تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820541765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لایحه تبدیل بندر جاسک به منطقه ویژه اقتصادی بزودی تقدیم مجلس می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

لایحه تبدیل بندر جاسک به منطقه ویژه اقتصادی بزودی تقدیم مجلس می شود کیش - ایرنا - مشاور ارشد رییس جمهوری و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت: لایحه تبدیل بندر جاسک به منطقه ویژه اقتصادی بزودی تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.


اکبر ترکان،شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بندرعباس افزود: این طرح در دولت به تصویب رسیده است و امیدواریم پس از ارایه به مجلس، تصویب شود.
وی بیان کرد: برنامه دولت برای توسعه بندر جاسک بر محوریت نفت و گاز و منطقه انرژی است ضمن اینکه محور اصلی آن ایجاد پایانه دوم صادرات نفت خام است که با ایجاد یک خط لوله یک هزار و 200 کیلومتری از گوره نفت خام ایران را به جاسک منتقل می کند.
ترکان اظهار کرد: ایجاد انبار نفت و تاسیسات صادرات نفت خام به خارج در بندر جاسک و همچنین فراهم کردن زمینه ترانزیت نفت کشورهای آسیای میانه به دریای عمان از دیگر برنامه های دولت برای این بندر است.
به گفته وی، از طریق خط لوله نفت نکا - جاسک نفت خام کشورهای آسیای میانه به این بندر ترانزیت می شود و ضمن اینکه توسعه بندر را در پی دارد با استفاده از کشتی های 63 هزار تنی که در شرکت صدرا ساخته می شود این نفت خام به کشورهای دیگر صادر خواهد شد.
مشاور ارشد رییس جمهوری گفت: محور سوم توسعه جاسک نیز خط لوله گاز است که از خط هفتم سراسری گاز ایران را برای صادرات به کشور عمان و همچنین کارخانه پتروشیمی جاسک به این بندر منتقل می کند.
ترکان افزود:علاوه بر پتروشیمی، یک پروژه بزرگ فولاد با ظرفیت سه میلیون و 200 هزار تن در سال در جاسک ایجاد می شود و یک نیروگاه بزرگ برق با ظرفیت تولید یک هزار و 500 مگاوات نیز در این بندر خواهیم داشت.
دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور گفت:یک مجتمع بزرگ آب شیرین کن که به صورت سیکل ترکیبی با نیروگاه برق کار می کند نیز در این بندر جنوبی کشور احداث می شود.
وی درباره زمان اجرا و بهره برداری این طرح ها گفت: قرار است مطالعات اولیه از سوی وزارت نفت تا پایان فروردین امسال آماده و ارایه شود ضمن اینکه وزارت راه نیز برنامه های خود را برای احداث بزرگراه بندرعباس - جاسک، توسعه فرودگاه و بندر جاسک باید ارایه کند.
ترکان بیان کرد: بخش های صنعتی بندر جاسک نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی و اجرایی خواهد شد و شوراهای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز نقش هماهنگ کننده و پشتیبان را در این بخش ها دارد.
وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری مبنی بر تبدیل جاسک به یک بندر مهم اقتصادی و صادراتی کشور اضافه کرد: همه تلاش خود را برای تحقق این مهم بکار خواهیم بست.
شهرستان جاسک درحدود 330 کیلومتری شرق بندرعباس قرار دارد.
9102/668 /675
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن