تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کـس به رزق و روزى کم از خدا راضى باشد، خداوند از عمل کم او راض...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417180




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمایت از فیس‌بوک مقابله با فرهنگ


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: یادداشت/
حمایت از فیس‌بوک مقابله با فرهنگ
دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز، در یادداشتی به مسأله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان در قبال جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.



به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، "امیرحسین اکبرپور" دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شیراز، در یادداشتی به مسأله جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمنان در قبال جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

تئوری جنگ نرم زمانی مطرح شد که طرح جنگ سخت و مبارزه مستقیم با واکنش ملت‌ها و مقاومت آن‌ها روبه رو شد لذا آن‌چه که به عنوان جنگ نرم مطرح است برای شکستن مقاومت مردم به صورت کاملا نرم به کار می‌رود؛ که با تاثیرگذاری بر افکار و اندیشه‌ها و عادی نشان دادن سیاست‌های کشورهای غربی صورت می‌گیرد.

زمانی که متفکرینی چون "جوزف نای" و "جین شارپ" به مقوله جنگ نرم می‌پرداختند، هدف‌شان فروپاشی نظام‌های سیاسی مخالف ایدئولوژی لیبرال دموکرات بوده است که از این ترفند در قبال کشورهای مختلفی مخصوصأ ایران استفاده می‌کنند.

امروز کشورمان در معرض شدید تهاجم فکری و فرهنگی مخالف با ارزش‌ها قرار دارد و در مقابل این تهاجم، از خارج برخی مسئولان احساس ضعف و عقب‌ماندگی کرده و راه را برای ورود تفکرات ضدانسانی و ضدالهی غربی باز می‌کنند و نمونه این مسأله را می‌توان در حمایت مسئولان فرهنگی کشور از فیس بوک، فیلم‌ها، روزنامه‌های مخالف ارزش‌های حاکم در کشور و عدم حمایت از هنرمندان انقلابی مشاهده کرد.

ابزار جنگ نرم رسانه‌ها، مطبوعات و دانشکده‌های علوم انسانی بوده و تا زمانی که جبهه حزب‌الله نتواند بر دیکتاتوری رسانه‌ای جهان که در دست صهیونیست‌ها است، غلبه کند در این بخش به صرف مدافع باقی می‌ماند و آن‌چنان که باید نمی‌تواند فکرها را مدیریت کند.

برعکس بسیاری که فکر می‌کنند هدف از گلوله باران فکری توسط غرب، توده مردم هستند، اما در واقع هدف اصلی، تاثیرگذاری بر نخبگان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی کشور است چراکه وقتی دشمن موفق به انحراف یکی از خواص می‌شود، راه را برای انحراف بسیاری از مریدان و پیروان او فراهم می‌کند و زمانی که دشمن از اغفال نخبگان هم ناامید شود شروع به نخبه‌سازی کرده که در فرقه‌سازی‌ها و تربیت مراجع تقلید تقلبی گام برمی‌دارد که این مسأله در فتنه 88 رخ داد.

نهایتأ راه حل مبارزه در این جنگ در دو حوزه آگاهی‌بخشی به مردم و در یک کلمه بصیرت‌دهی است و اگر مردم شاخص درست را که همان گوش به فرمان بودن در برابر ولی فقیه است، داشته باشند هیچ قدرتی توان رویارویی با آن‌ها را نخواهد داشت. دوم اینکه بیدار بودن مسئولان فرهنگی کشور و آگاهی به شیوه‌های نوین مبارزه در برابر تهاجم فکری و فرهنگی مسأله مهمی به شمار می‌آید.

انتهای پیام/








تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن