تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806374688




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه: یادواره شهدا سبب تعمق فکری می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد حوزه: یادواره شهدا سبب تعمق فکری می شود رفسنجان - ایرنا - استاد حوزه های علیمه قم، گفت: برگزاری یادواره های شهدا، نسل جوان امروز را به تعمق فکری فرو می برد.


به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ˈعلی اکبر صمدیˈ عصر پنجشنبه در یادواره 35 شهید والامقام داوران در رفسنجان، افزود: برگزاری یادواره ها برای این است که نسل جوان و نوجوان امروزی که تاریخ جنگ را به طور ملموس مشاهده نکرده اند بدانند که چه کسانی برای ایجاد آرمان های اسلامی، امنیت و آرامشی که امروز نصیب مردم کشورمان شده است جنگیده اند.
وی اظهار کرد: برگزاری یادواره ها تسلی خاطر بازماندگان و خانواده های شهداست و همسران، فرزندان، مادران و پدران شهدا بدانند که آحاد مردم در داغ آنها شریک هستند چرا که این شهدا در دفاع از مرزهای اسلامی و خاک میهن به میدان نبرد حق علیه باطل شتافتند و خداوند نیز از آنها راضی است به حدی که در قرآن می فرماید شهدا زنده اند و در روز قیامت نیز شفاعت برخی به دست این شهدا انجام خواهد شد.
استاد حوزه در تشریح انحراف جامعه اسلامی، اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از 23 سال خون دل خوردن، امتی ساخت که خداوند فرمود (شما بهترین امتی هستید که بر روی زمین خلق شدید) اما همین آدمیان که علاقه شدید به پیامبر داشتند، پس از گذشت چند روز از رحلت رسول اکرم، منحرف شدند و پهلوی دختر نبی اسلام را شکستند و درب خانه وی را آتش زدند.
وی ادامه داد: در این ایام امام علی (ع) را به مسجد بردند و از وی خواستند که خلافت را به کسانی بسپارد که نه در جنگ سابقه داشتند و نه اعتقادی به معاد.
وی گفت: این تفرقه ها میان مسلمانان گسترده شد تا به جایی رسید که امروزه به اسم اسلام در کشورهای مختلف به ناحق، بدن هایی را آتش می زنند، تکه تکه می کنند یا سر می برند و اعدام می کنند، براستی چه عواملی دست به دست هم داده اند تا امروز شاهد این خباثت هایی باشیم؟
حجت الاسلام صمدی، مطالعه و بررسی تاریخ را برای درس گرفتن از آن لازم برشمرد و گفت: این مطالعه تاریخ و درس گرفتن از آن موجب می شود تاریخ دوباره تکرار نشود ضمن اینکه دچار انحراف نیز نخواهیم شد.
وی اولین عامل انحراف در زمان پیامبر اسلام را جهل و نادانی و عدم بصیرت مردم دانست و تصریح کرد: تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در سال های اخیر، بصیرت افزایی است چرا که اگر امتی بصیرت کافی و آگاهی لازم نداشته باشد و دوست را از دشمن، سره را از ناسره تشخیص ندهد خط مسقیم را گم می کند و زود از هم می پاشد.
وی عامل دوم انحراف را دنیا طلبی و دنیا گرایی مردم عنوان کرد و گفت: همواره تاکید معظم له بر این است که مسوولان و مردم متوجه باشند که تجمل گرایی در بین آنها رسوخ نکند زیرا این برنامه عامل انحراف خواهد بود.
حجت الاسلام صمدی، افزود: شهدای اسلام به دنیا دوستی و تجمل گرایی پشت پا زدند و توصیه داشتند که از دنیا به حد رفع نیاز استفاده کنید، مباد فریفته شوید و حق را زیر پا بگذارید.
وی تصریح کرد: سومین عامل انحراف در جامعه می تواند قدرت طلبی و مقام دوستی باشد که همه چیز را از انسان می گیرد.
وی ادامه داد: کسانی که فتنه 88 را به وجود آوردند افرادی شایسته بودند ولی به جایی رسیدند که کشور و نظام را به خطر جدی رساندند و به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، دشمن را امیدوارتر کردند و در روز عاشورای حسینی به حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یارانش هتک حرمت کردند.
استاد حوزه گفت: این مسایل به خاطر مقام طلبی بود و فکر رسیدن به قدرت مغز آنها را پر کرده بود.
وی اظهار کرد: چهارمین عامل انحراف پس از رحلت رسول گرامی خدا، جلوگیری از نقل احادیث و روایات پیامبر گرامی اسلام بود به نحوی که دشمنان اسلام با این کار کم کم مردم را از نبی مکرم اسلام (ص) و از حضرت فاطمه زهرا (س) و امیرالمومنین (ع) دور ساختند.
وی توصیه کرد: برای اینکه نسل جوان امروز دچار انحراف و انحطاط نشود بهتر است در مطالعه صحیفه نور امام راحل (ره) کوشا باشد تا حوادث صدر اسلام پیش نیاید.
حجت الاسلام صمدی گفت: پنجمین عامل انحراف بین مسلمانان پس از رحلت رسول گرامی اسلام، تنها گذاشتن حضرت امیرالمومنین (ع) است که شهدای والامقام، جوانان رشید و امت اسلامی، به حق امام را تنها نگذاشتند و رهبر انقلاب توانسته است کشتی متلاطم انقلاب را به یاری مردم به ساحل نجات برساند.ک/2
7433/8154/2624
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن