تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564925




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاد حوزه علمیه اصفهان: حضرت زهرا (ع) در اقدامی کوتاه مسیر حرکت شیعه را ترسیم کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاد حوزه علمیه اصفهان: حضرت زهرا (ع) در اقدامی کوتاه مسیر حرکت شیعه را ترسیم کرد اصفهان – ایرنا – استاد حوزه علمیه اصفهان با اشاره به ولایتمداری حضرت زهرا (س) گفت: ایشان در اقدامی چند دقیقه ای مسیر حرکت شیعه را برای تاریخ ترسیم کردند.


حجت الاسلام و المسلمین یوسف مکتوبیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اقدام حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت گفت: ایشان با مقاومت خود راه شیعه را در تاریخ ترسیم کرد و آن حفظ حکومت ولایی برای تحقق ارزشهای الهی است.
وی با اشاره به تحقق حکومتی ولایی در قالب جمهوری اسلامی پس از هزار و چهارصد سال، گفت: وظیفه آحاد جامعه در چنین حکومتی دفاع از ولایت به عنوان عمود خیمه اسلام واقعی است.
وی اضافه کرد: قطعا دولتمردان و مسوولان نیز در این جامعه وظیفه ای بسیار سنگین به عهده دارند و باید تحقق ارزشهای انسانی و الهی برای آنها در اولویت قرار گیرد.
وی گفت: حق جویی، عدالت طلبی و مبارزه با استکبار و ظلم از ویژگی های بارز فرهنگ شیعی است که در سایر مکاتب کمتر دیده می شود.
وی ادامه داد: فرهنگ اسلام شیعی فرهنگ ظلم نکردن و در عین حال زیر بار ظلم نرفتن است.
این کارشناس دینی افزود: پس از رحلت رسول گرامی اسلام (ص) برخی که آشنایی کاملی با فرهنگ اسلام واقعی نداشتند تلاش کردند مسیر حرکت اسلام را تغییر دهند.
وی با بیان اینکه حکومت زمینه ساز ترویج و تحقق شعائر اسلامی است، اظهار کرد: از دید کسانی که بعد از پیامبر (ص) خلافت را به دست گرفتند، حکومت کردن هدف بود نه وسیله ای برای پیاده کردن اسلام در جامعه.
حجت الاسلام مکتوبیان گفت: در جایی که حکومت وسیله شود همه چیز توجیه می شود و حتی حمله و جسارت به پاره تن حضرت زهرا (س) کاری آسان خواهد شد.
وی با اشاره به خوی ددمنشی امروز دنیای استکبار اظهار کرد: اگر امروز می بینیم جهان کفر برای ابقای خود به هر وسیله ای متوسل می شود به همین خاطر است که برای آنها حکومت، کسب منافع و استیلا بر دیگران هدف است.
این استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: بر همین اساس کشتار، زندان، شکنجه، اختلاف افکنی بین اقوام، ترویج فساد، به تباهی کشاندن زنان و مردان از طریق مواد مخدر، بهره گیری از سلاح های هسته ای و شیمیایی و امثال آن کاری آسان می شود.
وی اضافه کرد: این اقدامات نه تنها بر مبنای دین اسلام اقداماتی مطرود است بلکه حتی از منظر انسانیت قبیح و زشت است و حتی اگر غربی ها مسلمان نیستند باید آزاد مردانه از چنین اقداماتی پرهیز کنند.
وی با اشاره به فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حرمت ساخت و استفاده از سلاح هسته ای گفت: صدور چنین فتوایی بر همین مبناست زیرا اسلام قدرت را وسیله ای برای نجات انسان ها و حرکت دادن آنها به سمت خدا می داند.
حجت الاسلام مکتوبیان با بیان اینکه نجات انسان ها در پرتو بهره گیری از اسلام است، ادامه داد: حکومت ولایی تنها حکومتی است که در آن انسان مجری احکام الهی است و قطعا احکام الهی به گونه ای نیست که ظلم به دیگران را توجیه کند.
وی با اشاره به اقدام حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت گفت: ایشان با مقاومت خود در برابر ظالمین زمان (س) وظیفه انسان ها در برابر کفار را نشان دادند.
/7134/ت/ 607
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن