تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820771286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سرمای هوا گردشگران غار آبی سهولان مهاباد را 15درصد کاهش داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سرمای هوا گردشگران غار آبی سهولان مهاباد را 15درصد کاهش داد مهاباد - ایرنا - سرپرست بخشداری مهاباد گفت: به دلیل کاهش دمای هوا در روزهای پایانی تعطیلات نوروز امسال میزان بازدید گردشگران از غار آبی سهولان این شهرستان نسبت به سال گذشته 15درصد کاهش یافته است.


باباخان اسکندری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از 34 هزار گردشگر از غار آبی سهولان این شهرستان دیدن کردند در حالی که سال گذشته، 40هزار نفر در این مدت از این غار بازدید کرده بودند.
وی اضافه کرد: این اثر طبیعی و منحصر به فرد به دلیل جذابیت های خاص گردشگری در ایام تعطیلات نوروز به طور میانگین روزانه پذیرایی سه هزار نفر گردشگر خارجی و داخلی بوده است.
وی با اشاره به اینکه امسال این غار برای مسافران نوروزی آماده سازی شده بود افزود: این آماده سازی که با هزینه ای افزون بر چهار میلیارد ریال انجام شده است شامل تجهیز و پاکسازی در دو بخش داخلی و محوطه بیرونی غار و با استفاده از درآمدهای گردشگری حاصل از آن صورت گرفته است.
اسکندری اضافه کرد: بخش داخلی غار و قسمتهای عمیق دریاچه آن به کمک غواصان و افراد بومی پاکسازی شده و لامپهای غار که روشنایی غار را تامین می کنند از نوع معمولی به نوع ال ای دی که زیان کمتری برای غار دارد، تعویض شده اند.
اسکندری گفت: چهار قایق جدید برای خدمات رسانی بیشتر به مسافران تهیه شده و تمامی قایق های گردشگری درون غار به سیستم بی سیم و ارتباطی مناسب مجهز شده تا در صورت بروز هرگونه مشکل اقدامات سریع و موثر انجام شود.
سرپرست بخشداری بخش مرکزی مهاباد اظهار کرد: در بخش بیرونی غار ضمن پاکسازی محوطه خارجی، 21 فقره آلاچیق با داشتن آب آشامیدنی و قابل شرب برای رفاه حال گردشگران ساخته شده و جاده منتهی به غار نیز خط کشی و جدول کاری شده است.
غار سهولان در 42 کیلومتری مهاباد در محور ارتباطی مهاباد - بوکان واقع شده است.
7512/581
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن