تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را براى بزرگداشت خداوند زيبا بنويسد، خداوند او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803288666




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

علی مطهری: ترکیب مجلس دهم بستگی به رفتار شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها دارد/ قدرت اجرایی در دست اصلاح‌طلبان معتدل است /خاتمی درون نظام است /کوچک‌زاده خوش قلب و احساسی است


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
علی مطهری: ترکیب مجلس دهم بستگی به رفتار شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها دارد/ قدرت اجرایی در دست اصلاح‌طلبان معتدل است /خاتمی درون نظام است /کوچک‌زاده خوش قلب و احساسی است

علی مطهری: ترکیب مجلس دهم بستگی به رفتار شورای نگهبان و ردصلاحیت‌ها دارد/ قدرت اجرایی در دست اصلاح‌طلبان معتدل است /خاتمی درون نظام است /کوچک‌زاده خوش قلب و احساسی است
مطهری معتقد است طبق شعار اعتدال باید اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل سر کار می‌آمدند تا نشان دهیم که این دو گروه می‌توانند با یکدیگر همکاری و روش جدیدی ایجاد کنند.

علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با نامه نیوز با بیان اینکه انتخابات خردادماه 92 را می توان روز اصلاح مسیر انقلاب دانست، گفت: این روز در واقع روز به بار نشستن تلاش‌های مصلحان واقعی جامعه و منتقدان دلسوز دانست. آیت الله هاشمی و ناطق نوری از جمله این مصلحان واقعی و دلسوزان انقلاب هستند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان دل بسته بودند، اظهار کرد: به نظرم اصولگرایان خیال آسوده‌ای داشتند از این که یک کاندیدای قوی اصلاح‌طلب یا مستقل وجود ندارد و فکر می کردند رقابت بین خودشان است؛ همچنین به رد صلاحیت‌های شورای نگهبان دل بسته بودند و رقیب سرسختی را در نظر نداشتند؛ بنابراین احساس نیاز به اتحاد نمی‌کردند و در واقع خود را از پیش پیروز می‌دانستند. از طرفی چون اصلاح‌طلبان تحت فشار و از نظر تعداد کاندیدا در اقلیت بودند، به راحتی متحد شدند.

نماینده تهران با انتقاد تلویحی ازبه کار گرفته نشدن اصولگرایان در دولت روحانی، افزود: در مجموع در دولت جدید، اصول‌گرایان به بازی گرفته نشدند و همین، مهم‌ترین عامل انتقادات آنهاست. می‌توان گفت اکنون قدرت اجرایی بیشتر در دست اصلاح‌طلبان معتدل است. البته قدرت در نظام جمهوری اسلامی متمرکز نیست. گاهی حاکمیت دوگانه به وجود می‌آید که برای کشور مشکلاتی به همراه دارد.

مطهری تصریح کرد: طبق شعار اعتدال باید اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان معتدل سر کار می‌آمدند تا نشان دهیم که این دو گروه می‌توانند با یکدیگر همکاری و روش جدیدی ایجاد کنند. آقای روحانی در این‌باره موفق نبود و در انتخاب وزرا و استانداران از اصول‌گرایان معتدل بسیار کم استفاده کرد و علت این که مجلس عکس‌العمل نشان می‌دهد همین موضوع است. اصولگرایان احساس می‌کنند که در امور اجرایی نقشی ندارند و گروهی که احساس کند نقشی در حکومت ندارد کم‌کم به اپوزیسیون تبدیل می‌شود. بنابراین هدفی که وجود داشت، تحقق نیافت.

وی با اشاره به برخی تندروی‌های علیه دولت روحانی اظهار داشت: تندروها دوست دارند دولت آقای روحانی شکست بخورد و راهی که باز شده است به نتیجه نرسد. لذا به هر بهانه‌ای انتقاد می‌کنند. آنها که حسن نیت دارند نگران‌اند که نکند شرایط فرهنگی به دوره اصلاحات بازگردد؛ مثلاً ترویج سکولاریسم دوباره زنده شود.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه اصولگرایان به سمت وحدت حرکت خواهند کرد، خاطرنشان کرد: قاعدتاً اصول‌گرایان با وحدت حرکت خواهند کرد؛ چون احساس می‌کنند رقیب سرسختی پیدا کرده‌اند. آنها تا قبل از انتخابات 92 تصور می‌کردند که جریان و گفتمان اصلاح‌طلبی از صحنه جامعه خارج شده است و شورای نگهبان نیز اجازه نخواهد داد که آنها برگردند. ولی در فضای موجود، اصول‌گرایان بیشتر از گذشته به فکر اتحاد هستند.

مطهری در پیش بینی ترکیب مجلس دهم نیز گفت: ترکیب مجلس دهم به نوع رفتار شورای نگهبان بستگی دارد. اگر افراد مؤثر جریان اصلاحات یا مستقل را حذف کنند مجلس خوبی نخواهیم داشت. به هر حال برای پیش‌بینی زود است ولی قاعدتا مجلس آینده افراد حر و آزاده بیشتری خواهد داشت.

وی در پاسخ به اینکه آیا رد صلاحیت گسترده صورت خواهد گرفت، اظهار داشت:   به نظرم اتفاق می‌افتد و شورای نگهبان اجازه نخواهد داد یک مجلس مستقل یا اصلاح‌طلب به وجود بیاید و در مجموع ترکیبی با اکثریت اصول‌گرا و اقلیت قوی اصلاح‌طلب و مستقل ایجاد خواهد شد.

این نماینده مردم تهران در مجلس گریزی نیز به رد صلاحیت آیت الله هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری زد و گفت: زرشک بدترین اتفاق سال را به شورای نگهبان برای رد صلاحیت آیت الله هاشمی  و به وزیر اطلاعات سابق، هم برای تلاش ویژه ایشان برای رد صلاحیت آقای هاشمی و هم برای کار گذاشتن شنود در دفتر کار من می دهم.

علی مطهری در بخش دیگری از گفتگوی خود با نامه نیوز در خصوص نزدیک شدن برخی چهره های اصولگرا و اصلاح طلب به یکدیگر در انتخابات اخیر، گفت: این اتفاق  ناشی از تجربه‌ای است که در طول بیش از 30 سال ایجاد شده است. افراد با تجربه به این نتیجه رسیده‌اند که افراط در سیاست نتایج مخرب دارد و از طرفی پیدایش گروه‌های افراطی مانند آنچه در میان برخی از اصول‌گرایان می‌بینیم یا آنچه در میان اصلاح‌طلبان بود، باعث شد تا برای دفع خطر، عقلای دو گروه به یکدیگر نزدیک شوند.

وی در خصوص نقش ناطق نوری در این هم نشینی ها و نزدیکی ها گفت: ناطق نوری می تواند میانه روهای اصلاح طلب و اصولگرا را کنار یکدیگر قرار دهد ایشان در انتخابات اخیر نقش مؤثری داشت. ایشان قدرت هماهنگ کردن افراد و گروه‌های معتدل را دارد و از مقبولیت خوبی برخوردار است.

وی همچنین با بیان اینکه خاتمی فردی درون نظام است و ندیدم تحریک به آشوب کرده باشد، گفت: ایشان تا به حال عاقلانه رفتار کرده و از ایجاد تنش جلوگیری کرده است. ایشان راضی به ایجاد تنش نیستند و می‌خواهند فضا به مرور آرام و مساعد شود. به نظرم خوب بود آقای خاتمی در راهپیمایی 22 بهمن در تهران شرکت می‌کرد. ممکن بود بعضی تندروها ایشان را تحت فشار قرار دهند، به نظرم اشکالی ندارد و ایشان باید به وظیفه خود عمل کند، پشت سر هم عقب‌نشینی خوب نیست.

مطهری در ادامه گفتگوی خود با بیان اینکه حصرها باید سریعتر به پایان می رسید، گفت: سخت‌گیری‌ها درباره زندانیان سیاسی و حصر آقایان باید زودتر به پایان می‌رسید؛ اما عده‌ای در داخل حکومت نمی‌خواهند این فضا از بین برود و همچنان می‌خواهند سوار بر موج فتنه کاسبی سیاسی و رقبا را از میدان بدر کنند.  حیات چنین انسان‌هایی در چنین فضاهایی است؛ یعنی اگر این فضا از بین برود و ملاک، کار، فعالیت، هنر و لیاقت باشد، آنها جایگاهی ندارند. چنین انسان‌هایی همیشه در فضاهای دوقطبی رشد می‌کنند تا به افراد حمله کنند و به این وسیله مطرح باشند؛ ولی وقتی وحدت ایجاد شود و دشمن داخلی وجود نداشته باشد، آنها بیکار خواهند شد. لذا آنها دوست دارند که داستان فتنه ادامه داشته باشد.

مطهری در بخش پایانی این گفتگو، دیدگاه خود درباه بخی اسامی و واژه‌ها را گفت که در ادامه آمده است؛


امام خمینی (ره): تاریخ‌ساز



مقام معظم رهبری: رسالت سنگین هدایت جامعه را تحمل می‌کنند.



شهید مطهری: اسلام شناس و خالص لله



علی لاریجانی: سیاستمدار معتدل



هاشمی رفسنجانی: دلسوز انقلاب



اسفندیار رحیم مشایی: پان‌ایرانیست



محمود احمدی‌نژاد: موجود ناشناخته



سیدمحمد خاتمی: مدافع آزادی



مهدی کوچک‌زاده: خوش قلب و احساسی



آیت‌الله مصباح یزدی: دقیق در مسائل فکری



حسن روحانی: با تدبیر



محمدجواد ظریف: ذخیره‌ای برای امروز انقلاب و البته هم مدرسه من



امام موسی صدر: پدر معنوی شیعیان لبنان



صدای ملت: حزبی بین زمین و آسمان



جبهه پایداری: جبهه‌ای ایدئولوژیک و گرفتار هوای نفس 



دولت تدبیر و امید: خواست مردم


مجلس نهم: مجلسی که در شرایط ویژه شکل گرفت



اصلاحات: تیغ دو دم



سؤال از رئیس‌جمهور: برای رؤسای جمهور قانون ستیز



مذاکرات هسته‌ای: بندبازی جسورانه و مصلحانه



صحن علنی: محل شور و مشورت و کار برای خدا یا شیطان




مشروح گفتگوی نامه نیوز با علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی را در {اینجا} بخوانید.





1393/1/15





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 84]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن