تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813260132




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالان اجتماعی انزلی روز جهانی کتاب کودک را گرامی داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فعالان اجتماعی انزلی روز جهانی کتاب کودک را گرامی داشتند انزلی – ایرنا - جمعی از فعالان اجتماعی انزلی به مناسبت تقارن روز شهادت فاطمه زهرا (س) ام الائمه و مادر معنوی کودکان یتیم و روز جهانی کتاب کودک با خرید کتاب و اهدای آن به کودکان بی سرپرست ˈ خانه سبز اندیشان وطنˈ به دلجویی از آنان پرداختند .


به گزارش روز جمعه خبرنگار ایرنا ، کودکان ساکن در این خانه سبز با مشاهده این جمع و کتابهای خوب خریداری شده به سر شوق آمدند چنان که برخی از آنها در همان زمان شروع به انتخاب کتابهای مورد علاقه و خواندن آن نمودند .
مهرشاد کوچک کتاب را با دقت ورق می زد ، کمیل و امین بچه های بزرگتر این خانه بخشهایی از یک دائره المعارف علمی کودکان را برای حاضران خواندند .
لیلا مسروری از برگزار کنندگان این مراسم برای حاضران گفت : دوم آوریل برابر با 14 فروردین به افتخار زاد روز هانس کریستین آندرسن ، نویسنده داستان های کودکان روز جهانی کتاب کودک نامگذاری شده است .
وی افزود : هانس کریستیان آندرسن نویسنده دانمارکی از محبوبترین نویسندگان کتاب کودک در جهان است که از جوجه اردک زشت ، پری دریایی ، بندانگشتی ، زندگی من ، ملکه برفی ، دخترک کبریت فروش و لباس جدید امپراطور می توان به عنوان معروف ترین داستان هایش نام برد .
مریم ساحلی داستان نویس و مدرس اصول نگارش داستان و از حاضران در این جمع گفت : ادبیات کودک و نوجوان مقوله ای بسیار حساس و تاثیر گزار است و زبان رسای داستان می تواند روشنگر مسیر برای انسان هایی باشد که در هر لحظه از زمان کشف جهان اطرافشان را تجربه می کنند ؛ انسان هایی که اگر چه سال های نخستین زندگی را پشت سر می گذارند اما بینش و تفکرشان وسیع است .
وی خاطرنشان کرد : سن کم مخاطبان نه تنها از اهمیت ادبیات کودک و نوجوان نمی کاهد بلکه برحساسیت آن نیز می افزاید بنابر این نویسندگان کتاب کودک و نوجوان رسالتی عظیم بر عهده دارند .
وی تصریح کرد : اساس ارتقاء و گسترش فرهنگ مطالعه از کودکی شکل می گیرد ، چرا که عادت به کتاب خوانی زمانی در فرد نهادینه می شود که از کودکی با این یار مهربان انس گرفته باشد .
این دوستداران کودک با حضور و اهدای کتاب به کودکان و با این اعتقاد که ˈ درخت تو گر بار دانش بگیرد به زیر آوری چرخ نیلوفری را ˈ ابراز امیدواری کردند نهالهای کوچک این خانه سبز روزی درختی تنومند و سایه گستر برای این سرزمین کهن شوند .
هر سال در این روز توسط دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY) مراسم باشکوهی به مناسبت بزرگداشت مقام کتاب کودک و ادبیات کودک و نوجوان در کشورهای جهان جشن گرفته می شود و مدیریت آن را دفتر سوئیس که از سال 1953 میلادی آغاز به کار کرده است برعهده دارد .
روز جهانی کتاب کودک از سال 1349 در ایران به رسمیت شناخته شده است و وزارت آموزش و پرورش در سال 1350 روز14 فروردین هر سال را روز جهانی کتاب کودک در ایران اعلام کرد .
مراسم بزرگداشت این روز هر سال در یکی از کشورهای عضو برگزار می شود و ایران نیز در سال 1371 (1992) برگزارکننده این مراسم بود . ک/2
620/604
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن