تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818761832




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردم ایلام سالروز شهادت بانوی دو عالم را گرامی داشتند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مردم ایلام سالروز شهادت بانوی دو عالم را گرامی داشتند ایلام- ایرنا- همزمان با سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت زهرا(س) مردم استان ایلام با شرکت در آیین های عزاداری و سوگواری این مناسبت مهم مذهبی را گرامی داشتند.


به گزارش ایرنا، با وجود اینکه مردم ایلام این روزها در تکاپوی خریدهای سال نو بوده و خود را برای استقبال از بهار آماده می کنند، ولی همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) و آغاز دهه اول فاطمیه رنگی از سوگواری در شهر پیچیده است.
بسیاری از مردم استان ایلام امروز آیین های مختلف روضه خونی و قرائت قرآن را در منازل خود برپا کرده و شماری نیز با پخت غذاهای نذری نظیر آش رشته، شله زرد و غیره شهادت دخت نبی مکرم اسلام را گرامی می دارند.
همچنین شب گذشته نیز در بیشتر مساجد و اماکن مذهبی این استان آیین های روضه خوانی و سخنرانی ویژه سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره برگزار و شرکت کنندگان با ریختن اشک ماتم در سوگ شهادت مظلومانه این بانوی بزرگ اشک ماتم ریختند.
به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه ایلام نیز امروز سوگواره ˈیاس نبویˈ بصورت همزمان در آستان مقدس امامزادگان ایلام در حال برگزاری است.
این آیین به منظور توسعه و ترویج معارف نورانی معصومین(ع)، تقویت باورهای دینی و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی در تعدادی از بقاع متبرکه این استان برگزار می شود.
در این آیین ها سخنرانان علاوه بر روضه خوانی در سوگ شهادت حضرت زهرا(س) پیرامون فضائل و سیره فاطمی، معرفی شخصیت حضرت زهرا(س) و خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به عنوان منشور بصیرت در دفاع از ولایت می پردازند.
در قالب این سوگواره همچنین برنامه های متنوع دیگری نظیر قرائت و تبیین بخشی از خطبه و زیارت نامه حضرت زهرا(س)، شعرخوانی آیینی، اطعام عزاداران، پخش کتاب مسابقه یاس نبوی، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف برای حضرت زهرای اطهر(س) و راه اندازی غرفه ˈهمه واقف باشیمˈ اجرا می شود.
مردم یکدست شیعه استان ایلام اگرچه در آستانه نوروز قرار دارند اما به علت تقارن با شهادت مظلومانه حضرت زهرا(س) و ایام فاطمیه با شرکت در این آیین ها عشق و ارادت خود را به ائمه معصوم(ع) ابراز می کنند.
به گزاری خبرنگاران ایرنا از شهرستان های مختلف استان آیین های عزاداری و سوگواری بانوی دو عالم در دیگر مناطق استان نیز در حال برگزاری است. ک/4
7171/540
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن