تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان خود را به نرمگويى و سلام كردن عادت ده، تا دوستانت زياد و دشمنانت كم شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816166366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاهی به مستند مسابقه سرزمین دانایی شبکه تهران؛هیجانی از جنس رقابت در شهر


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نگاهی به مستند مسابقه سرزمین دانایی شبکه تهران؛هیجانی از جنس رقابت در شهر تهران-ایرنا- سری جدید مستند مسابقه مهییج و جذاب سرزمین دانایی در نوروز 93 از قاب تصویر شبکه تهران برای علاقمندان و طرفداران ژانر مسابقه در حالی نمایش داده می شود که محوریت آن رقابت در بین گروه های شرکت کننده در 6روز متوالی است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سری جدید این مستند مسابقه تفاوت جدی در ساختار و آیتم های رقابتی با سری قبلی دارد که بررسی و تحلیل آن با توجه به پرمخاطب بودن این برنامه خالی از لطف نیست.
در حقیقت در میان برنامه های مختلف تلویزیونی ژانر مسابقه همواره به دلیل جذابیت ، رویکرد سرگرمی سازی و هیجانی که برای مخاطبان ایجاد می کند، یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین شکل برنامه سازی است.
زیرا ژانر مسابقه تلویزیونی به مخاطب امکان می دهد تا با قرار دادن خود در موقعیت شرکت کنندگان مسابقه، هیجان ها، اوج و فرودها و تلاش های شرکت کنندگان را تجربه کند.
شاید به همین دلیل است که مسابقات تلویزیونی به عنوان یک ژانر مهم برنامه سازی هیچگاه از قاب تصویر تلویزیون محو نمی شوند و ما هر روز شاهد تولید مسابقات مختلف از سوی برنامه سازان هستیم.
مصداق این مدعای را می توان مستند مسابقه سرزمین دانایی برشمرد؛ یکی از ویژگی مهم مستند مسابقه سرزمین دانایی ساختار مستند گونه و مسابقه ای آن است که شرکت کنندگان اصلی آن دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های فنی و مهندسی کشور هستند که با حضور در این مستند مسابقه تلویزیونی میزان توانایی علمی و عملی خود را برای انجام کارهای سخت می سنجند.
سرزمین دانایی از نظر تقسیم بندی برنامه های تلویزیونی در گروه واقعییات (Reality Show) دسته بندی می شود؛ گونه ای که با ترکیب مستند، مسابقه و گاهی هم نمایش، یکی از پرطرفدارترین گونه های تلویزیونی در دنیاست که البته در ایران تاکنون ناشناخته مانده و سرزمین دانایی نخستین نمونه تجربه شده در این زمینه است.
در سری جدید سرزمین دانایی نزدیک به 20 هزار نفر از شهرهای مختلف کشور بصورت اینترنتی ثبت نام کردند که از میان آنها 500 نفر انتخاب شد.
منتخبان مرحله اول در آزمون عملی، تست روانشناسی و پزشکی شرکت کردند که از میان آنها هفت گروه برای رقابت اصلی در سری جدید برگزیده شدند.
هفت گروه شرکت کننده در 6 روز متوالی و بدون توقف در منطقه 21 شهر تهران رقابت کردند. گروه های شرکت کننده آن در این سری ترکیبی از خانواده ها، گروه های خانم ها و آقایان با تحصیلات دانشگاهی متفاوت اعم از رشته های فنی، مهندسی تا پزشکی بودند که از همان مرحله مقدماتی گروه ها در صورت پایین بودن امتیازات از دوره مسابقه حذف شدند. ریتم بالا، تنوع تصویری و هیجان یک مسابقه عملی و علمی با وجود آیتم های ادونچر و مهیج مثل اسب سواری، فرود با راپل از ساختمان و ... از مشخصات این سری از مستند - مسابقه سرزمین دانایی است.
این در حالی است که نمایش شوق انگیزی از رقابت های علمی خارج از فضای استودیو، تدوین کارآمد مسابقه و به تصویر کشیدن رقابت علمی گروه ها در ساختاری مستند از خصوصیات بارز این مستند مسابقه است که مخاطبان آن را به وضوح مشاهده می کنند.
از سوی دیگر این مستند مسابقه تلویزیونی کردنِ فرآیند تفکر و نمایش زیبا ، هوشمندانه و خلاقانه از کشف و حل مساله و ماموریت های پیش روی گروه های شرکت کننده را به علاقمندان تصویر می کشد.
نکته قابل تامل در این مستند مسابقه افزایش عمومی سطح آگاهی ها، اطلاعات عمومی و تخصصی مخاطبان، معرفی همه نقاط کشور به عنوان سرزمین دانایی و رقابت کنندگان به عنوان دانایان ایرانی، نمایش زیبای کار تیمی برای کشف و حل مساله ، پرداختن به نوآوری و خلاقیت در همه ابعاد مستند مسابقه سرزمین دانایی است.
فراهنگ**9187**1336
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سینما و تلویزیون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن