تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821072914




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالان فرهنگی چابهار:شادابی مردم نباید فدای تنگ نظری برخی مدیران شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

فعالان فرهنگی چابهار:شادابی مردم نباید فدای تنگ نظری برخی مدیران شود چابهار - ایرنا - بیش از 100 نفر از فعالان فرهنگی و هنری شهرستان چابهار با امضای نامه ای خطاب به اکبر ترکان مشاور رییس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تاکید کردند: نباید رونق و توسعه منطقه و شادابی مردم فدای تنگ نظری و سوء نیت برخی مدیران شود.


به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی در پی اتفاق اخیر در جشنواره نوروزی ویژه مسافران و و گردشگران منطقه آزاد چابهار که منجر به بر هم خوردن جشن و نارضایتی عده ای شد، جامعه فرهنگی و هنری چابهار و نیکشهر خواستار پیگیری و توجه ویژه در این خصوص شدند .
متن کامل نامه به این شرح است:
جناب آقای مهندس ترکان
مشاور محترم رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد کشور
سلام علیکم
احتراماˈ همانگونه که استحضار دارید با انتخاب دولت تدبیر و امید ملت حماسه آفرین ایران در سرتاسر کشور از رویکردهای سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این دولت مردمی حمایت می کنند.
در استان سیستان و بلوچستان رییس جمهور این دولت بیشترین آراء را به خود اختصاص داده است. مشارکت قوم بلوچ در مدیریتها به ویژه در منطقه آزاد چابهار امید مردم وفادار این قوم به دولت مذکور را دو چندان کرده است، مدیریت بومی و پرسنل خدوم سازمان منطقه آزاد در مدت اندکی از تصدی مدیریت باعث رونق در بخشهای مختلف منطقه به ویژه گردشگری، جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی و فرهنگی شده است.
در بخش گردشگری در ایام تعطیلات نوروز آمارهای ابتدایی نشانگر افزایش چشمگیر تعداد گردشگران نسبت به سالهای گذشته می باشد متاسفانه گروهی این رونق و موفقیت مدیریت بومی و شادابی و طراوت مردم را برنمی تابند .
در همین ایام با انواع ترفندها قصد نا امید کردن مردم از دولت تدبیر و امید را دارند پنج شنبه شب مورخ 7/1/93 نیروی انتظامی با بهانه های واهی به برنامه های منطقه آزاد که همه ساله در چارچوب شئونات اسلامی برگزار می شود، معترض شده و قصد بازگرداندن خیل عظیم جمعیت گردشگر سرازیر به منطقه آزاد چابهار را دارند.
بدون تردید این افراد مغرض بازماندگان دولتی هستند که فساد و سوء مدیریت آنها در کشور شهره خاص و عام است لذا از مسئولین ارشد در مرکز انتظار می رود مدیرانی هماهنگ با دستگاه اجرایی شهرستان و مسئولیت پذیر جایگزین مدیرانی از این قماش گردند تا رونق، توسعه و شادابی مردم فدای تنگ نظری و سوء نیت این قبیل مدیران نگردد باشد تا منطقه آزاد چابهار بتواند نقش خود را در توسعه منطقه و کشور به خوبی ایفا کنند.


* دیدگاه مدیرعامل منطقه آزاد در خصوص دستگیری دو تن از مدیران و برهم خوردن جشنواره نوروزی این سازمان
در این ارتباط مدیر عامل منطقه آزاد چابهار به ایرنا گفت: نیروی انتظامی شهرستان پنجشنبه گذشته با دستگیری دو نفر از مدیران منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار، جشن ویژه گردشگران و مسافران نوروزی را به تعطیلی کشاند.
ˈحامد علی مبارکیˈ تصریح کرد: اقدام نیروی انتظامی در بازداشت مدیران منطقه آزاد و به تعطیلی کشاندن مراسم جشن نوروزی به اعتقاد مشاور رییس جمهور فاقد هرگونه وجاهت قانونی بوده است بر همین اساس اقدامات لازم قانونی جهت جلوگیری از تکرار چنین رفتارهای فراقانونی در حال انجام است.
به گفته وی، دبیر شورای عالی هماهنگی مناطق آزاد کشور هم اینک در حال جمع بندی گزارش نحوه برخورد نیروی انتظامی با مدیریت بومی منطقه آزاد است تا روز دوشنبه آینده گزارش لازم تقدیم رییس جمهور شود.
مبارکی تاکید کرد: برای آزادی مدیران منطقه آزاد از بازداشت موقت نیروی انتظامی شخص وزیر کشور نیز پیگیر موضوع بوده اند که پس از حدود پنج ساعت نیروی انتظامی بازداشت شدگان را آزاد کرد.
مدیرعامل منطقه آزاد در تشریح چگونگی تعطیلی جشنواره نوروزی اظهار کرد: نیروی انتظامی چابهار طی مکاتبه ای با جانشین دادستان شهرستان خواستار اتمام برنامه جشن نوروزی منطقه آزاد در ساعت 22 پنجشنبه گذشته شد.
وی گفت که طی مذاکرات انجام شده با جانشین دادستان و مسوولان ذیربط مقرر شده بود جشن نوروزی مانند شب های گذشته تا ساعت 23 ادامه پیدا کند اما نمی دانیم به چه دلیل نیروی انتظامی بدون هماهنگی اقدام به توقف این جشن کرد.
وی با بیان اینکه برای برگزاری جشن از مدت ها پیش برنامه ریزی و هماهنگی های لازم انجام شده بود، افزود: مسافران و گردشگران بعد از انجام خرید شبانه از مراکز تجاری و بازدیدهای روزانه از مراکز گردشگری بر اساس برنامه سال های گذشته با استقبالی پرشور در این ویژه برنامه شرکت می کنند به نحوی که حداقل بیش از 10 هزار نفر هر شب در برنامه های شادی آفرین و امید بخش شرکت کرده اند .
وی گفت: بر اساس مکاتبات موجود، نیروی انتظامی مدعی بوده است که کنترل و تامین امنیت جمعیت حاضر در مراسم جشن امکان پذیر نیست و جانشین دادستان نیز بعد از ارایه توضیحات از سوی مدیریت منطقه به فرماندهی نیروی انتظامی دستور داده اند برای تامین امنیت تعداد نیروها را افزایش یابد.
به اعتقاد وی، اقدام نیروی انتظامی در تعطیلی جشن که برنامه ای سالانه و عادی است نوعی بدبینی و ناامیدی را در بین گردشگران و مردمان بومی منطقه و استان سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.
مبارکی افزود: اقدام غیر معمول باعث می شود این تصور بوجود آید که اراده ای در منطقه برای تخریب مدیریت بومی منطقه آزاد چابهار که منتصب دولت یازدهم است، وجود دارد.
س.ن1744/2729
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن