تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820788114




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نجفقلی حبیبی: وزارت علوم بدنبال تامین حریم امن علمی در دانشگاه هاست


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

نجفقلی حبیبی: وزارت علوم بدنبال تامین حریم امن علمی در دانشگاه هاست تهران - ایرنا - رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تلاش وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و همکارانش در دولت یازدهم ارتقاء شان دانشگاه به جایگاه واقعی خود است.


نجفقلی حبیبی روز یکشنبه به خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: وزیر علوم و همکارانشان تلاش می کنند تا شان دانشگاه را به جایگاه واقعی خود برسانند به گونه ای که استاد و دانشجو و کارکنان دانشگاه در یک حریم امن علمی به فعالیت خود ادامه دهند.
این فعال سیاسی افزود: انتظارات بسیاری با روی کار آمدن دولت جدید بوجود آمد، چون دانشگاه ها یکی از مراکزی بود که به شدت در فضای قبل دچار آسیب شده بود؛ یعنی شاید کمتر سازمان اداری تا این اندازه از نظر علمی آسیب دیده و به همین دلیل جای امیدواری بود تا در این دولت وضعیت علمی دانشگاه ها بهبود یابد.
حبیبی با تاکید بر لزوم صبر و حوصله برای ایجاد آرامش و تحقق امید در دانشگاه ها گفت: تصورم این است که آهسته آهسته در وضعیت کنونی این آرامش استقرار یابد بدون این که تنشی ایجاد شود و یا مشکلی بوجود آید.
این فعال سیاسی اصلاح طلب همچنین با اشاره به آسیب دیدن همکاری های بین المللی در سال های گذشته گفت: توسعه بخش هایی از علوم به ویژه علوم انسانی در چند سال گذشته دچار تنگنا و مضیقه شد و در رشته های علوم پایه مانند علوم فنی مهندسی به دلیل وضعیت خاصی که داشتیم، مسائلی همچون آزمایشگاه ها، کتاب ها، مجلات و تحقیقات دچار آسیب شد.
وی افزود: اکنون فعالیت علمی در دانشگاه ها با آرامش و متانت شروع شده و دانشجویان نیز این موقعیت را درک کرده و آرام آرام این فضا را احساس می کنند و می دانند که در چنین فضایی باید از شتابزدگی دوری کرد.
حبیبی گفت: برخی افراد در تلاش هستند تا وانمود کنند که اگر جریان جدید به دانشگاه ها راه پیداکند، فضای دانشگاه ها را متشنج کرده و از علم عقب می مانیم در حالی که در آن دوران از نظر علمی در حوزه های علوم انسانی و علوم پایه به جز چند بخش محدودی پیشرفتی نداشتیم ولی همه تلاش می کنند تا این مسیر را با آرامش طی کنند و جای امیدواری بسیاری وجود دارد که وضع دانشگاه ها بهبود یابد.
فراهنگ(4)**1003**1569
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن