تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820909341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه جوامع نیازمند بهره مندی از فرهنگ سالم و غنی است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

توسعه جوامع نیازمند بهره مندی از فرهنگ سالم و غنی است همدان- ایرنا- رییس دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: توسعه همه جانبه جوامع در بستر یک فرهنگ سالم و غنی شکل می گیرد.


ˈمحمدعلی زلفی گلˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در باره نقش فرهنگ در نام گذاری سال توسط مقام معظم رهبری گفت: فرهنگ بستری است که عقل فردی و جمعی جامعه در آن شکل می گیرد و چون یک اتمسفر برای زندگی کردن ضروری است.
استاد تمام دانشگاه بوعلی سینا همدان تصریح کرد: عقل فردی و اجتماعی مشتمل بر فلسفه علم، دانش، حکمت، معرفت، بصیرت و ایمان در یک بستر فرهنگ شکل می گیرد که اگر این فرهنگ،غنی نباشد سرعت دستیابی جامعه به توسعه بسیار کاهش می یابد.
زلفی گل افزود: فرهنگ نیز مانند اطلاعات ژنتیکی در انسان ها از یک نسل به نسل دیگر منتقل می شود و باید و نبایدهای جامعه و ارزش های آن نیز منتقل می گردد و ممکن است در حین انتقال دچار دگرگونی نیز شود که باید از انحراف آن جلوگیری کرد.
وی خاطرنشان کرد: فرهنگ هایی چون چهارشنبه سوری که در طول تاریخ دچار دگرگونی شده است مثال بارز این بحث است و به یک معضل اجتماعی بدل شده است.
زلفی گل با تأکید بر نقش موثر فرهنگ بر تمام حوزه ها، تصریح کرد: فرهنگ سیاسی جامعه ایرانی نیز شکل مطلوب خود را نیافته است به طوریکه هنوز معنای واقعی و دقیق آزادی و شیوه استفاده از آن برای همگان به طور کامل روشن نیست.
وی ادامه داد: به همین دلیل است که مقام معظم رهبری فرهنگ را با اقتصاد عجین کرده اند و برای توسعه بر روی هر دوی این مقوله تأکید دارند.
این استاد دانشگاه تأکید کرد: یکی از تغییراتی که باید در حوزه فرهنگ اقتصادی روی دهد تغییر نگاه منفی به شیثوه کسب ثروت سرمایه داران است چرا که اگر نوع نگاه به ثروتمندان تغییر نکند، آنان نیز سرمایه های خود را که می تواند باعث ایجاد اشتغال و تولید شود به کشورهای دیگر منتقل می کنند.
وی درباره نقش دانشگاهیان در این حوزه گفت: دانشگاه ها به عنوان یک الگوی جامعه باید در رفتار، کردار و خلق و خوی خود سرآمد بوده و فرهنگ سازی کنند.
7532/576
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن