تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):بر خداوند است كه هيچ گرفتارى به زيارت من نيايد مگر آن كه او را شادمان بازگردانم و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820775074




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پساندر، گواتر و بریس خط طلایی اقتصادی و گردشگری چابهار هستند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار سیستان و بلوچستان: پساندر، گواتر و بریس خط طلایی اقتصادی و گردشگری چابهار هستند چابهار- ایرنا- استاندار سیستان و بلوچستان از مناطق پسابندر، گواتر و بریس به عنوان سه نقطه مهم اقتصادی و گردشگری جنوب این استان یاد کرد که باید آنها را خط طلایی اقتصادی و گردشگری نام نهاد.


به گزارش ایرنا ˈعلی اوسط هاشمیˈ روز شنبه پس از بازدید از این مناطق ابراز داشت: باتوجه به قابلیت های چابهار و فرصت های طلایی منطقه از حیث گردشگری و اقتصادی می توان از آنها با نام خط طلایی نام برد.
وی افزود: در این زمینه باید از جاذبه های طبیعی و تاریخی مانند کوه های مریخی، سواحل دل نواز و آرام بخش و تالاب لیپار برای جذب و ماندگاری گردشگران و فرصت های اقتصادی استفاده کنیم.
هاشمی، جنگل های زیبای حرا را از مناطق نادر گردشگری در چابهار عنوان و خاطر نشان کرد: مدیران بخش گردشگری استان و شهرستان باید برای خود افق کاری تدوین و تهیه کنند؛ چراکه این مناطق نادر با نگاه گردشگران ایران و فراتر از آن سازگار است که فعال سازی و استفاده از آن نیازمند برنامه ریزی است.
هاشمی خاطرنشان کرد: این مناطق حتی برای مردم خود استان سیستان و بلوچستان نیز بطور شایسته شناسانده نشده است و جا دارد همه باهم در این بخش، وسیع تر و با برنامه ای مدون نسبت به معرفی قابلیت ها اقدام کنیم.
وی در ادامه گفت: این مناطق و شهرستان ویژه چابهار ظرفیت خوبی در توسعه صنعت گردشگری دارند و می طلبد فراتر از برنامه های موجود، برنامه ریزی های لازم برای توریسم پذیری و سرمایه گذاری را تدوین کنیم.
استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در این مناطق ایستگاه واقعی و طبیعی دلفین ها وجود دارد که این موجودات دریایی براحتی به سطح آب آمده و نمایش های ویژه ای را اجرا می کنند که برای اهلش جذابیت دارد.
هاشمی در ادامه با اشاره به ضرورت همدلی مردم و مسؤولان ادامه داد: لازم است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به این مناطق نگاه ملی و ویژه داشته باشند که لزوم تدوین یک سند جامع و مطالعه دقیق را می طلبد و ما می توانیم فراتر از نگاه داخلی به نیازهای توریست ها به این گونه فضاها بپردازیم.
وی افزود: اگر هر گردشگر و توریستی وارد چابهار شود، قطعاً به این شناخت از نقاط بکر گردشگری منطقه خواهد رسید؛ چرا که متفاوت تر از سایر مناطق است.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ما باید با فعال سازی ظرفیت ها، سرمایه گذاران را به کارآفرینی تشویق کنیم تا توسعه در این مناطق بکر اتفاق بیفتد.
هاشمی خاطرنشان کرد: لازمه گشایش این فرصت، شناخت و شناساندن است که در این رابطه رسانه ها می توانند ایفای نقش کنند.
ن1744**2729**1504
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 39]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن