تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815114205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وجود ظرفیت‌های متعدد گردشگری و اقتصادی در کنگان/ لزوم تبدیل کنگان به بندر تجاری


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > جنوب > بوشهر گزارش مهر؛
وجود ظرفیت‌های متعدد گردشگری و اقتصادی در کنگان/ لزوم تبدیل کنگان به بندر تجاری
کنگان - خبرگزاری مهر: کنگان در حوزه جنوبی استان بوشهر می تواند گردشگران زیادی را به خود جذب کند، لذا میراث فرهنگی و بخش خصوصی نیز باید با فراهم کردن امکانات گردشگری و رفاهی مانند ایجاد هتل، فروشگاه های بزرگ، بازی های آبی و دیگر تفریحات، تاثیرگذار باشند و نقیصه های موجود با تبدیل کنگان به بندر تجاری در آن حل می شود.



به گزارش خبرنگار مهر، در سال‌های اخیر همواره تعداد مسافران نوروزی طبق آمار های اعلام شده، افزایش داشته و شهرستان کنگان نیز یکی از این نقاط است. توسعه زیرساخت‌های گردشگری به‌ویژه ایجاد رستوران‌ها، هتل‌ها و مهمانپذیرهای استاندارد برای استفاده مسافران نوروزی بی‌شک می‌تواند در ماندگاری و افزایش حضور مسافران نوروزی نقشی بسیار مهم و تاثیرگذار داشته باشد. به هر حال یکی از مهم‌ترین عوامل در جذب و ماندگاری گردشگر را می توان بازار عرضه لوازم خارجی عنوان کرد که فقدان آن در شهرستان کنگان به شدت احساس می شود؛ موضوعی که با تحقق آن نه تنها در نوروز بلکه در همه ایام سال می تواند تاثیر مستقیمی بر جذب گردشگر و سرمایه گذار داشته باشد.

تبدیل کنگان به بندر آزاد تجاری نیز از جمله راه هایی است که می تواند در جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران و سرمایه گذاران تاثیر بسزایی داشته باشد. طرحی که سال ها از آن می گذرد ولی تا به امروز محقق نشده است. بر اساس گفته‌های مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر، تردد بیش از 151 هزار خودرو از محور کنگان - عسلویه، طی نوروز 92 باعث شده این محور را پس از محور بوشهر پرترددترین جاده استان معرفی کند. به هر حال با وجود هزینه های بسیار زیادی که شهرستان کنگان برای اسکان و آسایش یک میلیون نفر مسافر تدارک دیده است، باید تدابیر و برنامه ها و امکاناتی نیز فراهم شود تا مسافران و گردشگران ماندگاری بیشتری در شهرستان داشته باشند. طبق اعلام مسولین شهرستان کنگان سال گذشته چیزی در حدود 850 هزار مسافر وارد این شهرستان شده است. هزینه آماده سازی شهر توسط شهرداری‌های سه گانه، هزینه‌های آب، برق، آماده باش نیروهای مختلف برای ارائه خدمات، رقم مالی بسیار بالایی را نشان می‌دهد که البته برای همه شهرستان‌های استان نیز همین‌گونه است.  شهرستان کنگان و دیگر شهرستان‌های مشابه، همه ساله فقط هزینه‌های کلانی را برای آماده‌سازی شهرستان و ارائه خدمات به مسافرین انجام می دهند. باید شرایطی را برای ورود سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری در بخش گردشگری و تفریحات جذاب که می تواند در پارک ها و دریا ایجاد شود، مهیا کرد تا به قولی حضور مسافران و گردشگران در شهرستان هایی شبیه کنگان هم برای مسافران و هم برای مردم و شهرستان نفع داشته باشد.

ایجاد بازارچه با اقلام متنوع و قیمت مناسب، وجود هتل آپارتمان ها، ایجاد تفریحات متنوع دریایی، ایجاد شهر بازی و ورود سرمایه گذاران از یک طرف و تبدیل کنگان به بندر آزاد تجاری نیز از طرفی دیگر به عنوان عوامل اصلی در جذب و ماندگاری مسافران و گردشگران و ایجاد درآمدزایی پایدار برای شهرستان و همچنین رونق منطقه محسوب می شود. به هر حال شهرستان کنگان به لحاظ آثار تاریخی، سواحل بکر و قرار گرفتن بر سر راه ورودی از سمت استان فارس به خلیج فارس، دارای پتانسیل بسیار بالایی است و لذا ورود بخش خصوصی در هر قسمتی برای سرمایه گذاری، سودآور است و نتیجه مستقیم آن جذب گردشگر و رونق شهرستان است. جا دارد مسئولان ارشد استان بوشهر در دولت تدبیر و امید، وعده های مسولین قبل را که با سنگ‌اندازی‌های مختلف از جانب مرکز استان برای عدم تحقق آن انجام شد، جامه عمل بپوشانند تا مردم جنوب استان نیز از این شرایط بد اقتصادی خارج شوند و نهایتا شاهد رونق منطقه، ورود سرمایه گذار، حضور گردشگران و مسافران در شهرستان کنگان باشیم. شهرستان کنگان با بی مهری کامل از جانب مرکز استان طی فقط یک دهه دو بار تفکیک شده است تا هم اکنون به عنوان کوچک ترین شهرستان استان لقب بگیرد و این شهرستان را بدین لحاظ در کشور کم نظیر قلمداد کند.

محل اقامت و تفریحات دریایی عامل مهم جذب و ماندگاری گردشگر در سیراف غلامحسین حیدری شهردار بندر تاریخی سیراف در خصوص جذب و ماندگاری مسافران به خبرنگار مهر گفت: علی‌رغم اینکه مسافران زیادی طی ایام نوروز از شهر سیراف دیدن می کنند ولی متاسفانه اکثر آن ها حتی یک روز نیز در این شهر اقامت نمی کنند و به عبارتی ماندگاری مسافران در سیراف به یک روز هم نمی رسد. وی اذعان داشت: شاید یکی از دلایل آن نبود هتل و جاهای اقامتی باشد. به هر حال موضوع اقامت به لحاظ اهمیت برای مسافران در وهله اول قرار دارد. شهردار سیراف با تاکید بر لزوم ایجاد تفریحات دریایی در سیراف، گفت: باید مورد توجه داشت که قسمتی از اثار تاریخی سیراف در زیر آب قرار گرفته لذا با ایجاد شرایط غواصی برای عموم مردم و مسافران، می توان به نوعی هم درآمدزایی کرد و هم جاذبه های ناشناخته سیراف را بیشتر شناساند که این نیز در ماندگاری مسافران و گردشگران تاثیر زیادی دارد. حیدری ادامه داد: راه اندازی اتوبوس های دریایی نیز از دیگر تفریحات دریایی و درامدزاست که باید آن را در سیراف اجرا کرد.

لزوم جذب سرمایه‌گذاران در توسعه زیرساخت‌ها گردشگری عبدالله حسینی کنگانی شهردار بندر کنگان در خصوص جذب و ماندگاری گردشگران به خبرنگار مهر گفت: یکی از مهم ترین انگیزه های اکثر مسافرانی که در ایام نوروز از منزل خارج می شوند، خرید است لذا ایجاد بازارچه هایی به مانند گناوه با تنوع بالای کالا و قیمت مناسب می تواند جذب و ماندگاری مسافران را در کنگان بالا ببرد و مسافران قسمتی از خریدهای خود را در اینجا انجام دهند. وی ادامه داد: به هر حال یکی از اهداف شهرداری ها از هزینه کردن و آماده سازی شرایط میزبانی، معرفی شهر خود به کل کشور است لذا هزینه کردن برای معرفی شهر امری طبیعی است ولی باید سرمایه گذاران را به سمت سرمایه گذاری در امر گردشگری و همچنین ایجاد فروشگاه های بزرگ سوق دهیم. تبدیل کنگان به بندر تجاری، مقوله گردشگری، اقتصادی، تجاری و بازرگانی را رونق می دهد شهردار کنگان افزود: با توجه به اینکه کنگان در حوزه جنوبی استان دارای مرکزیت محسوب می شود و می تواند جمعیت زیادی را به خود جذب کند، لذا میراث فرهنگی و بخش خصوصی نیز باید با فراهم کردن امکانات گردشگری و رفاهی مانند ایجاد هتل، فروشگاه های بزرگ، بازی های آبی و دیگر تفریحات، تاثیرگذار باشند. کنگانی تاکید کرد: با تبدیل کنگان به بندر تجاری تمام مقوله های مطرح شده در آن حل می شود و این شهرستان نه تنها در بحث گردشگری بلکه به لحاظ اقتصادی، تجاری و بازرگانی رونق چشم گیری خواهد گرفت. وی با تصریح به اینکه تبدیل کنگان به بندر آزاد تجاری بزرگ ترین و مهم ترین عامل در جذب گردشگر و سرمایه گذار در همه بخش ها و همچنین ماندگاری مسافران است، افزود: با توجه به وعده هایی که از گذشته تا به امروز در خصوص تبدیل شدن کنگان به بندر تجاری داده شده است، امیدواریم این مهم هرچه سریع تر محقق شده تا شاهد رونق و تحول کنگان باشیم.

شهردار کنگان خاطرنشان کرد: با این حال شهرداری کنگان همانند گذشته آماده همکاری و در اختیار گذاشتن شرایط و تسهیلات لازم برای ورود سرمایه گذاران در بخش های مختلف می باشد. ایجاد بازارچه با قیمت مناسب و امکانات رفاهی عامل مهم جذب و ماندگاری مسافران حسین صفایی شهردار بنک نیز در خصوص ماندگاری مسافران نوروزی به خبرنگار مهر گفت: ماندگاری مسافران نوروزی در نوروز 92 با توجه به امکانات رفاهی ایجاد شده توسط شهرداری بنک در این شهر نسبت به سنوات قبل بیشتر بود. برای نوروز 93 نیز شهررداری بنک امکانات خوبی را تدارک دیده است و لذا پیش بینی می شود ماندگاری مسافران در نوروز 93 بیش از گذشته باشد. وی تصریح کرد: ایجاد بازارچه با قیمت مناسب در جذب مسافر تاثیر بسزایی دارد. با ایجاد بازارچه در شهرستان کنگان، مسافران و گردشگران قسمتی از خریدهای خود را در این شهرستان انجام خواهند داد. شهردار بنک خاطرنشان کرد: امکانات رفاهی و گردشگری و پس از آن ایجاد بازارچه و محل خرید با قیمت مناسب از عوامل  مهم جذب گردشگر و ماندگاری مسافران است. صفایی ایجاد تفریحات دریایی را یکی دیگر از عوامل ماندگاری مسافران عنوان کرد. شهردار بنک تاکید کرد: با تبدیل کنگان به بندر آزاد تجاری، این شهرستان به لحاظ اقتصادی و حتی جذب سرمایه گذار و نهایتا جذب گردشگر رونق خوبی خواهد گرفت. وی یکی از شرایط تبدیل کنگان به بندر آزاد تجاری را موافقت مرکز استان با این امر عنوان کرد.

استفاده از ظرفیت های هنری متعدد در جذب گردشگر موثر است یکی از همشهریان کنگانی در گفتگو با خبرنگار مهر پیشنهاد داد:  ظرفیت های شهرستان کنگان در زمینه فرهنگی و هنری نیز از پتانسیل بسیار خوبی جهت جذب گردشگرد بسیار خوب است. یوسف قاسم پور خاطرنشان کرد: استفاده از هنرمندان جهت نواختن نی انبان در کنار ساحل می تواند هر مسافر و گردشگری را به سوی خود بکشاند. وی افزود: استفاده از خوانندگان، نمایش های خیابانی، نمایشگاه های عکس، خط، نقاشی، هنرهای دستی و آشپزی و حتی برگزاری مسابقه هایی مانند تقلید صدا با در نظر گرفتن جوایز نیز می تواند در یک مکان مناسب باعث جذب گردشگر شود که البته در این راستا ایجاد نمایشگاه دائمی از ملزومات است. ذکر این مطلب نیز الزامی است که شهرستان کنگان در موارد هنری بالا حرف های زیادی برای گفتن دارد که در صورت اجرای آن در ایامی مانند نوروز، هم می تواند باعث جذب و ماندگاری بیشتر گردشگر شود و هم می تواند کنگان را در سطح کشور، بیشتر، بهتر و به واسطه هنر به کل کشور معرفی نماید. قاسم پور همچنین مطرح کرد: ظرفیت‌های بالای گردشگری مان را می توانیم با توجه به وجود شرکت های متعدد در شهرستان افزایش دهیم. بدین ترتیب که با هماهنگی مدیران شرکت ها، مسافران بتوانند وارد شرکت ها شوند و از نزدیک شاهد چیزهایی باشند که تا قبل از این فقط از طریق تلویزیون شاهد آن بوده اند. ..............................................
گزارش: مصطفی صفایی














۱۳۹۳/۱/۱ - ۱۳:۳۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن