تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815404257




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آثار تاریخی ابرکوه قابلیت جهانی شدن رادارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل میراث فرهنگی استان: آثار تاریخی ابرکوه قابلیت جهانی شدن رادارد یزد- ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: بدون تردید شهرستان ابرکوه یکی از مناطق تاریخی بویژه جاذبه گردشگری است که قابلیت مطرح شدن جهانی را دارد.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، محمد مهدی شرافت در دیدار با فرماندارابرکوه اظهار داشت: بافت قدیم شهرهای ابرکوه ، اردکان و میبد دراستان یزد نمونه است و باید فرهنگ زندگانی در بافت قدیم این شهرها و دیگر شهرهای استان احیاء شود.
وی بابیان اینکه برنامه حمایتی دولت هم در دستور کار است که ابرکوه رادرجای خود معرفی کند افزود: ابرکوه درسال 94که با عنوان سال خوشامد به یزد نامگذاری شده جایگاه خوبی دارد.
شرافت ادامه داد: زندگی در بافت قدیمی جلوه زیبا و نشاط خوبی به انسان می دهد لذا بناهای تاریخی که از نسلهای قدیم باقی مانده باید برای اسکان نسل امروز فراهم شود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد اضافه کرد: طرح جامع گردشگری دراستان در دست تهیه داریم که باید متناسب جذب گردشگران آن را فراهم کنیم و ابرکوه را برای معرفی آثار جهانی مطرح کنیم.
فراماندار ابرکوه هم با بیان گزارشی از ظرفیت ها و قابلیت های گردشگری و تاریخی ابرکوه گفت: این شهرستان دارای بیش از 400 اثر تاریخی است که سرو 4هزار و500ساله ، مسجد جامع ، منزلگاه امام رضا (ع) ، ارگ شهرسب و دیگر آثار تاریخی و بافت قدیم است .
اسماعیل برزگر زاده اظهار داشت: این شهرستان ظرفیت های خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی دارد و می تواند دراین بخش ، اشتغال خوبی را فراهم آورد و باعث رشد و توسعه شهرستان شود.
وی با اشاره به اینکه ارگ شهرسب ابرکوه بعد از ارگ بم ، ارگ دوم ایران نام گرفته است 17هزارمترمربع مساحت دارد گفت: درصورتی که این قلعه بزرگ درکنار جاده ابرکوه یزد مرمت و احیاء شود در جذب توریست و گردشگر بسیار موثر است.
درحاشیه این مراسم رئیس اداره میراث فرهنگی ابرکوه هم گزارشی از وضعیت تاریخی و طلبیعی شهرستان ابرکوه ارائه کرد.
عباس قدیریان اظهار داشت : شهرستان ابرکوه بخاطر قرار گرفتن در مسیر جاده طریق الرضا (ع) و استانهای فارس به یزد از موقعیت خوبی برای جذب گردشگرداخلی وخارجی برخوردار است .
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت در ادامه سفر خود به ابرکوه از تعدادی آثار تاریخی ابرکوه همچون خانه آقازاده ، بافت قدیم دروازه میدان ، خندق سنگی دربقلعه ، سرو چهار هزار و500ساله ابرکوه و مجموعه بیوت پردیسان و موزهای مردم شناسی و عبرت این شهرستان بازدید کرد.
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ، تعداد آثار و ابنیه تاریخی استان یزد را بیش از شش هزار و 500 اثر و همچنین وجود ده ها اثر طبیعی بیان کرد.
محمد مهدی شرافت درگفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از یکهزار و 250 استان یزد در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است .
وی ادامه داد: یزد نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان است هر ساله به جهت دارا بودن قابلیت های تاریخی و جاذبه های طبیعی و اکوتوریستی پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است.
این مقام مسئول به ثبت آثار جهانی استان یزداشاره کرد وگفت : دو آثار شامل باغ های دولت آباد در یزد و پهلوانپور مهریز آثار جهانی هستند.ک4
7539/1968
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن