تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805524828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شمیم خاطرات یار ازبیت تاریخی امام خمینی در خمین بدرقه مسافران نوروزی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

شمیم خاطرات یار ازبیت تاریخی امام خمینی در خمین بدرقه مسافران نوروزی شد خمین- ایرنا - شمیم یار و آن عزیز سفرکرده ، همراه با بوی با طراوت بهار در زادگاه بنیان گذار کبیر انقلاب درخمین پیچیده که هر رهگذز خسته با لحظه ای نشستن در این مکان متبرک، احساس آرامش می کند.


در فضای معنوی زادگاه حضرت امام خمین ،میهمانهای نوروزی با بازدید از بیت تاریخی حضرت امام در شهرستان خمین با عطر خوشبوی یاس ویاسمن وخاطرات یار سفر کرده از این شهرستان گذر می کنند.
میهمانهای نوروزی در حالی که سینه آنها مالامال از عشق به خمینی است با بازدید از قسمتهای مختلف بیت تاریخی بار دیگر با آرمانهای معمار کبیر انقلاب تجدید بیعت می کنند.
آری ،یکی از جاذبه های فرهنگی وتاریخی شهرستان خمین بیت تاریخی حضرت امام خمینی (ره) است که چون نگینی بر تارک این شهر می درخشد ودر ایام نوروز با استقبال بیش از بیش مسافران نوروزی همراه است .
خانه ای از خشت و گل که از جای جای آن بوی یار، بزرگترین رهبر دینی و مردمی قرن را می دهد در ایام نوروز به میعادگاه عاشقان انقلاب و امام راحل تبدیل شده است.
گردشگران و مسافران برای دیدن محل تولد مردی از تبار نور راهی شهرستان خمین می شوند که البته ایام نوروزو دهه فجر اوج این بازدیدهاست.
با آغاز ایام نوروز مسافرانی که راهی خمین شدند و یا برای رسیدن به مقصد مورد نظرشان از خمین عبور می کنند فرصت را غنیمت شمرده واز این مکان تفریحی و معنوی بازدید می کنند.
ابن بنای معنوی همواره مکانی برای بدرقه و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل به خصوص در روزهای اخیر برای کاروان های راهیان نور این شهرستان و شهرهای مجاور می باشد.
در توصیف این بنای ماندگار می توان گفت: بر خلاف معماری خانه های سنتی ایرانی در این عمارت چهار هسته ای که چهار حیاط دارد هیچ کدام از حیاط ها نقش مرکزی ندارد.
جلوخانهایش که بخش نسبتا وسیعی است به صورت فرورفتگی در کنار مسیر و در جلوی در اصلی قرار دارد ودر اصلی این خانه در پیش خان قرار دارد و این در دو لنگه بوده و هر لنگه متشکل از چند ردیف تخته ضخیم طولی است.
بعد از عبور از ورودی که در پیش اطاق قرار دارد وارد فضایی کاملا سر بسته به نام هشتی می شویم که یک هشت ضلعی کامل است وبعد از هشتی در راهرو طویل و کم عرض و تاریکی قرار می گیریم که به آن دالان می گویند که این دالان مانع ورود ناگهانی به فضای داخل عمارت است.
وجود چند انبار اصطبل، آشپزخانه از دیگر اجزا و فضاهای کارکردی این عمارت محسوب می شود و این بیت تاریخی در محله سه پل شهر خمین و در شمال رودخانه این شهر در 175 سال پیش ساخته شده است .
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان مرکزی می گوید: این عمارت که به شماره ‎ 1746در فهرست آثار ملی ایران به عنوان آثار معماری دوره قاجاریه ثبت شده است.
سید محسن رحمتی افزود: سالانه 250تا 300هزار گردشگر داخلی وخارجی از این بنای ارزشمند و تاریخی دیدن می کنند.
وی ادامه داد: در ایام نوروز ،ارتحال امام و تعطیلات تابستان شمار بازدید کنندگان از بیت تاریخی امام در خمین افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه یک گروه چهار نفره در این مکان مقدس برای راهنمایی مسافران نوروزی مستقر شده است خاطر نشان کرد: بسته های فرهنگی به تعداد پنج هزار بسته شامل کتاب هایی از آثار و زندگینامه حضرت امام و لوح فشرده همچنین بسته های ویژه کودکان تهیه شده که به مسافر ان اهدا می شود.
مسوول موسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام خمینی (ره) شهرستان خمین گفت: روزانه بیش از دو هزار میهمان از بیت تاریخی امام راحل در این شهرستان بازدید می کنند.
حجت الاسلام سید ˈجواد رضوی ˈافزود: بیت امام برای بازدید و پذیرایی از مسافران و گردشگران درایام نوروز از نیمه اسفند پارسال آماده شد.
برنامه های متنوع فرهنگی و هنری، ایستگاه صلواتی و نمایشگاه کتاب و عکس برای نوروز تدارک دیده شده است.
وی گفت: تمهیدات لازم برای پذیرایی از مسافران نوروزی دربیت تاریخی امام اندیشیده شده و با فضاسازی مناسب و مطلوب از میهمانان در ایام نوروز پذیرایی می کند.ک/4
7276/545
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن