تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه (مردم) امر به معروف و نهى از منكر نكنند، و از نيكان خاندان من پيروى ننمايند،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806712519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جلوه‌گری طبیعت در سرزمین فارس


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
جلوه‌گری طبیعت در سرزمین فارس
در این گزارش به معرفی بخشی از مواهب طبیعی استان پرجاذبه فارس می‌پردازیم.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، این بار قصد سفر خاطره‌انگیز و دلچسب به استان فارس، سرزمین باغ‌ها و دشت‌های گل و بلبل داریم که با برخی از جلوه‌های دل‌انگیز آن آشنا می‌شویم.

چشمه رسول‌الله: از یک تپه سنگین، آب زلالی می‌جوشد که تفرجگاه محمد رسول‌الله را پدیده آورده است. این چشمه در شهر اقلیه قرار دارد و یکی از گردشگا‌ه‌های مهم این شهرستان می‌باشد. این چشمه که در مرکز شهر قرار گرفته از دیرباز مردم اعتقاد خاصی مزارع و باغ‌‌ها را آبیاری می‌کند. این چشمه آب آشامیدنی بسیار خنکی دارد که مستقیما از زیر کوه بیرون می‌آید و نیز نمادی از سرسبزی و خرمی در منطقه به شمار می‌رود که چشم‌اندازهای بی‌نظیر طبیعی را بوجود آورده است.

آبشار مارگون: آبشار مارگون یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در مجاورت شهر سپیدان و در مرز استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد واقع گردیده است. بعد از جاده ماشین‌رو، تا آبشار چند دقیقه پیاده‌روی لازم است که این راه هموارسازی شده است. اطراف این آبشار در فصل بهار بسیار سرسبز و دیدنی است. این آبشار باشکوه در استان فارس و درکنار روستای مارگون قرار دارد و این روستا از توابع دهستان کمهر از شهرستان سپیدان واقع شده است.

آبشار زیبای مارگون در واقع شمال غربی استان فارس و 128 کیلومتری شیراز و 50 کیلومتری سپیدان قرار دارد و هر ساله جمع کثیری از بازدیدکنندگان را به خود جلب می‌کند.

تنگ بستانک: تنگ بستانک یا بهشت گمشده در 120 کیلومتری شمال غرب شیراز در بخش کامفیروز از توابع شهرستان مرودشت واقع است. تنگ بستانک یکی از شگفتی‌های طبیعی کشورمان به شمار می‌رود. بهشت گمشده دارای حوضچه‌های زیبایی است که آب را از درون خود جاری می‌سازد. بهشت گمشده برای کسانی که برای اولین بار آنرا می‌بینند. جلوه‌ای بسیار زیبا دارد که همگان را به سوی خود سوق می‌دهد. وجود روستاهای زیبای جنوب تنگ بستانک مانند ساران و کهکرون با چشمه‌های زیبای و سابقه‌ای هزاران ساله از جاذبه‌های طبیعی این منطقه می‌باشد. مسیر دسترسی به تنگ بستانک از میان روستاهای بیفا و کامفیروز و کوچه باغ‌ها و مزارع و باغات اولین جاذبه‌ای است که گردشگران در سفر به بهشت گمشده تجربه می‌کنند و نیز منظره بدیع دریاچه سد درودزن در مسیر جاده‌ و جنگل‌‌های انبوه بلوط و معماری روستاهای منطقه در کنار مزارع وسیع و شالیزارهای سرسبز تا ورودی بهشت گمشده انسان را مشایعت می‌کند.

دریاچه پریشان فامور: این دریاچه در 3 کیلومتری روستای ایازآباد که در 12 کیلومتری کازرون قرار دارد، می‌باشد. آب دریاچه پریشان شیرین است ولی برای آشامیدن چندان مناسب نیست. دریاچه فامور جلوه‌ةای بهاری بسیار جذاب و دیدنی دارد، مراتع وگلزارهای حاشیه دریاچه و پرندگان وحشی آن، گردشگاه طبیعی جالب توجهی را بوجود می‌آورد. زیبایی‌های طبیعی دریاچه پریشان در تمامی فصول علاقمندان را به سمت خود جلب می‌کند و در محل این دریاچه قایق‌های برای گشت‌زنی در دریاچه وجود دارند که مراجعه‌کنندگان می‌توانند بوسیله آنها از شگفتی‌های کم‌نظیر این محیط زیست لذت بیشتری ببرند.

گزارش از مسعود همت‌نیا

انتهای پیام/






تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن