تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815313380




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چشمه معدنی تاپ تاپان آذرشهر گردشگران را به خود فرا می خواند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چشمه معدنی تاپ تاپان آذرشهر گردشگران را به خود فرا می خواند آذرشهر، تبریز - ایرنا - چشمه معدنی تاپ تاپان آذرشهر به عنوان یکی ازمناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری این شهرستان گردشگران به خود فرا می خواند.


ای‍ن چشمه معدنی در س‍ه ک‍ی‍ل‍وم‍ت‍ر ی ج‍ن‍وب غ‍رب‍‍ی آذرش‍‍ه‍ر و در ب‍‍الای ت‍پ‍ه ای ه‍م‍وار م‍ش‍رف ب‍ه اراض‍‍ی و طب‍ی‍‍ع‍ت ب‍ک‍ر با فشار گاز از دل زمین به حالت جوشان بیرون می آید.
آب م‍‍ع‍دن‍‍ی ت‍‍اپ ت‍‍اپ‍‍ان از چ‍ن‍د چ‍ش‍م‍ه صاف و زلال ت‍ش‍ک‍ی‍ل ش‍ده و درج‍ه ح‍رارت آب آن در ف‍ص‍ل س‍رم‍‍ا و گ‍رم‍‍ا ث‍‍اب‍ت و در م‍ح‍ل س‍رچ‍ش‍م‍ه 15 درج‍ه ب‍‍الای ص‍ف‍ر و رس‍وب‍‍ات آن ق‍‍ه‍وه ای رن‍گ اس‍ت.
زم‍ی‍ن ش‍ن‍‍اس‍ان معتقدند اطراف چ‍ش‍م‍ه معدنی ت‍‍اپ ت‍‍اپ‍‍ان ی‍ک م‍ن‍طق‍ه آه‍ک‍‍ی اس‍ت و س‍ن‍گ ه‍‍ای آن ب‍ه ص‍ورت رس‍وب‍‍ی ت‍ش‍ک‍ی‍ل ش‍ده و آب م‍‍ع‍دن‍‍ی آن ب‍‍ا ف‍ش‍‍ار گ‍‍از از اع‍م‍‍اق زم‍ی‍ن ب‍ی‍رون م‍‍ی آی‍د.
آب این چشمه با فعالیت های آتشفشانی در ارتباط بوده و از آثار نواحی آن معلوم می شود که در زمان های گذشته در آن منطقه کوه آتشفشان وجود داشته و آب چشمه هم در مسیر خود رسوباتی برجای می گذارد که درگذر زمان ضخامت زیادی از سنگ های تراورتن را تشکیل می دهد.
آب م‍‍ع‍دن‍‍ی چشمه ت‍‍اپ ت‍‍اپ‍‍ان ق‍‍اب‍ل آشامیدن ن‍ی‍س‍ت ول‍‍ی اس‍ت‍ف‍‍اده برای آب تنی با ای‍ن آب ب‍رای ال‍ت‍ی‍‍ام ام‍راض پ‍وس‍ت‍‍ی، درد ه‍‍ای ع‍ض‍لان‍‍ی و مف‍ص‍ل‍‍ی بسیار م‍ف‍ی‍د و ث‍م‍رب‍خ‍ش اس‍ت.
در پ‍‍ای‍ی‍ن دس‍ت م‍ح‍ل س‍رچ‍ش‍م‍ه ه‍‍ای آب م‍‍ع‍دن‍‍ی ت‍‍اپ ت‍‍اپ‍‍ان اس‍ت‍خ‍ر ک‍وچ‍ک‍‍ی ایجاد ش‍ده اس‍ت و در ف‍ص‍ل ت‍‍اب‍س‍ت‍‍ان گردشگران از طبیعت با صفای آن بهره مند و با آب ت‍ن‍‍ی در آن رفع خستگی می کنند.
شهرستان آذرشهر در 55 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی واقع شده و دارای مکان ها و جاذبه های گردشگری بسیاری است که همه ساله پذیرا علاقمندان هستند.
7226/704/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن