تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را رها مكن حتى اگر بعدش شعر باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815288141




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشمه آب معدنی قزل داغ آذرشهر میزبان گردشگران نوروزی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جشمه آب معدنی قزل داغ آذرشهر میزبان گردشگران نوروزی آذرشهر، تبریز - ایرنا - چشمه جوشان معدنی و طبی قزل داغ آذرشهر با استقبال گسترده گردشگران و مسافران تعطیلات نوروزی مواجه شده است.


چشمه جوشان آب معدنی قزل داغی (کوه طلایی) آذرشهر و شکاف بزرگ کوه یال مانند آن از مناظر طبیعی و بسیار دیدنی و پرجاذبه این شهرستان هستند که برای گردشگران و بازدیدکنندگان جذابیت خاصی دارد.
این چشمه زلال و معدنی در بالای کوه نسبتا مرتفع و در محل تقریبا همواره با فشارمتوسط گاز از دل زمین می جوشد و دمای آن تقریبا در فصل سرما و گرما تا حدودی ثابت است و چندان تغییر نمی کند.
اگرچه آب این چشمه جوشان صاف و زلال است ولی رسوبات آن به رنگ طلایی است که به همین جهت محل خروجی و موقعیت این آب را قزل داغ می گویند.
آب چشمه قزل داغی آذرشهر به جهت این که از دل کوه های آتشفشانی و زمین های آهکی بیرون می آید خاصیت درمانی دارد و تقریبا کمی پایین تر از محل خروجی آب چشمه، استخر کوچکی ایجاد شده که آب آن برای بیماران مفصلی و حساسیت های پوستی بسیار مفید است.
شکاف بزرگ کوه قزل داغی هم در امتداد این چشمه جوشان توجه هر بیننده را به خودش جلب کرده و سنگ فرش های بسیار سخت اطراف این شکاف زیر پای هر گردشگر احساس می شود.
شکاف کوه قزل داغ آذرشهر حدود دو هزار و 500 متر طول دارد که ابتدای آن از چشمه شروع شده و ادامه آن تا انتهای کوه می باشد و در برخی جاها عمق و عرض این شکاف آنقدر زیاد است که خطر سقوط وجود دارد و از طرفی به طرف دیگر کوه نمی توان رفت.
در خصوص به وجود آمدن شکاف بزرگ کوه یال قزل داغی آذرشهر نظرات متفاوتی وجود دارد که از جمله رانش زمین در اثر آتشفشان ها یا برخی آن را از آثار رعد و برق می دانند در هر حال این منطقه بسیار دیدنی و مناظر طبیعی خوبی دارد که در هر فصلی به خصوص بهار ارزش دیدن و گردشگری زیادی دارد.
کوه قزل داغی آذرشهر به جهت موقعیت اقلیمی به شهرهای آذرشهر و گوگان مشرف بوده و از بالای کوه تمام مناطق سرسبز و باغات این منطقه نمایان است.
چشمه و کوه قزل داغی در سه کیلومتری جنوب غربی آذرشهر و در نزدیکی روستای غله زار این شهرستان واقع شده است.
6120/7226/587
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن