تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند اِبا دارد از اين كه باطلى را حق معرفى نمايد، خداوند اِبا دارد از اين كه حق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813239194




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشنگان معنویت با زیارت اماکن مذهبی گمشده خود را می جویند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

تشنگان معنویت با زیارت اماکن مذهبی گمشده خود را می جویند خمین - ایرنا - انسان های حیران و تشنه ی معنویت، خدا جوی منظور، مقصود و گمشده ی خود را در با زیارت اماکن مذهبی می جویند و مسافران نوروزی در حین سفر با حضور در اماکن مذهبی احساس آرامش می کنند.


اماکن مقدس مذهبی محل هایی است که در آن دنیای مادی به عالم معنوی متصل می شود و این اماکن تجلی گاه خدا و میقات و میعاد وصال روحانی با حضرت حق است و دروازه ورود به ملکوت الهی و باند پرواز به سوی عالم بالا می باشند .
شهرستان خمین، زادگاه معمار کبیر انقلاب دارای اماکن تاریخی ،فرهنگی و مذهبی است که یکی از این اماکن 36 مکان متبرکه و مقدس است که در ایام نوروز پذیرای مسافران وگردشگران است .
اماکن زیارتی خمین علاوه بر اهمیت معنوی برای زایران شیفته ، دارای قدمتی تاریخی هستند به طوری که تعدادی از آنها در فهرست آثارملی به ثبت رسیده اند.
یشتر این بقاع متبرکه در روزهای تعطیل به خصوص مناسبت های مختلف مذهبی وملی میزبان گردشگران و اهالی شهرستان است.
عمده این امامزاده ها از نسل امام موسی بن جعفر (ع) می باشند ومدفن مطهر نوادگانی از نسل امام حسن مجتبی (ع)،امام زین العابدین (ع) وهمچنین صحابه امام علی (ع) وفرزندان مالک اشتر نخعی دیگر بقاع متبرکه این منطقه تاریخی را تشکیل می دهند.
بارگاه متبرک شاهزاده ˈابوطالب ˈاز نسل سوم امام حسن مجتبی ( ع )، از بناهای دوره صفوی است که در شهر خمین واقع شده است .
این مکان یکی از زیارتگاه های شهری و محل راز ونیاز اهالی خمین است که در موقع تحویل سال نو وشبهای جمعه شاهد حضور صدها نفر از عاشقان اهل بیت ( ع ) می باشد.
نخل مقدس شهرستان خمین نیز در محوطه این امامزاده نگهداری می شود ودر دهه اول محرم طی مراسم خاصی در انظار عاشقان حسینی قرار می گیرد.
از قدیمی ترین بقاع مذهبی این شهرستان بقعه امامزاده ˈخدیجه خاتونˈ است که سال 730خورشیدی در روستای حشمتیه واقع در هشت کیلومتری جنوب غربی خمین بنا شده که این مکان مقدس مدفن مطهر دخت گرامی امام موسی کاظم (ع)وخواهر امام رضا (ع)است که بر روی مزارش گنبد وضریح زیبایی قرار گرفته است.
امامزاده خدیجه خاتون در همه ایام سال بویژه ایام نوروز وروز طبیعت محل زیارت زائرانی از سراسر استان و کشور است که به قصد عرض ارادت به خاندان اهل بیت ( ع ) به این مکان مقدس می آیند در جوار این مکان مقدس زایر سرا ،باغ موقوفه وتفرجگاه قرار دارد که برای رفاه زائران از اهمیت خاصی برخوردار است.
بقعه متبرک و تاریخی امامزاده ˈاسماعیلˈ از نسل هفتمین امام شیعیان نیز در پنج کیلومتری شمال غرب این شهرستان در روستای یوجان قراردارد.
این امامزاده به دلیل کرامات بسیار، مورد توجه مردم منطقه است ، ضمن آنکه ساختمان آن نیز از معماری خاص وزیبایی برخوردار است ودرهای داخل بقعه منبت کاری ازدوران صفویه است که دارای تزئینات گل وبوته اسلیمی هستند.
مرقد امامزاده ˈحسن ˈاز نوادگان امام موسی بن جعفر (ع) در26کیلومتری جنوب خمین در روستای طیب آبادقرار دارد و قدمت بنای آن به دوره ایلخانی می رسد.
این مکان مذهبی به دلیل تفرجگاه بسیار زیبا در ایام نوروز به ویژه در روز طبیعت با استقبال بی نظیر زائران ومسافران مواجه می شود.
کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه خمین گفت: هفت مکان از بقاع متبرکه واقع در شهر و روستای خمین مورد پذیرایی از زائران نوروزی فرار گرفته است.
ˈمحمدرضا باقری منفردˈ افزود: با آغاز سال نو، دربقاع متبرکه خدیجه خاتون روستای حشمتیه، ابوطالب، عبدالعلی ریحان، ابوالفتوح روستای دهنو، اهل بن علی واقع در خشتیجان، زینب خاتون تهیق و امامزاده اسماعیل یوجان، ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری در آنها اجرا شده است .
وی گفت: برگزاری مراسم تحویل سال نو، غبارروبی و گلباران مزار شهدا این امامزادگان، برپایی نمازجماعت، پاسخگویی به سوالات شرعی، مشاوره، سخنرانی، برپایی خیمه های معرفت و ایستگاه نقاشی از مهمترین ویژه برنامه های تدارک دیده شده اوقاف و امورخیریه در این بقعه های متبرکه است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح آرامش بهاری در پنج بقعه متبرکه اجرا شده است افزود: این طرح از اواخر اسفندماه امسال تا نیمه فروردین ماه سال جدید برگزار می شود.
باقری منفرد افزود: تعطیلات نوروزی فرصت مغتنمی برای انجام فعالیتهای فرهنگی، معرفی امامزادگان به مردم، افزایش سطح آگاهی های دین-اعتقادی مسافران نوروزی است.
وی اشاره کرد: با توجه به مقارن شدن سال جدید با آغاز دهه فاطمیه، در اجرای برنامه های طرح آرامش بهاری به معرفی و شناخت فضایل حضرت فاطمه(س) و تبلیغ فرهنگ فاطمی توجه ویژه ای شده است.
وی اضافه کرد: در اجرای طرح آرامش بهاری سه روحانی با اداره اوقاف و امورخیریه شهرستان همکاری می کنند.ک/4
7276/555
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن