تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 19 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن بازگشت كننده به خدا، آمرزش خواه و توبه كننده است و منافق نيرنگباز، زيانبار و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814557623




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پلمپ شبانه خانه سینما و آغاز تجمع سینماگران


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
پلمپ شبانه خانه سینما و آغاز تجمع سینماگران
پلمپ شبانه خانه سینما تجمع سینماگران را مقابل خانه سینما را به همراه داشت.
به گزارش نامه نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، ماه سینمایی تیرماه این بار با شادی همراه بود و تولد بزرگانی چون عزت الله انتظامی، پرویز پرستویی و ابوالفضل پورعرب جشن گرفتند.

فیلم "گذشته" در بیش از یک هفته فروشی 300 میلیون تومانی را کسب کرد.

محمد علی کشاورز بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که از مدتی قبل برای انجام عمل جراحی و ادامه درمان در بیمارستان آتیه تهران بستری شده بود اول تیر ماه از بیمارستان مرخص شد.

در این ماه در آیین گرامیداشت فرهیختگان فرهنگ و هنر، نشان درجه یک دولتی فرهنگ و هنر را به اکبرعبدی و داریوش ارجمند اعطا کرد.

فرهاد توحیدی درباره نامه هیات بازگشایی خانه سینما به مهدی عظیمی میرآبادی و اجازه این مدیر برای تشکیل مجمع عمومی این نهاد صنفی از سوی سیزده صنف قانونی شده با غیرقانونی دانستن این صنف صحبت هایی را مطرح کرد که هیات بازگشایی خانه سینما هیچ وجه قانونی ندارد. وزارت ارشاد پای سندی را به نام پیش نویس اصلاح اساسنامه خانه سینما امضا کرده و قاعدتا باید به آن پایبند باشند.

هم چنین در پی بیانیه ای 23 صنف و واکنش نسبت به فراخوان برگزاری مجمع عمومی و غیرقانونی خواندن آن هم چنین توضیح داد: دو قرائت برای بازگشایی خانه سینما وجود دارد، قرائتی که معتقد است چه براساس اساسنامه موجود و چه براساس اساسنامه اصلاح شده هیات مدیره خانه سینما باید برگزار کننده مجمع عمومی باشند اما قرائت دیگر برای بازگشایی خانه سینما حضور اصنافی که توسط دولت برخلاف موازین تشکیل شده اند و برگزاری یک مجمع عمومی است که ما زیر بار این مجمع عمومی نمی رویم.

جواد شمقدری در واکنش به دستور مجدد رئیس جمهور برای بازگشایی خانه سینما گفت: ما آخرین وضعیت را به آقای احمدی نژاد توضیح داده ایم و ایشان متوجه شدند که دوستان خانه سینما در حال شیطنت، شانتاژ هستند و نمی خواهند این نهاد صنفی در این دولت باز شود.

محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در پی واکنش جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی به تاکید رئیس جمهور بر بازگشایی خانه سینما، ضمن تایید محتوای نامه، زمان دستور رئیس جمهور را پس از دیدار شمقدری و ارائه توضیحات وی و نه قبل از آن دانست.

در حالی سینمای ایران روزها و هفته های خود را سپری کرد که مهمترین رویدادهای آن به موضوع داغ خانه سینما بر می گردد.

موضوعی که با تاکید های مکرر رئیس جمهور بر بازگشایی آن انجام می گرفت و با وجود اجرایی کردن این درخواست توسط رئیس سازمان سینمایی بودیم اما با گذر روزهای هفته اعلام شد که خانه سینما تا 2 ماه دیگر باز نخواهد شد و این خبر را جواد شمقدری رسانه ای کرد تا باز هم حاشیه ها و جنجال‌های خانه سینما ادامه داشته باشد و دلیل این تاخیر را به اختلافات اعضا نسبت داده است.

اما در مقابل فرهاد توحیدی با اعلام اینکه جواد شمقدری راضی به بازگشایی خانه سینما نیست این روند را ناموفق دانست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار نظر درباره وضعیت بازگشایی خانه سینما را با توجه به دستور مجدد رئیس جمهور به روزهای آتی موکول کرد.

اما پلمپ شبانه خانه سینما توسط ارشاد دردسر دیگری به پا کرد و باعث تجمع سینماگران مقابل این نهاد شد البته این تجمع مدت زمان کوتاهی بود و لی در پی آن جلسات مطبوعاتی هر دو طرف برگزار کردند جلسه ای که سرانجامش بی نتیجه بود و پایان ان بیانیه ای از سوی هیات مدیره خانهسینما سابق اعلام شد ومهلت 48 ساعته برای خاتمه دادن به قضیه و باز کردن پلمپ بسته شده از سوی ارشاد بود.

اما این قضیه ادامه داشت به طوری که با اتمام مهلت 48 ساعته تازه حاشیه ها آغاز شد و سینماگران با حضور دوباره مقابل خانه سینما اعتراض خود را تکرار کردند این تجمع همچون مانند اولین تجمع نبود و بسیار داغ تر و حاشیه دار تر برگزار شد به طوری که به درگیری نیروی انتظامی با سینما گران شکستن قفل های درب این نهاد ختم شد.

از کسانی که بسیار شور بیشتری به این جریان می داد کسی نبود جز "عبدالحسین برزیده" که به همراه دیگر سینماگران تلاش متعددی برای بازگشایی درب داشتند که در این امر ناموفق بودند.

"اصغر فرهادی"، "پارسا پیروزفر"، "هانیه توسلی"، "پگاه آهنگرانی"، "رخشان بنی اعتماد"، "حبیب رضایی"، "رضا کیانیان"، "مهتاب کرامتی"، و "پرویز پرستویی" از چهره های حاضر در این تجمع بودند که سهم پرویز پرستویی برای خاتمه دادن به این جریان و بازگشایی خانه سینما بیشتربود.

قرارداد فیلم‌هایی چون "دهلیز" برای گروه آزادی و "هیس دخترها فریاد نمی‌زنند" برای سینما آفریقا، فیلم "جابه جا" به سر‌گروهی عصر جدید، "فرزند چهارم" به سرگروهی سینما قدس و "هیچ‌کجا هیچ‌کس" به سر گروهی سینما استقلال ثبت شد و بعد از پایان ماه مبارک رمضان به روی پرده سینما رفت.

محمدرضا گلزار که مدتی در خارج از ایران به‌سر می‌برد و این حضور با حاشیه‌هایی همراه بود، مجددا به کشور بازگشت.

همچنین در این ماه بعد از چند ماه اصغر فرهادی به ایران بازگشت و در این باب جلسه مطبوعاتی مربوط به فیلم گذشته قرار بود برگزار شود که به دلایلی کنسل شد.






1393/1/4





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن