تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816208022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد قشم به روال طبیعی ادامه دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیرعامل منطقه آزاد قشم: فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد قشم به روال طبیعی ادامه دارد قشم – ایرنا – مدیرعامل منطقه آزاد قشم گفت: فعالیت های اقتصادی در منطقه آزاد قشم روی روال طبیعی خود ادامه دارد و سرمایه گذارها در این منطقه دارند کار می کنند و مشکل خاصی در جزیره مشاهده نمی شود.


به گزارش ایرنا شهریار مشیری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران استان هرمزگان در قشم با تبریک فرا رسیدن سال نو افزود: تحولی که در این منطقه ایجاد شده این است که منافع اداری، مالی و سیاسی این جزیره از دست یک عده معدود گرفته شده و به مردم، دولت و نظام جمهوری اسلامی برگردانده شده است.
وی با اشاره به اینکه برخی ممکن است از این تحول ناراحت باشند، گفت: این تحول باعث شده دست مفاسد اقتصادی در این منطقه قطع و میدان برای فعالیت سرمایه گذارهای واقعی مهیا شود.
به گفته وی امروز در منطقه آزاد قشم هر سرمایه گذار می تواند یک روزه شرکت خود را ثبت کند و با مراجعه به پنجره واحد اطلاعات و تسهیلات موردنظر خود را برای سرمایه گذاری به دست بیاورد.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم با انتقاد از شیوه فعالیت های اقتصادی در این منطقه، این وضعیت را با اهداف تاسیس مناطق آزاد و ماهیت این نوع مناطق در دنیا مغایر دانست و گفت: سیستم بندری و ورود کالا به جزیره قشم پیله وری است و با موازین تجارت مدرن انطباق ندارد.
مشیری بر ضرورت اصلاح این سیستم تاکید کرد و یادآور شد: روال همه جای دنیا این است که واردکنندگان عمده، کالا را وارد کشور کرده و به بنکداران واگذار می کنند و عمده فروشان نیز کالا را از بنکداران گرفته و به مغازه داران و خرده فروشان می دهند.
وی با اشاره به اینکه این روال در قشم وجود ندارد و مغازه داران و خرده فروشان به صورت انفرادی کالاهای خود را وارد جزیره می کنند، گفت: به نظر می رسد حتی فلسفه استفاده از کارت بازرگانی نیز در این منطقه باید بازتعریف و واردات کالا به جزیره بایستی سامان دهی شود.
به گفته مدیرعامل منطقه آزاد قشم نظم امور تجاری در این منطقه به هم خورده و این امور باید منظم شود و سیمای شهر و جزیره نیز تغییر یابد.
وی به عزم راسخ سازمان منطقه آزاد قشم برای نظم بخشیدن به واردات این جزیره تاکید کرد و گفت: برای این منظور اجرای طرح توسعه بندر بهمن قشم در سال 93با اعتبار افزون بر 370میلیارد ریال در دستور کار سازمان قرار گرفت که با اجرای این طرح هرنوع لنج، لندینگ کرافت و کشتی های کانتینربر می توانند در این بندر پهلو بگیرند.
مشیری در بخش دیگری از سخنان خود از ناموزون بودن توسعه جزیره قشم هم اظهار تاسف کرد و گفت: در گذشته، همه توجهات به شهر قشم بوده و روستاهای جزیره از مواهب توسعه محروم مانده اند و توسعه شهر قشم نیز موزون نبوده و در محلات قدیمی و شهرک های اطراف آن اقدامی برای تامین زیرساخت ها و تاسیسات از جمله برق، آب، فاضلاب و اسفالت صورت نگرفته است.
به گفته وی همه این مشکلات ناشی از حرص فروش زمین در گذشته بوده و امروز چوب آن را ساکنین این شهر می خورند.
وی از شیوه برخورد برخی از پیمانکاران در عرصه ارائه خدمات عمومی در سطح شهر قشم از جمله جمع آوری زباله و نگهداری فضای سبز هم انتقاد کرد و گفت: شیوه متداول این پیمانکاران این بوده که در اسفندماه هرسال همزمان با ورود مسافران نوروزی با کم کاری سازمان را برای افزایش قیمت خدمات خود تحت فشار قرار می دادند که امسال برای اولین بار با این گونه پیمانکاران برخورد شد و ضمن خلع آنها با شرکت های دیگر قرارداد بسته شد که در صورت مشاهده خدمات نامطلوب، این شرکت ها نیز خلع خواهند شد.
مشیری از خرید و ترخیص یک اتوبوس بیمارستانی با 12تخت بیمارستانی مجهز نیز خبر داد و گفت: تا آماده شدن بیمارستان خلیج فارس قشم که 99درصد ساخت بنای آن به اتمام رسیده و تجهیزات آن درحال نصب است، این اتوبوس در محور قشم – باسعیدو در حوالی لافت مستقر می شود تا ضمن ارائه خدمات درمانی عمل های فوری نیز توسط پزشکان مجرب در ایام نوروز در این اتوبوس انجام شود.
وی همچنین از دعوت شرکت مشاور سوئدی برای بازنگری طرح مطالعاتی خودش که در ابتدای تاسیس منطقه آزاد قشم تهیه کرده بود، خبر داد و گفت: این شرکت که طرح توسعه مناطق آزاد مالزی، سنگاپور و جبل علی را طراحی کرده است از بهترین مشاوران اروپا در این زمینه است که امیدواریم به رغم افزایش نرخ دلار و گران بودن هزینه این گونه مشاوران خارجی، بتوانیم از خدمات آنها استفاده کنیم.ک/2
1871/668
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن