تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):معناى گفته كسى كه بسم اللّه‏ مى‏گويد، يعنى نشانى از نشانه‏هاى خداوند را بر خود مى‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819186963




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روز جهانی آب، فراخوان ارتقای آگاهی های عمومی در این خصوص است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

روز جهانی آب، فراخوان ارتقای آگاهی های عمومی در این خصوص است گرگان -گرامیداشت روز جهانی آب (دوم فروردین)، در واقع فراخوانی برای ارتقای آگاهی های عمومی درباره آب و اقدامی جمعی برای حل مساله دستیابی به آب است.


به گزارش ایرنا، روز جهانی آب که مصادف با دوم فروردین ماه 1393می باشد، امسال با شعار ˈآب و انرژیˈ نامگذاری شده است.
موضوع امسال با تبیین ˈنقش آب در تولید انرژی پاک و سالمˈ مطرح شده است وهدف از انتخاب این شعار، تسهیل توسعه سیاست ها و چارچوب های میانبری است که بتواند پلی میان وزارتخانه ها و بخش ها ایجاد کرده و آنها را به سمت امنیت انرژی و استفاده پایدار آب در یک اقتصاد سبز سوق دهد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان تاریخچه نامگذاری روزجهانی آب، اظهارکرد: درراستای آگاه ساختن جهانیان نسبت به اهمیت روزافزون آب و ایجاد سیستم‏های جهانی و توسعه منابع آب، درکنفرانس جهانی توسعه و محیط زیست که در سال 1992در شهر ریودو ژانیروی برزیل برگزارشد، روز22مارس برابر با دوم فروردین به عنوان روز هانی آب تعیین و در مجمع عمومی سازمان ملل متحد به تصویب رسید.
مهندس ˈایرج حیدریانˈ در مورد اهمیت گرامیداشت و تبیین شعار روز جهانی آب اضافه کرد: سازمان ملل متحد که همکاری نزدیکی با کشورهای عضو و سایر ذینفعان دارد به طور جامع توجه خود را به ارتباط میان آب و انرژی، معطوف داشته است.
به گفته وی، این توجه به ویژه برای بیان بی عدالتی ها در مورد صدها میلیون ها انسانی است که در محله های نامناسب و مناطق روستایی فقیرنشین و بدون دسترسی به آب آشامیدنی سالم، بهداشت صحیح، خدمات مناسب غذا و انرژی، در این کره خاکی زندگی می کنند.
مهندس حیدریان افزود: در این میان رشد میزان مصرف فعلی آب، همچنین کاهش منابع آبی و عدم توفیق در ایجاد منابع جدید بدون تردید در دهه آینده دنیا را با بحرانی با شدت و تهدید جدی تری از وضعیت فعلی مواجه می کند.
وی با اشاره به وضعیت منابع آبی استان گلستان نیز گفت: از پتانسیل 485/2 میلیلرد متر مکعبی منابع آبی استان هم اینک حدود 2 میلیارد مترمکعب مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد که 94 درصد از آبهای زیرزمینی و 67 درصد بخش آبهای سطحی است که با به بهره داری رسیدن سدهای در حال احداث این مقدار افزایش خواهد یافت.
حیدریان اضافه کرد: ترکیب مصرف آب در استان 86 درصد کشاورزی،9.4 درصد شرب و بقیه مربوط به مصرف صنعت و محیط زیست است.
مدیرعامل آب منطقه ای گلستان افزود: بخش کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آب استان می باشد.
وی یاداور شد: با توجه به معضلات موجود در آب استان، تنها با حفظ و صیانت از منابع آبی موجود و جلوگیری از آلودگی آن و نیز مدیریت صحیح مصرف می توان بحران آب در دهه های آینده را کمی آسانتر پشت سر گذاشت.
استان گلستان واقع در شمال ایران با وجود ظاهر سرسبز متاسفانه در سال های اخیر از خشکسالی در رنج است.
601
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 47]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن