تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا به تو پناه مى برم از اين كه باطل را بر حق ترجيح دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819240609




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعتراض گمرک به بانک جهانی در رابطه با رتبه گمرک ایران/ کاهش 10 روزه معطلی در گمرک


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: کرباسیان در جمع خبرنگاران؛
اعتراض گمرک به بانک جهانی در رابطه با رتبه "گمرک" ایران/ کاهش 10 روزه معطلی در گمرک
رئیس کل گمرک با اشاره به اعتراض گمرک به رتبه ایران در رنکینگ جهانی گفت: با الکترونیکی شدن گمرک زمان معطلی در گمرکات تا 10 روز کاهش یافته است.


به گزارش خبرنگار  اقتصادی باشگاه خبرنگاران، مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک در حاشیه نشست خبری بررسی اقدامات و دستاوردهای گمرک در مبارزه با مواد مخدر و پیش‌سازها با اشاره به اقدامات انجام شده در گمرک بر اساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی گفت: در زمینه صادرات محدودیت‌ها و همچنین دریافت عوارض کم شده است، همچنین حذف پیمان‌سپاری ارزی نیز از مهم‌ترین اقدامات دولت در زمینه رونق صادرات بود.

رئیس گمرک در ادامه از الکترونیکی شدن گمرک در رویه صادرات و همچنین اظهار از راه دور را دو اقدام مهم یاد کرد و افزود: و در زمینه واردات نیز اظهار الکترونیک فعال است اما چون کالای وارداتی باید ارزیابی شود نیاز به حضور در گمرک است.

کرباسیان در ادامه افزود: در پی آن هستیم که ورود موقت مواد اولیه موردنیاز کالاهای صادراتی را برای سال آینده اجرایی کنیم.

وی امضای تفاهم‌نامه با استاندارد را مؤثرترین اقدام انجام شده در زمینه تسهیل تجارت ذکر کرد و افزود: در پی این موافقت با سازمان استاندارد کالاهای که دارای نشان استاندارد هستند برای واردات مواد اولیه خود نیازی به اخذ مجوز موردی از سازمان استاندارد ندارند.

رئیس کل گمرک گفت: در سال جاری در زمینه ترانزیت به 12 میلیون تن می‌رسیم و همچنین تجهیز گمرکات به Xray و همچنین راه‌اندازی GPS و  پلمپ کامپیوتری نیز در سه ماه ابتدایی سال آینده اجرایی خواهد شد.

وی افزود: هوشمندسازی و تجهیز گمرکات نیز در زمینه ترانزیت و کارنه‌تیر در حال انجام است.

رئیس کل گمرک تصریح کرد: ‌بنا به دستور رهبر معظم انقلاب شفاف‌سازی در زمینه ارزش و تعرفه‌ها نیز به زودی عملی می‌شود.

**کاهش 10 روزه زمان معطلی در گمرک با الکترونیکی شدن آن

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر چگونگی مدیریت واردات در گمرکات گفت: در گمرک تهران و رجایی60 درصد واردات انجام می‌شود اظهار از راه دور فعال است و فرد از محل دفتر خودش اظهار می‌کند و مجوزها به صورت الکترونیک از سازمان‌ها و نهادهای مربوطه دریافت می‌شود و همچنین پرداخت هم به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فرد در این روند تنها یک بار به گمرک مراجعه می‌کند.

رئیس کل گمرک افزود: الکترونیک شدن گمرک معطلی در گمرک حداقل 10 روز کاهش یافته است.

وی در ادامه از الکترونیکی شدن گمرکات بوشهر و فرودگاه امام خمینی و در پی آن تجهیز تمامی گمرکات در سه ماه ابتدایی سال آینده خبر داد.


**واردات کالاهای ثبت سفارش ده اولویت دهم

کرباسیان با اشاره به واردات کالاهای اولویت دهم که در حال انجام است گفت: بعد از برداشته شدن محدودیت‌ها در زمینه واردات، ده هزار کانتینر که در خرمشهر مانده بود از گمرک ترخیص شد.

وی در ادامه گفت:‌ در رابطه با کالاهای اولویت دهم تنها کالاهایی که ثبت سفارش شده‌اند به کشور وارد می‌شود.

***اعتراض گمرک به بانک جهانی در رابطه با رتبه گمرک ایران

رئیس کل گمرک با اشاره به رتبه گمرک ایران در جهان گفت: ما به بانک جهانی در رابطه با ارائه این رتبه اعتراض کردیم و این رتبه‌بندی را با توجه به اقدامات انجام شده در این دولت قبول نداریم.

وی گفت: رتبه‌بندی شامل چندین عامل است که یکی از آنها شامل مقررات و مجوزها است که در زمینه واردات مجوزهای اضافی نمی‌خواهیم و تنها ثبت سفارش انجام می‌شود.

کرباسیان افزود: در زمینه صادرات هم با برداشته شدن پیمان‌سپاری ارزی نیازی به اخذ مجوز اضافی نیست.

وی تصریح کرد: همچنین با الکترونیکی شدن گمرک و ارتباط الکترونیکی با سایر سازمان‌ها شفاف‌سازی بیشتر شده و زمان‌سنجی هم به حداقل رسیده است.

کرباسیان گفت:‌ یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار بحث هزینه انبارها و حمل‌ونقل و بنادر است که با تبدیل هزینه‌ها به نرخ ارز مبادله‌ای در مقایسه با سایر کشورها هزینه‌ها در ایران پایین‌تر است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایران با 15 کشور دنیا صادرات و واردات و ترانزیت انجام می‌دهد و مقایسه ایران با سایر کشورها که تنها با سه یا چهار کشور مبادلات تجاری دارند کار صحیحی نیست.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن