تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه گرفتن در گرما، جهاد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175586




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار همدان: تهدید ها بر اقتصاد دانش بنیان و پایدار تأثیر ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار همدان: تهدید ها بر اقتصاد دانش بنیان و پایدار تأثیر ندارد همدان- ایرنا- استاندار همدان روز چهارشنبه در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: تهدید ها بر اقتصاد دانش بنیان و پایدار تأثیر ندارد.


به گزارش ایرنا ˈمحمد ناصر نیکبختˈ در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان گفت: سال آینده از اهمیت بسزایی برای کشور برخوردار است چون دو اتفاق بسیار مهم و ارزشمند مانند اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و مرحله دوم یارانه ها به اجرا در خواهد آمد.
وی با اشاره به این که فرصت خدمت در همدان و همزمانی آن با ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی یکی از بزرگترین افتخار مسوولان است، گفت: هر سه قوه نظام مقدس جمهوری اسلامی ملزم به ورود به اقتصاد مقاومتی و ارایه برنامه هستند و دستگاه های نظارتی باید ورود پیدا کنند و رهبری نیز برای نظارت ورود پیدا خواهند کرد.
عالی ترین مقام اجرایی استان همدان با تأکید بر این که پیام مقام معظم رهبری چند سال است که در آغاز هر سال اقتصادی است گفت: اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری ابلاغ کردند یک منشور است که در برگیرنده تمامی مسایل مرتبط بوده و هرگز دشمنان نمی توانند آن را اقتصاد ریاضتی بخوانند.
نیکبخت ادامه داد: اقتصاد مقاومتی درون زا، برون گرا، پویا بودن، دانش بنیان بوده و باید با اجرای جهاد گونه و با توجه به ظرفیت ها ی مناطق مختلف استان همدان به پیش رود.
وی افزود: بر پایه اقتصاد مقاومتی می بایست 600 واحد تولیدی استان همدان که تعطیل شدند و تعدادی نیز که در حال تعطیلی هستند به چرخه تولید باز گردند.
استاندار همدان گفت: صادرات استان همدان باید به روال سال های گذشته خود که به 750 میلیون دلار رسیده بود باز گردد و هدف گذاری یک میلیارد دلاری محقق شود.
نیکبخت افزود: در اقتصاد مقاومتی باید با توجه به توانایی داخلی ، کشورهای هدف را نیز دریافت و از تکنولوژی روز دنیا بهره برد.
وی اقتصاد مقاومتی را ناجی همه کشورها دانست و گفت: استان همدان ظرفیت های نسبی بسیاری دارد که دست نخورده باقی مانده است و پس از به فعل در آوردن این مزیت ها باید به دنبال مزیت های اکتسابی رفت.
عالی ترین مقام اجرایی استان همدان گفت: استان همدان در گردشگری کشور بهترین شرایط را دارد و باید به جایگاه برتر گردشگری در کشور دست یابد.
نیکبخت تأکید کرد: توسعه استان همدان جزو برنامه های اصلی بوده است و هرگز از آن غفلت نمی شود بنابراین به کمک همه مردم و مسوولان نیاز داریم.
وی ادامه داد: هیچ فردی نمی تواند در استان همدان مانع توسعه شود و هر سرمایه گذاری که علاقمند به فعالیت در همدان باشد کمتر از 24 ساعت جواز تأسیس خواهد گرفت همانطور که فولاد فامنین در همین مدت مجوزهای لازم را دریافت کرد.
استاندار همدان از عملکرد بانک های استان همدان ابراز رضایت کرد و گفت: بانک ها در اجرای ماده 16 قانون بودجه سال 92 نهایت همکاری را با واحدهای تولیدی انجام دادند و معوقات آنان تعین تکلیف شد تا بتوانند از تسهیلات سرمایه در گردش استفاده کنند.
نیکبخت گفت: تا کنون سه هزار و 360 میلیارد ریال معوقات بانکی تعیین تکلیف شده است و باقی مانده ها نیز که بدهی زیر یک میلیارد ریال دارند، تعیین تکلیف می شود.
وی ادامه داد: قانون هدفمندی یارانه ها یکی از بهترین قوانین بود که باید در دولت های گذشته نیز اجرا می شود که شرایط آنا مهیا نبود اما در دولت گذشته اجرایی شد اما شیوه اجرایی آن صحیح نبود و مشکلات بسیاری برای واحدهای تولیدی به وجود آورد.
استاندار همدان گفت: در مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها نباید هیچ بخشی آسیب ببیند و دولت با یک شیب ملایم قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد و در نیمه دوم فرودین ماه ثبت نام جدید افراد آغاز خواهد شد.
نیکبخت گفت: نوروز امسال برای استان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دروازه ورود مسافران تابستانی خواهد بود و اگر به خوبی از مسافران استقبال و پذیرایی شود تابستان نیز به استان خواهند آمد.
وی تأکید کرد: در ایام نوروز هیچ دستگاه اجرایی بدون مسوول باقی نمایند و در استانداری نیز همواره یکی از معاونان حضور خواهد داشت.
استاندار همدان گفت: اعتباری جاری و عمرانی بسیار ناچیزی تخصیص یافته است و امیدواریم در سال آینده کمبودها برطرف شود.
سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری همدان نیز گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 17 جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان تشکیل شده است که 141مصوبه حاصل آن بوده است که 92 درصد آن اجرایی شده است و پنج درصد مصوبات نیز در حال انجام است.
7532/551
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن