تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821216233




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار سمنان : کم آبی استان را تهدید می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار سمنان : کم آبی استان را تهدید می کند اخبار استانها - ایرنا - استاندار سمنان با بیان اینکه این استان درسال زراعی 92 خشک ترین استان کشوربود، گفت : از دهه گذشته تا کنون یکی از تهدیدهای مهم استان کمبود آب بوده است .


ˈمحمد وکیلیˈ در گفت و گو اختصاصی با ایرنا اظهارداشت : امروزبحران آب موضوع اصلی دنیا است و ایران نیز کشوری کم آب محسوب می شود و به علت برداشت زیاد از ذخایر آب زیرزمینی در 10 سال گذشته بیش از 150 متر از منابع آب زیرزمینی استان سمنان کاسته شده است .
وی با بیان اینکه باید برای تامین آب فلات مرکزی کشور نگاه جدی شود ، اظهارداشت : موقعیت خاص استان سمنان و مشکلاتی که از کمبود آب دراین استان بوجود می آید ممکن است به سایر استانها نیز منتقل شود.
وکیلی تغییر اکو سیستم منطقه فلات مرکزی ایران را ضروری دانست و گفت: برای این تغییرنیاز به انتقال آب دریای خزر و خلیج فارس به مرکز کشورهستیم.
استاندارسمنان با اشاره به اینکه کشورهای حاشیه خیلج فارس و دریای عمان بیش از ایران با مشکل آب مواجه هستند، اظهارداشت : کشورهایی همانند عربستان، قطر و عمان برای رفع این مشکل از آب خلیج فارس و دریای عمان استفاده می کنند.
وی گفت : با وجود اینکه کشورهای شمالی دریایی خزر درمنطقه پرآب قرار دارند برای مصارف شرب و صنعتی از آب دریایی خزر استفاده می کنند.
وکیلی تاکید کرد: ایران ناگزیر است به عنوان یک راهکار بلند مدت به فکر انتقال آب دریای خزر وخلیج فارس به منطقه مرکزی کشور باشد.
وی گفت : استان سمنان با توجه به شدت خشک سالی در چندسال اخیردر کوتاه مدت با ایجاد سدهایی که پیش بینی شده است می توان بخشی ازمشکلات کمبود آب را حل کند ولی درمیان مدت حتما باید به فکر انتقال آب دریای خزر به این استان با رعایت همه اصول فنی ، کارشناسی و محیط زیستی باشد که درآن صورت دیگر استانها نیز ازاین انتقال آب بهره می برند.
وی افزود : اگر این انتقال آب زمان زیادی ببرد درآینده هزینه های اجتماعی ناشی ازتاخیر این طرح برای استان بسیار سنگین خواهد بود.
وکیلی درخصوص استفاده از پس اب استان تهران وانتقال آن به استان سمنان گفت : استان سمنان استان معین تهران است و بسیاری از زیرساخته های این استان براساس همین موضوع طراحی شده است ویکی ازاستانهایی که بهترمی تواند از پس اب های تهران استفاده کند سمنان می باشد.
استاندار سمنان تاکید کرد: این استان با توجه به اینکه درمنطقه خشک قرار دارد باید برنامه ریزی عملیاتی برای بازگشت پس آب را دربرنامه های خود در نظر داشته باشد.
تمام
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 129]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن