تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):کسی که از روی بی میلی،بدون عذر و علت نمازجماعت را که اجتماع مسلمانان است ترک کند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819166709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سلف موازي استاندارد به مديريت بيشتر ريسک معاملات کمک مي کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ اسفند ۱۳۹۲ (۱۲:۱۹ب.ظ)
دبير کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار: سلف موازي استاندارد به مديريت بيشتر ريسک معاملات کمک مي کند دبير کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با بيان اينکه سلف موازي استاندارد به مديريت بيشتر ريسک معاملات کمک مي کند ، گفت: از اوايل تاسيس بورس کالا يکي از دغدغه هاي فعالان بازار فراهم شدن امکان مجدد معاملات سلف بود که با قرارداد سلف موازي استاندارد اين دغدغه برطرف مي شود.
به گزارش خبرگزاري موج، ميرصانعي در سمينار قراردادهاي سلف موازي استاندارد ميلگرد با تاکيد بر تفاوت سلف معمولي با سلف موازي استاندارد خاطرنشان کرد: در قراردادهاي سلف موازي استاندارد اندازه قرارداد کاهش پيدا مي کند و طبيعتا اندازه کوچک قرارداد موجب مي شود که ما شاهد معاملات مجدد و بيشتري باشيم وحجم و تراکنش معاملات افزايش مي يابد. ضمن انکه انجام معاملات مجدد نيز به کشف نرخ جديد و روزانه کمک مي کند.
دبير کل کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار با تاکيد بر مزاياي اين ابزار مالي نوين ادامه داد: سلف موازي استاندارد به مديريت ريسک بيشتر معاملات کمک خواهد کرد زيرا در مورد قراردادهاي قبلي خريدار بايد تا زمان تحويل سر رسيد صبر مي کرد در صورتيکه با اين ابزار مالي جديد ديگر لازم نيست تا زمان تحويل سر رسيد صبر کرد و اين موضوع به کاهش ريسک نقد شوندگي مي انجامد.
وي گفت: با وجود اينکه طبق قراردادهاي سلف معمولي نيز تامين مالي صورت مي گيرد اما مزيت اين قرارداد جديد اين است که خريداران بيشتري مي توانند وارد معامله شوند و به تامين مالي عرضه کننده کمک کنند.
مير صانعي گفت: از آنجايي که قراردادهاي آتي بر روي کالاهايي منتشر مي شود که از نقدشوندگي بالايي در بازار برخوردارند و سلف موازي استاندارد مي تواند به نقد شوندگي ميلگرد کمک کند، در نتيجه اين ابزار مالي نوين مي تواند زمينه ساز ورود فولاد و ميلگرد به قراردادهاي آتي نيز باشد.مير صانعي در پايان حتمي بودن تسويه را از ديگر مزاياي قراردادهاي سلف موازي استاندارد بر شمرد و افزود: در اين نوع از قراردادها تأخير، جريمه، ابطال و انفساخ رخ نخواهد داد و تسويه به صورت حتمي انجام مي گيرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 48]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن