تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820551049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درک زیبا و دیدنی سفری خاطره انگیز برای مسافران نوروزی تدارک دیده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

درک زیبا و دیدنی سفری خاطره انگیز برای مسافران نوروزی تدارک دیده است زاهدان- ایرنا- روستای زیبا و دیدنی ˈدرکˈ در بخش زرآباد شهرستان کنارک با ساحل شنی و غروب های خاطره انگیز در کنار آبهای نیلگون دریای عمان و مردمی مهربان و مهمان نواز چشم انتظار مسافران نوروزی و گردشگران است.


به گزارش ایرنا، روستای درک واقع در دهستان زرآباد شرقی در 15 کیلومتری شهر زرآباد با جمعیتی افزون بر 500 نفر از مناطق بکر و جذاب جنوب سیستان و بلوچستان، یکی از روستاهای هدف گردشگری این منطقه محسوب می شود.
این روستا با گستره 75 کیلومتری در ساحل آبهای نیلگون دریای عمان و مناظر زیبا و نخلستانهای سرافراز و سرسبز، گونه های خاص گیاهی و رمل های متعدد خاطره ای خوش و به یادماندنی را برای گردشگران رقم می زند.
ساحل و طبیعت بکر و زیبای روستای درک به همت مردم این منطقه به خوبی حفظ شده و به دور از زندگی ماشینی امروزی هوایی دلپذیر را به میهمانان خود هدیه می دهد.
بخشدار زرآباد در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با دعوت از هموطنان برای سفر به این بخش سرسبز و خوش آب و هوا در آستانه سال نو، گفت: ساحل گردشگری روستای درک، باغ های متعدد میوه های گرمسیری، مجتمع کشت و صنعت و چشمه های آبگرم، کوه های مینیاتوری یا مریخی با اعجاب هندسی شان و دهها عجایب و زیبایی دیگر از جاذبه های گردشگری بخش زرآباد است.

مجتبی شجاعی افزود: شرایط آب و هوایی مرطوب و کشت محصولات کشاورزی متعدد و متنوع از جمله موز، انبه، چیکو، گوواوا، پاپایا، زیتون محلی، بادام، کنار و هندوانه، بخش زرآباد را به یکی از نقاط زرخیز کشور تبدیل کرده است.

وی اظهار داشت: افزون بر 75 درصد مردم این بخش به کار کشاورزی اشتغال دارند و سالانه انواع محصولات گرمسیری فصلی و خارج از فصل را تولید و به بازارهای مصرف داخل و خارج از کشور عرضه می کنند.

بخشدار زرآباد بیان کرد: 75 کیلومتر طول ساحل دریا موجب شده تا صید و صیادی به یکی از شغل های پردرآمد برای مردم زرآباد تبدیل شود.
وی افزود: افزون بر دو هزار و 500 نفر از اهالی این بخش در قالب شرکت های تعاونی صیادی با بهره گیری از 300 فروند قایق موتوری و 50 فروند لنج صیادی به صید و صیادی اشتغال دارند.

شجاعی تصریح کرد: بندر شهید رضایی از توابع بخش زرآباد با داشتن بزرگترین اسکله صیادی کشور و دارا بودن ظرفیت پهلوگیری 220 فروند قایق و 50 فروند لنج و کشتی متوسط زمینه های شغلی فراوانی را برای مردم منطقه و سرمایه گذاران فراهم کرده است.
وی اظهار داشت: بخش زرآباد به سبب قرار گرفتن در مسیر دو استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان همواره میزبان شمار زیادی از مسافران است که برخی خانواده ها بویژه در ایام نوروز برای استراحت و تفریح ساعات و یا روزهایی را در این بخش سپری می کنند. ک/4
653
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن