تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821203958




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش سرخ کردن ماهی شب عید


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
روش سرخ کردن ماهی شب عید
این سه روش ساده در سرخ کردن ماهی شب عید طعم زیادی به ماهی اضافه میکند. گوشت ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا3 است که خواص فراوان این نوع چربی مانند پیشگیری از افسردگی یا تقویت مغز و پیشگیری از ابتلا به آلزایمر بر هیچ‌کس پوشیده نیست. ضمن اینکه امگا3 یکی از دوستداران قلب و افزایش‌دهنده چربی خوب خون یا همان HDL هم محسوب می‌شود.


روش اول:
ماهی ها رو تیکه کرده و شسته و توی یک ظرف در دار میزاریم روی ماهی پیاز خورد میکنیم و روش سرکه سفیدیا آبلیمو میریزم. بعد نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر، یکم ادویه کاری، یکم پودر رزماری بعد هم یکم زنجبیل تازه رو رنده ریز میکنم و روی گوشت ماهی میمالم. در آخر هم چند قاشق چایخوری زعفران دم کرده روی گوشت ماهی ها می ریزم و درب ظرف رو میبندم و به مدت 3 ساعت میزاریم تو یخچال بمونه تا مواد به گوشت ماهی نفوذ کنه و رنگ ماهی تغییر کنه.


بعد از گذشت 3 ساعت ماهی رو در میاریم، پیاز و هرچی روش مونده برمیدارم و باپارچه ی مخصوص یا روزنامه تمیزی آب ماهی رو می گیریم و خشک می کنیم. توجه داشته باشید وقتی که ماهی رو خوب خشک می کنیم، آؤد و ژردچوبه لایه ی نازک تری روی ماهی میاسته و این باعث میشه تا بهتر سرخ میشه. توی یه بشقاب آرد سوخاری +نمک+ زردچوبه+ فلفل سیاه+ پودر تخم گشنیز+پودر سیر+ یکم پودر رزماری+ خیلی کم آویشن رو با هم مخلوط می کنیم و ماهی رو توی این پودر میزنیم، طوری که تمام سطح ماهی رو بگیره و توی روغن روی حرارت کم سرخش می کنیم.


چند توصیه اساسی برای مهار کردن بوی ماهی در فضای خونه و آشپزخونه:
- برای اینکه ماهی بوی بد نده و یا در حین سرخ کردن بوش توی خونه نپیچه، دو تا حبه سیر رو پوست بکنید و توی روغنی که دارین توش ماهی سرخ می کنید بندازید.
- برای از بین بردن بوی ماهی از تو تابه ای که توش ماهی سرخ میکنید یه پیاز کوچیک رو خورد کنید و با روغن کم و حرارت پایین تفت بدید.


روش دوم:
مواد لازم:
آرد: یک پیمانه
پاپریکا و زردچوبه: از هر کدام نصف چایخوری
پودر سیر: نصف قاشق غذاخوری
نمک و فلفل: به میزان لازم


طرز تهیه:
بعداز شستن فطعات ماهی انها را با دستمال خشک کنید(pat dry).مواد لازم را با هم ترکیب کرده کناربگذارید. روغن را در ماهیتابه داغ کنید هر فطعه ماهی را در ترکیب ارد زده و در حالی که یک گوشه ان راگرفته اید یکی دو ضربه به ان بزنید تا ارد اضافی بریزد و بلافاصله در روغن قرار دهید،ماهیها را یکباره از قبل اردی نکنید چون حالت خمیری پیدا میکند. به این ترتیب تمام قطعات ماهی را روی حرارت متوسط سرخ کنید.


روش سوم :
در حدود یک قاشق چای خوری زعفران را در یک قاشق غذاخوری آبجوش حل کرده و به نصف لیوان آبلیمو اضافه کنید و اگر پودر سیر و پاپریکا در دسترس ندارید ماهی را فقط در ترکیب آرد و نمک و فلفل زده و در روغن سرخ کنید و بعد از خارج کردن از ماهیتابه در حالی که هنوز داغ است با قاشق کمی از ترکیب آبلیمو و زعفران را روی آن بدهید ماهی طعم و رنگ دلپذیری پیدا خواهد کرد.


جام نیوز




1392/12/28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن