تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالمان فرمانرواى بر شهرياران هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806813531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چراغی که پناه محبان اهل بیت شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چراغی که پناه محبان اهل بیت شد شیراز - ایرنا -اگرچه سال ها دلسپردگان به تعنم و طرب برای دل خوشی خوش نشینان تقلا و تلاش ها کردند تا چراغ معنویت را در شهر صاحب شاهچراغ خاموش سازند و چلچراغ های طرب را برافروزند و شیراز را به شهر شیفتگان شیدای شادی های شرمگین تبدیل کنند اما این شهرهمچنان خاستگاه اهل بیت (ع) بوده و خواهد بود و عشق عمیق این خاندان در خانه دل آنان دائمی ودیرپاست.


هنوز خاطره ناخوشایند محفل ملوثی موسوم به ˈجشن هنرˈ که در سال های 55 و 56 خورشیدی در شیراز برپا شد از اذهان بسیاری از مردم این شهر زدوده نشده است.
شهری که دروازه ورودی آن قرآن کریم بر تارک خود دارد و ازهمان لحظه آغازین چتر معنویت را بر سر زائران و مسافران می گشاید، شهری که دیرینه ترین مسجد جامع کشور را در قلب خود جای داده است.
وجود حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ برادربزرگوارامام هشتم علی بن موسی الرضا (ع) درشیراز دیر زمانی است که ملجا و پناهگاه مریدان معنویت وپاکی است وبه قداست این وجود نازنین ، نام شیراز هماره با شاهچراغ پیوند خورده واز اردیبهشت سال 87 که رهبر معظم انقلاب به استان فارس و شیراز سفر کردند، بنا به پیشنهاد ایشان نام این شهرمزین به سومین حرم اهل بیت (ع) و جایگاه مذهبی شیراز تثبیت شد.
با توجه به منزلت رفیع حرم حضرت شاهچراغ (ع)، این مکان می تواند مرکزی برای گردهم آمدن مسلمانان ایران و کشورهای جنوبی خلیج فارس باشد.
حرم حضرت احمدبن موسی(ع) ملقب به ˈ شاهچراغ ˈ و ˈ سید السادات الاعاظمˈ فرزند بزرگوار امام هفتم و برادر حضرت امام رضا(ع) است و در راس امامزادگان واجب التعظیم در استان فارس قرار دارد و به عنوان یکی از عناصر مهم مذهبی و هویت بخش فرهنگ اسلامی در شهرشیراز به شمار می آید.
آنچه که مردم استان فارس و به ویژه شهروندان شیراز از مسوولان این استان انتظار دارند ساماندهی بی قید و شرط اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) است ، نویدی که مسوولان نزدیک به چهاردهه است از آن سخن می گویند اما هنوز اجرایی شدن این نوید به ایستگاه عمل نرسیده است.
هنوز وجود شماری از معتادان ، متکدیان و دستفروشان ، در اطراف این حرم مقدس ، زائران را با تصاویری ناخوشایند رو به رو می سازد و در پاسخ به مطالبه مردم برای حل این مشکل نهادهای متولی این امر چندان رغبتی برای پذیرش مسوولیت ندارند و یا این مسوولیت را متوجه دیگری می دانند.
در این زمینه اگر تفکرˈ انجام کار برعهده دیگریˈ همچنان ادامه یابد نه تنها گره کنونی ساماندهی اطراف این آستان مقدس گشوده نخواهد شد بلکه مشکلات کنونی نیز فزونی خواهد یافت.
همچنین برای شتاب بخشیدن به روند توسعه این حرم مطهر باید شبهاتی که در مورد اختلافات و معضلات داخلی طرح های عمرانی این حرم وجود دارد برای همیشه حل شود زیرا کم کاری در این زمینه برای مردم پذیرفتنی نیست .
وجود قابلیت ها معنوی و فرهنگی شیراز بیانگر لزوم توسعه چند برابر حرم حضرت میر احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) است اما هنوز اقدام موثری در این زمینه و درنهایت برای بهبود وضعیت و رونق گردشگری مذهبی این شهر انجام نشده است و بی شک تحقق این مهم در گرو همت دو چندان مسوولان استان فارس وبه ویژه شهر شیراز است.
نزدیک بودن حرم احمد بن موسی(ع)به سایر مولفه های صنعت گردشگری از جمله بازار وکیل، مسجد نصیرالملک، ارگ کریمخان زند، حمام وکیل، آرامگاه سیبویه ،باغ نارنجستان و موزه مردم شناسی و در آینده نه چندان دور موزه ملی دفاع مقدس، فرصت مغتنمی برای جذب توریسم مذهبی و فرهنگی است.ک/4
از: فاطمه هاشمی نیک
7382 /679
انتهای پیام /*
: ارتباط با سردبير


[email protected]










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن