تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به زيادى نماز و روزه و حج و احسان و مناجات شبانه مردم نگاه نكنيد، بلكه به راستگويى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816504406




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زمانی هایی که باید بیشتر مراقب قلب بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

زمانی هایی که باید بیشتر مراقب قلب بود تهران - ایرنا - در ایران بیماری های قلبی وعروقی علت اصلی مرگ و میر در مردان و زنان است . آگاهی از عوامل خطر و چگونگی کنترل آنها این فرصت را به وجود می آورد که بتوان از بروز بیماری قلبی پیشگیری کرد و یا در صورت ابتلا از شدت آن کاست.


بیماری های قلبی و عروقی تهدیدی عمده برای جامعه انسانی به شمار می آیند ولی می توان میزان مرگ و میر ناشی از آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد، چراکه بسیاری از افراد می توانند تغییرات مثبتی را در شیوه زندگی خود ایجاد و از ایجاد و یا بدترشدن این بیماری ها پیشگیری کنند.
بیماری های قلبی و عروقی و نحوه درمان آنها، اهمیت بسیار زیادی دارند. بیماری های قلبی عروقی به آهستگی ایجاد می شوند و اغلب علامتی نیز ندارند.
عواملی چون کلسترول یا فشارخون بالا ممکن است در کودکی آغاز شود و برای چندین دهه تشخیص داده نشوند، بنابراین بهترین راهکار پیشگیری است.
دکتر فریدون نوحی رییس انجمن قلب و عروق ایران در این مورد به خبرنگار ایرنا اظهار داشت :حدود نیمی از موارد مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی ناگهانی هستند.
به گفته وی بیماری های قلبی و عروقی یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر در جهان و ایران محسوب می شود که چند ریز فاکتور بسیار مهم در ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی نقش دارد.
نوحی با بیان اینکه استعمال سیگار و دخانیات از مهمترین عوامل خطرزای بیماری های قلبی و عروقی است که توسط فرد قابل پیشگیری و کنترل است، ادامه داد:ترک سیگار از مواردی بسیار جدی است که کاهش بیماری های قلبی و عروق نقش اساسی دارد.
نوحی اظهار داشت : نتایج تحقیقات نشان می دهد که استعمال مواد مخدر تاثیر مستقیم بر بروز بیماری های قلبی و عروقی داردو باعث گرفتگی شدید عروق کرونر ، مغزی ، آئورت شکمی و گرفتگی عروق محیطی قلب می شود .
وی همچنین استرس را از دیگر عوامل ابتلا به بیماری قلبی و عروقی دانست و گفت :در شرایط استرس، بدن هورمون هایی را ترشح می کند (اپی نفرین، نوراپی نفرین) که موجب افزایش فشارخون می شود و در طول زمان به پوشش داخلی سرخرگ ها آسیب می زند .
رییس انجمن قلب و عروق افزود فشار خون از دیگر ریز فاکتور های بیماری قلبی و عروقی است که از آن به عنوان قاتل خاموش و بی سرو صدا نام می برند.اما متاسفانه در جوامع ما بسیاری از افراد نمی دانند که دچاربیماری فشار خون هستند.
این متخصص بیماری های قلبی و عروقی ،بیماری دیابت و چربی خون اضافه وزن و عدم تحرک کافی و ورزش از دیگر زمینه هایی دانست که می تواند افراد را به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا کند.
وی یاد آور شد : براساس نتایج تحقیقات تغییرات سالم در شیوه زندگی نه تنها سبب پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی می شود بلکه خطر ابتلا به بیماری های خطرناکی مثل سرطان و دیابت (بیماری قند خون) را نیز کاهش می دهد.
رییس انجمن قلب و عروق ایران تاکید کرد که محدودکردن میزان مصرف نمک (سدیم) و پیروی از یک رژیم سالم حاوی مقادیر اندک چربی، در پیشگیری و یا کنترل فشارخون بالا حتی به افراد با وزن طبیعی نیز کمک می کند.

****توصیه های پزشکی برای مراقبت از قلب ( صبح اول وقت)
احتمال حملات قلبی در ساعات اولیه صبح 40 درصد بیشتر از زمان های دیگر است زیرا به محض بیدار شدن انسان از خواب، بدن شروع به ترشح آدرنالین و سایر هورمون های استرس می کند که باعث افزایش فشار خون می شود.در این حالت خون به خاطر کاهش اکسیژن ، غلیظ و پمپاژ آن سخت تر می شود و تمام این موارد برای قلب مضر است .
برای پیشگیری از این مشکل بهتر است زمانی را برای ˈبیدار شدن از خواب با آرامش کاملˈ در نظر بگیرید .اگر عادت به ورزش صبحگاهی دارید قبل از آن حتما خود با حرکات نرمشی آماده و گرم کنید تا استرس یکباره به قلب وارد نشود و اگر در حال مصرف داروهای رقیق کننده خون هستید قبل از رفتن به بستر آن را مصرف کنید.

**** صبح روز بعد از تعطیلات
20 درصد از حملات قلبی در صبح روز پس از تعطیلات اتفاق می افتد .البته این زمان به خصوص برای ما ایرانیان شنبه خواهد بود که بعد از استراحت و تفریح جمعه قرار است به کار هفتگی برگردیم و همین مسئله می تواند استرس زا و شاید ناراحت کننده باشد .
بهتر است در روز جمعه استراحت کنید و سعی کنید شب هنگام به موقع در رختخواب بروید به خصوص اگر قرار است صبح شنبه زود از خواب بیدار برخیزید ، در غیر این صورت فشار خون بالا می رود زیرا بدن به خاطر کم خوابی خسته است و ریتم آن نابسامان خواهد بود.
ساعت خواب و بیداری در تمام اوقات باید برنامه ریزی شده و منظم باشد .

**** مراقبت پس از خوردن وعده های غذایی پرچرب
مطالعات نشان می دهد که مواد غذایی پرچرب باعث انقباض رگ های خونی می شود و احتمال لخته شدن خون را افزایش می دهد. بنابراین بهتر است در مصرف این نوع غذاها و مقدار مصرف آن دقت شود تا آنجا که امکان دارد غذاهای پروتئینی را جایگزین غذاهای چرب کنید.

**** انجام حرکات ورزشی سخت
هنگام ورزش های سخت به خصوص اگر افراد آمادگی نداشته باشند در این صورت وضعیت قلب به دلیل عدم همراهی با تلاش و تقلا افزایش هورمون های استرس اصولا قربانی می شود .
در چنین موقعیتی ضربان قلب و فشار خون بالا می رود برای پیشگیری از این وضعیت بهتر است هر روز به طور مرتب ورزش کنید ولی بهتر است افزایش تمرینات ورزشی بتدریج باشد.
حرکات شکمی و گوارش نیز باعث افزایش فشار به قفسه سینه می شود و بازگشت خون به قلب را کاهش می دهد.
برای پیشگیری از این وضعیت بهتر است در رژیم غذایی خود فیبر بیشتری بگنجانید و آب کافی بنوشید.

**** روش هایی برای محافظت از قلب

*روزی 30 دقیقه ورزش کنید
*هفته ای 2 بار ماهی بخورید
*مواد غذایی دارای امگا 3 را در برنامه غذایی بگنجانید.
*از استرس پرهیز کنید.
*شب ها حداقل 7 ساعت بخوابید.
*برای گردش و هم صحبتی با دوستان وقت کافی بگذارید.
*کار همه زندگی نیست به خودتان استراحت دهید.
*از خوردن صبحانه کامل و سرشار از فیبر غافل نشوید.
علمی (5)**1354**1581
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن