تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 28 خرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى طاووس بهشتيان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801255496




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزشکاران حرفه ای در معرض بی نظمی های قلبی با احتیاط بیشتر ورزش کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس بخش قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز: ورزشکاران حرفه ای در معرض بی نظمی های قلبی با احتیاط بیشتر ورزش کنند شیراز - ایرنا ، پروفسور محمد علی بابایی رییس بخش قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ورزشکاران حرفه ای در معرض بی نظمی های قلبی باید با احتیاط بیشتر ورزش کنند گفت : در بسیاری موارد بی توجهی به بی نظمی های قلبی در این افراد منجر به مرگ شده است.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، پروفسور بابایی روز پنجشنبه در حاشیه نخستین سمیناربین المللی تازه های فیبریلاسیون دهلیزی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت : قطعا ورزشکاران حرفه ای که با عشق و علاقه ورزش می کنند و ورزش به ویژه ورزش استقامتی بخشی از زندگی آنان است را نمی توان از ورزش بازداشت اما می توان آنها را به سمتی هدایت کرد که با احتیاط بیشتر و زیر نظر متخصص و با در نظر گرفتن خطرات بی نظمی قلبی ورزش کنند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد : این حساسیت ها بر روی ورزشکاران حرفه ای بسیار بیشتر از افراد عادی است زیرا ما اگر یک ورزشکار حرفه ای را بر اثر بی توجهی به بی نظمی های قلبی از دست بدهیم ضمن آنکه پشتوانه ای قوی در بعد ورزش از دست داده ایم اذهان مردم را هم نسبت به ورزش و کار حرفه ای گمراه کرده ایم و قضاوت آنان را در باره ارتباط ورزش و سلامتی مخدوش کرده ایم.
بابایی با بیان اینکه بروز استراس و فشار بدنی به این ورزشکاران بسیار خطر ساز است و می تواند سلامت و حتی زندگی آنان را دستخوش خطر کند گفت : از این رو حتما این افراد باید در زمینه کنترل بی نظمی های قلبی اقدام کنند.
رییس بخش قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد : تمرین های طاقت فرسای ورزشی در ورزشکاران حرفه ای باید کنترل شده و زیر نظر متخصص انجام گیرد و به گونه ای تداوم یابد که به سلامت آنان صدمه نزند.
این فوق تخصص قلب و عروق گفت : در سالهای اول جوانی قلب می تواند این نوع فشارها را تحمل کند اما با افزایش سن هر نوع بروز استرس و فشار به قلب زیانبار است و می تواند افراد را با خطر سکته مواجه کند.ک/2
677
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن