تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802177482




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سکته قلبی و مغزی در یک قدمی مبتلایان به بی نظمی قلب و عروق


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس همایش بین المللی فیبریلاسیون دهلیزی اعلام کرد: سکته قلبی و مغزی در یک قدمی مبتلایان به بی نظمی قلب و عروق شیراز - ایرنا ، رییس همایش بین المللی تازه های فیبریلاسیون دهلیزی با بیان اینکه فیبریلاسیون دهلیزی یکی از بی نظمی های قلبی است که معمولا در نتیجه بیماری های دریچه قلب، فشارخون و ایسکمی قلبی ایجاد می شود گفت : این بی نظمی ها که گاه منجر به سکته قلبی می شود را باید جدی گرفت.


به گزارش خبرنگار ایرنا ، نخستین سمیناربین المللی تازه های فیبریلاسیون دهلیزی روز پنجشنبه با حضور اساتیدی از سراسر ایران و کشورهای ترکیه، لبنان و ایتالیا، کار خود را در دانشگاه علوم پزشکی شیراز آغاز نمود.
دکتر محمدجواد زیبایی نژاد، رییس این سمینار، گفت: در صورت بی توجهی به این بیماری، این بی نظمی می تواند سکته های مغزی، اختلالات ریوی و یا عوارض محیطی ایجاد کند که اکثرا کشنده هستند.
وی اظهار کرد: با توجه به این معضل، مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نخستین سمینار تازه های فیبریلاسیون دهلیزی را در شیراز برگزار کرد تا آخرین بررسی های علمی در مورد این بیماری در میان اساتید این حوزه به روزرسانی شود.
دکتر زیبایی نژاد با اشاره به آمار بالای ابتلای یک نفر از هر 135 نفر به بیماری بی نظمی قلبی، تصریح کرد: افراد بالای 60سال بیش از سایرین در معرض ابتلا به این مشکل هستند و با توجه به کشف روش های جدید تشخیص و درمان این بیماری، مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اقدام به برگزاری این سمینار نمود.
این فوق تخصص قلب و عروق و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، افزود: اگرچه بی نظمی قلبی بیماری ناشناخته ای نیست، اما روش های جدید تشخیص آن، سبب کاهش عوارض ناشی از بیماری می شود.
وی خاطرنشان کرد: مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سال 1385 تاسیس شد و هم اکنون موفق به کسب موافقت قطعی فعالیت شده و در این مرکز علاوه بر توجه به روش های پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری های قلب و عروق، تلاش می شود شهر شیراز به عنوان پایتخت قلب سالم کشور معرفی شود.
دبیر علمی سمینار نیز به اتفاقات جدید دنیا در حوزه بیماری بی نظمی قلبی اشاره کرد و گفت: هم اکنون با از بین بردن کانون های آریتمی به کمک امواج رادیویی، این بیماری در دنیا درمان می شود که در ایران نیز، این عمل در شهرهای شیراز، مشهد و تهران در حال انجام است.
دکتر محمدحسین نیکو ادامه داد: شیوع بالای بیماری بی نظمی قلبی به ویژه در جوامع سالخورده و نقش موثر آن در افزایش خطر ابتلا به سکته های مغزی، اهمیت شناخت راه های تشخیص و درمان این بیماری را افزایش می دهد.
این فوق تخصص بی نظمی های قلبی ابراز داشت: بیماری بی نظمی های قلبی، معمولا به صورت نامنظمی در ضربان قلب، خستگی و بی حالی، در مواردی غش کردن، گیجی، احساس تنگی نفس و درد سینه بروز یافته، در مواردی نیز بدون علامت است.
در این همایش بین المللی دو روزه متخصصان حوزه قلب و عروق به بررسی تازه های پزشکی در باره عوارض بی نظمی های قلب و عروق می پردازند. ک/2
677
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن