تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821255916




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جوجه اردک زیبا اما بیمار


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

جوجه اردک زیبا اما بیمار قم- ایرنا- رییس اداره مبارزه با بیماری های طیور و آبزیان اداره کل دامپزشکی قم به مردم توصیه کرد: جوجه رنگی نخرند؛ زیرا صرفه اقتصادی ندارد و برای سلامتی نیز مضر است.


ˈنادر اشراقیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: جوجه های رنگی محصول تخم مرغ های نطفه داری هستند که به کارخانه های جوجه کشی منتقل می شوند و جوجه های نر مرغ های تخم گذار به دلیل کارایی نداشتن، از بین سایر جوجه ها جداسازی می شود.
وی اضافه کرد: نگهداری این جوجه های نر به دلیل اینکه تخم گذار و گوشتی نیستند برای مرغداران مقرون به صرفه نیست که یا معدوم و یا توسط دستفروشان به صورت غیرمجاز در کنار خیابان فروخته می شوند.
وی ادامه داد: متاسفانه این جوجه ها که اغلب جوجه مرغ و اردک هستند، در شرایط غیربهداشتی و نامناسب به صورت متراکم و فشرده به دور از تهویه مناسب در کنار خیابان های آلوده به دود و انواع میکروب های بیماری زا نگهداری و عرضه می شوند.
اشراقی تصریح کرد: جوجه های رنگی عمر کوتاهی داشته، ضعیف و بیمار هستند که البته برخی از این جوجه ها ممکن است با داشتن ظاهری سالم و مقاوم ناقل میکروب های بیماری زا باشند.
وی با بیان اینکه نگهداری هرگونه پرنده در منزل توصیه نمی شود، گفت: برخی از این جوجه ها مبتلا به بیماری های خطرناک به ویژه آنفولانزای فوق حاد پرندگان هستند.
وی بیان کرد: اگر جوجه رنگی در موارد نادری بزرگ شود نیز ارزش اقتصادی ندارد؛ چون نه توان تخم گذاری دارد و نه می تواند به مرغ گوشتی تبدیل شود.
اشراقی با بیان اینکه فروش این نوع جوجه غیرقانونی است، تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه فروش، این جوجه ها جمع آوری و معدوم می شود. ک/3
/7404/ 380/
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن