تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  ghhhhhh
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815346766




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلمان مهم ترين شريک تجاري ايران در اروپاست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ اسفند ۱۳۹۲ (۱۳:۴ب.ظ)
يورواستات: آلمان مهم ترين شريک تجاري ايران در اروپاست دفتر آمار اتحاديه اروپا در گزارشي اقدام به اعلام مهمترين شرکاي تجاري ايران در اتحاديه اروپا کرد.
به گزارش خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري موج، اداره آمار اتحاديه اروپا موسوم به «يورواستات» اعلام کرد که آلمان با ارزش مبادلات بيش از 2 ميليارد يورو مهمترين شريک تجاري ايران از ميان کشورهاي اتحاديه اروپا است.
بر اساس اين گزارش، صادرات آلمان به ايران بيش از يک ميليارد و 89 ميليون يورو بوده است و اين حجم از صادرات بالاترين رقم را در بين کشورهاي اروپايي به خود اختصاص داده است.
يورو استات اضافه مي‌کند پس از آلمان، ايتاليا با ارزش مبادلات بيش از يک ميليارد و 192 ميليون يورو با ايران در رتبه دوم جاي گرفته است.
همچنين حجم مبادلات فرانسه با ايران بالغ بر 521 ميليون يورو بوده است. بدين ترتيب فرانسه سومين شريک مهم تجاي ايران در اتحاديه اروپا محسوب مي‌شود.
يورو استات همچنين اعلام کرد که کشورهاي اسپانيا، هلند و بلژيک، اتريش و سوئد در رتبه هاي بعدي قرار داردند.
اين در حالي است که انگليس با مبادلات تجاري به ارزش 121 ميليون يور در رتبه نهم جاي گرفته است.
در ميان کشورهاي اروپايي دانمارک با 99 ميليون يورو کمترين حجم مبادلات تجاري با ايران را به خود اختصاص داده است.
بيشترين رقم صادرات ايران به اتحاديه اروپايي در سال 2011 بوده و صادرات نفتي و غيرنفتي ايران به 16 ميليارد و 450 ميليون يورو رسيد که با توجه به افزايش جهاني قيمت نفت اين رقم در مناسبات ايران و اتحاديه اروپايي بي سابقه بوده است. در اين سال حجم مبادلات تجاري طرفين به 26 ميليارد و 940 ميليون يورو رسيد و ميزان صادرات اتحاديه به ايران هم 10 ميليارد و 490 ميليون يورو بود.
به نظر مي رسد کشورهاي اروپايي خيلي از فضاي سنگين و تحريمي موجود در روابط و مناسبات موجود راضي نبوده و در شرايط ناشي از تغيير و تحول احتمالي در فضاي روابط دو طرف سريعا آماده تغيير فضا و شرايط و افزايش همکاري هاي خود با ايران هستند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن