تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرب پیدا می کند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815242218




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الگوی انتقال ویروس ایدز در جامعه در حال تغییر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

یک کارشناس: الگوی انتقال ویروس ایدز در جامعه در حال تغییر است شیراز - ایرنا ، مسئول واحد مبارزه با بیماری های واگیردانشگاه علوم پزشکی فسا گفت :هرچند، الگوهای انتقال ویروس ایدز در گروه های آسیب پذیر، در هر کشور، متفاوت است،اما متاسفانه شاهد افزایش سریع شیوع اچ ای وی و تغییر الگوی انتقال از اعتیاد تزریقی به انتقال از طریق ارتباطات جنسی در کشورهستیم .


به گزارش خبرنگار ایرنا ، عبدالله رییسی با بیان اینکه ماهیانه یک نفر آلوده به ویروس HIV در شهرستان فسا در سال 1392 شناسایی شده است افزود: این موضوع موج سوم انتقال را رقم زده و دلالت بر افزایش تدریجی موارد جدید ابتلا درجمعیت عمومی بویژه زنان دارد که لزوم توجه بیشتر را می طلبد.
وی گفت : هم اکنون شفقت و شناخت حقوق بشر به آرامی جایگزین انگ می شود که این حرکت با تعهد و همبستگی به دنیا کمک می کند تا بر همه گیری اچ ای وی فائق آییم.
رییسی ادامه داد مرکز مشاوره رفتاری فسا طی سال 1392 با ارائه بیش از 500 جلسه مشاوره حضوری و 100 مشاوره تلفنی و جلسات آموزشی به گروه های جمعیتی مختلف بویژه جوانان در زمینه عواقب رفتارهای پرخطر و ارتباط آن با بیماری ایدز، تعداد 12 نفر آلوده به ویروس HIVرا شناسایی کرده است.
وی افزود : در کشور ما موج اول این بیماری دردریافت کنندگان فرآورده های خونی آلوده وارداتی، آغاز شد پس از آن موج دوم ایدز از طریق مصرف مواد مخدر تزریقی (تزریق مشترک) ادامه یافت و اقدامات ارزشمند،گسترده و پرهزینه کاهش آسیب ، باعث کند شدن شیب رشد همه گیری در گروه جمعیتی معتادان تزریقی شد و هم اکنون موج سوم آغاز شده است.
حجت الله ستوده کارشناس واحد بیماریهای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا نیز گفت:خدمات مرکز مشاوره بیماری های رفتاری بصورت حضوری و تلفنی توسط مشاورین مجرب و دوره دیده، در محیطی امن ومحرمانه انجام می پذیرد.
ستوده افزود : مراکز مشاوره بیماری های رفتاری در سراسر کشور عهده دار فعالیت در زمینه ایدز،اعتیاد و بیماری های آمیزشی است ، آموزش، مشاوره پیش از آزمایش، آزمایشHIV بطور داوطلبانه و رایگان، مشاوره پس از آزمایش، مراقبت و درمان بیماران،حمایت های روانی و مدد کاری های اجتماعی از جمله خدماتی است که در این مراکز ارائه می گردد.
و با بیان اینکه کلیه خدمات درمراکز مشاوره بیماری های رفتاری داوطلبانه ، محرمانه و کاملأ رایگان می باشد گفت : افرادی که می توانند از خدمات مراکز مشاوره بیماری های رفتاری بهره مند شوند شامل کلیه کسانی که تمایل به کسب اطلاعات در زمینه ایدز و بیماری های آمیزشی دارند ، گروه هایی که در معرض بیشترین خطر برای ابتلای به اچ آی وی هستند شامل مصرف کنندگان تزریقی مواد مخدر، افراد دارای ارتباط جنسی غیر ایمن و محافظت نشده هستند.
وی ادامه داد : مبتلایان به اچ آی وی و خانواده های آنها ، افراد تماس یافته با خون و ترشحات آلوده به اچ آی وی نیز می توانند از این خدمات بهره گیرند. ک/2
677
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 126]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


پزشکی و سلامت

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن