تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):من وصىّ آخرين‏ ام، به وسيله من بلا از خانواده و شيعيانم دفع مى ‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804856537




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با تغییر الگوی کشت؛ برخی از گونه های درختی بومی منطقه غریب مانده است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

معاون فرماندار رودان: با تغییر الگوی کشت؛ برخی از گونه های درختی بومی منطقه غریب مانده است رودان- ایرنا- معاون فرماندار رودان که برای کاشت نهال در سرسبز ترین روز سال به کوهستان پارک بیکاه رفته بود؛ از غریب و مهجور ماندن برخی از گونه های درختی بومی منطقه نظیر درختان خوش قد و قامت، سودمند و بسیار پرفایده نخل در غرس نهال در روز درختکاری انتقاد کرد.


به گزارش پنجشنبه ایرناˈ محمدهادی بلالی با پاسداشت هفته منابع طبیعی و روز درختکاری از خالی بودن جای درخت نخل بعنوان یکی از گونه های بومی منطقه در جمع درختان و نهال های روز درختکاری گلایه کرد و گفت: با تغییر الگوی کشت طی سال های اخیر؛ توسعه پوشش گیاهی منطقه نظیر درختان نخل در شهرستان کمرنگ شده که این امر پیامدهای خوبی در پی نخواهد داشت.
وی با تاکید بر توسعه فضای سبز با ضرورت توجه ویژه به نوع پوشش گیاهی خاص و بومی منطقه؛ اظهار امیدواری کرد: با تلاش و برنامه ریزی های متولیان امر بویژه منابع طبیعی و آبخیزداری و جهاد کشاورزی؛ گسترش و توسعه فرهنگ کاشت گونه های بومی بویژه درختان بلند قامت و بسیار پر فایده نخل که همواره یکی از منابع مغذی غذایی و صنایع دستی منطقه به شمار می روند؛ بعنوان گونه های شاخص در کانون توجه همگان قرار بگیرد.
بلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روند رو به رشد تخریب و نابودی پوشش گیاهی و قطع درختان در منطقه؛ بر لزوم گسترش همکاری و مشارکت مردم و مسوولان در راستای مقابله با این اقدام نادرست تاکید کرد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت منابع طبیعی در توسعه پایدار بیان کرد: حفاظت و صیانت از این منابع، ذخایر و سرمایه های عظیم خدادادی وظیفه و تکلیف شرعی و ملی تمامی آحاد جامعه است.
بلالی در پایان خاطر نشان کرد: دولت حفظ و صیانت از منابع طبیعی، توسعه، گسترش و توجه جدی به جاذبه های طبیعی و گردشگری را وظیفه خود می داند و در این راستا از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
با هدف ایجاد و توسعه فضای سبز پایدار و افزایش سرانه فضای سبز؛ مردم شهرستان رودان با غرس نهال در کوهستان پارک بیکاه روز درختکاری و این سنت حسنه را گرامی داشتند و بر ترویج و تعمیق فرهنگ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی تاکید کردند.
روز درختکاری و هفته منابع طبیعی سبز ترین و زیباترین روزهای سال است و در این ایام مردم به کاشت نهال و درخت در راستای توسعه فضاهای سبز پایدار و حفاظت و صیانت از منابع طبیعی؛ تشویق و ترغیب می شوند.
شهرستان رودان بواسطه برخورداری از منابع بکر، جاذبه های گردشگری طبیعی، آب فراوان و رودخانه های دائمی، مناطق کوهستانی و سرسبزی های دلفریب و چشم نواز، وجود اماکن زیارتی، بقاع متبرکه و با داشتن مردمانی مومن، خداجوی، خونگرم، میهمان نواز، ساده، بی آلایش، مهربان و صمیمی به ˈبهشت جنوبˈ معروف است و چون نگینی زیبا و درخشان بر تارک تاریخ و خلیج تا ابد فارس می درخشد.
شهرستان رودان با بیش از 117 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است. ک/3
7196/668
انتهای پیام /*




15/12/1392





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 537]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن