تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم، بيشتر از آن‏كه با عمر خود زندگى كنند، با احسان و نيكوكارى خود زندگى مى‏كنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814796099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کنفرانس علمی ابعاد شخصیتی مختومقلی فراغی اردیبهشت 93 برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: کنفرانس علمی ابعاد شخصیتی مختومقلی فراغی اردیبهشت 93 برگزار می شود گرگان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت: براساس موافقت انجام شده بین دو کشور ایران و ترکمنستان، کنفرانس علمی مشترک با موضوع ابعاد شخصیتی مختومقلی فراغی، اردیبهشت 93 در گنبدکاووس برگزار می شود.


به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر ˈغلامرضا منتظریˈ روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا افزود: یکی از وظایف همه ما نکوداشت مفاخر و مشاهیر ایران اسلامی است.
به گفته وی، مفاخر و مشاهیر سرمایه های بزرگ هر کشور و پشتوانه قوی معنوی هر جامعه محسوب می شوند.
وی تصریح کرد : از این جهت ایران اسلامی گوی سبقت را از سایر کشورها ربوده، و ما به این پشتوانه فکری، علمی و ادبی افتخار می کنیم .
وی ادامه داد: با توجه به سالروز ولادت مختومقلی فراغی هر ساله در استان شاهد برنامه های مختلفی هستیم که امسال تفاوتی در آن وجود دارد.
منتظری گفت: با توجه به اینکه محل کنفرانس در شهرستان گنبدکاووس خواهد بود، برنامه ریزی شده تا از چهره های علمی و رجال های فرهنگی ترکمنستان در کنفرانس حضور پیدا کنند و در برابر همان نسبت از چهره های علمی در این کنفرانس ارائه مقاله داشته باشند.
وی در خصوص اجرای ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری، یادآور شد: در عصر همان روز نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی با ارائه هنرهای تجسمی، خوشنویسی و صنایع دستی برپا و آثار علمی و پژوهشی دو کشور به نمایش گذاشته می شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: در بخش فرهنگی و ادبی نیز برنامه مشاعره با الهام از اشعار مختومقلی فراغی برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه بازدید از برج قابوس برای شرکت کنندگان کنفرانس پیش بینی شده، در خصوص برنامه های روز دوم، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حدود 60 تا 70 نفر از محققان و پژوهشگران هنرمندان ترکمنستان صبحگاه وارد ایران و به منطقه مختومقلی فراغی (اق تقای) اعزام خواهند شد، اعضای کنفرانس نیز به این مجموعه ملحق می شوند.
وی ادامه داد: اعضای شرکت کننده کنفرانس بین 15 تا 20 نفر خواهند بود که در عصر آن روز بعد از بازدید از آرامگاه به کشور خود باز خواهند گشت.
منتظری در خصوص رونمایی از دیوان مختومقلی فراغی، گفت: رونمایی از دیوان مختومقلی فراغی که برای نخستین بار انجام می شود، تلاش شد تا ترجمه روان و توام با شرح واژگان اتفاق افتد تا برای فارسی زبانان مشخص باشد.
وی افزود: با توجه به برگزاری کنفرانس ملی مختومقلی فراغی در (24 اردیبهشت) در عشق آباد و با شرکت استاندار گلستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، از این دیوان به عنوان یک هدیه از جمهوری اسلامی ایران رونمایی می شود.
7467/579
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن