تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عالم باشى یا جاهل ، خاموشى را برگزین تا بردبار به شمار آیى . زیرا خاموشى نزد دانا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816218923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمینار مختومقلی فراغی در استان گلستان و عشق آباد برگزار می شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سمینار مختومقلی فراغی در استان گلستان و عشق آباد برگزار می شود گرگان - ایرنا - رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از برگزاری سمینار بین المللی ˈمختومقلی فراغیˈ در اردیبهشت سال آینده در استان گلستان و عشق آباد ترکمنستان خبر داد.


بر اساس اعلام روز سه شنبه استانداری گلستان، دکتر ˈابوذر ابراهیمی ترکمانˈ در دیدار با استاندار گلستان با اشاره به مراودات فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکمنستان در تمام سطوح به ویژه مناسبات فرهنگی فیمابین، اظهار کرد: باور داریم شاعران و مفاخر فرهنگی ایران و ترکمنستان حوزه تمدنی هر دو را کشور غنی تر می کنند.
وی افزود: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان تمام تلاش و همت خود را در برگزاری این سمینار و نمایشگاهی که به همین مناسبت در استان گلستان و در شهر گنبدکاووس برگزار خواهد شد، به کار خواهند بست.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: قرار است در این سمینار، نمایشگاهی از فعالیت های انتشاراتی مشترک در خصوص زندگی و آثار مختومقلی فراغی به زبان فارسی و ترکمنی و هم چنین فیلم های ایرانی به زبان ترکمنی در ترکمنستان برگزار شود.
ابراهیمی با اشاره به این که برگزاری سمینار بین المللی مختومقلی فراغی هر ساله در هفته آخر اردیبهشت به صورت مستمر و مشترک با همکاری جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان برگزار می شود، افزود: 15 نفر از اندیشمندان و محققان فرهنگی در این سمینار از طرف جمهوری اسلامی ایران به ارائه مقاله خواهند پرداخت تا همکاری های فرهنگی و اندیشه ای هر دو کشور در این زمینه نمود و ظهور داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: دو کشور اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری با یکدیگر دارند و همواره به دلیل همین اشتراکات از حسن همجواری بسیار خوبی بهره مند بوده اند.
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تصریح کرد: روابط فرهنگی بیش از آن که به اقتضائات زمان و داشتن منافع مشترک در مجامع جهانی که در روابط سیاسی بین دولت ها حاکم است، وابسته باشد به مشترکات مردمان و شهروندان دو کشور در زمینه های نژادی، قومی، زبان و اعتقادات نیز بستگی دارد.
دکتر ابراهیمی تصریح کرد: در نقاطی از ایران جمع قابل توجهی از ترکمن ها زندگی می کنند که آداب، رسوم، سنت ها و علایق مشترکی با برادران و خواهران ترکمن کشور ترکمنستان دارند و هم چنین اکثریت قریب به اتفاق مردم دو کشور مسلمان هستند و به پیامبران وحی، قرآن و سنت اعتقاد دارند.
وی در ادامه افزود: علیرغم تسلط هفتاد ساله کمونیسم بر جمهوری های شوروی سابق از جمله ترکمنستان، مردم این کشور هنوز هم اعتقادات دینی خود را حفظ کرده و به پروردگار و پیامبر وفادار هستند و هیچ گونه بی حرمتی و یا مقاومت در مقابل احکام الهی در مردم این سرزمین ملاحظه نمی شود.
602
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن