تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به راستى حكمتى كه در قلب منافق جا مى‏گيرد، در سينه‏اش بى‏قرارى مى‏كند تا از آن بي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821095763




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سمینار مختومقلی فراغی زمینه ساز گسترش روابط ایران و ترکمنستان است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

سمینار مختومقلی فراغی زمینه ساز گسترش روابط ایران و ترکمنستان است گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: برگزاری سمینار بین المللی مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن، می تواند فرصت بسیار مناسبی در بسط و گسترش روابط فرهنگی و اقتصادی دو کشور ایران و ترکمنستان باشد.


بر اساس اعلام روز سه شنبه استانداری گلستان، دکتر ˈحسن صادقلوˈ عصر دوشنبه در دیدار با رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران افزود: همه توان خود را در برگزاری بهتر و اثربخش تر این سمینار به کار می بندیم و نهایت همکاری را با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نمایندگی فرهنگی ایران خواهیم داشت.
وی با تأکید بر این که تعاملات اولیه می تواند پایه مناسبات فرهنگی و اقتصادی برای هر دو کشور ایران و ترکمنستان باشد، تصریح کرد: مسئولان باید توجه و دقت وافر را در برپایی این سمینار بین المللی داشته باشند.
استاندار گلستان با بیان این که هر دو کشور از ویژگی های زبانی، فرهنگی و دینی مشترک سود می برند افزود: شناخت و آگاهی بسیار خوبی از مردم مهربان و صمیمی ترکمنستان به ویژه مناطق مرزی داریم و تاکنون هیچ مشکلی برای هر دو کشور در هیچ زمینه ای به وجود نیامده که بخواهد کدورتی را در روابط ایجاد نماید.
دکتر صادقلو به سوابق تاریخی و فرهنگی فیمابین شهروندان استان گلستان با کشور ترکمنستان اشاره کرد و افزود: مرحوم مختوم قلی فراغی در میان شهروندان ترکمن جایگاه بالایی دارد.
وی با اشاره به تأکید وزرای خارجه دو کشور برای برگزاری هر چه بهتر مراسم بزرگداشت این شاعر ترکمن اظهار کرد: لازم است در این خصوص هماهنگی های لازم از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با سایر دستگاه های ذیربط به منظور دعوت از چهره های فرهنگی و فرهیخته کشوری برای شرکت در این کنفرانس انجام شود.
استاندار گلستان هم چنین بر تسریع در انتشار دیوان اشعار مختومقلی فراغی تأکید کرد.
استاندار گلستان عصر دوشنبه با حضور در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با دکتر ابراهیمی ترکمان، درباره همکاری های دو جانبه در برگزاری سمینار بین المللی مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن دیدار و گفت و گو کرد.
در این دیدار قهرمان سلیمانی معاون پژوهشی و آموزشی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، غلامرضا منتظری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، الماسیه مدیرکل فرهنگی آسیا و اقیانوسیه، رسول اسماعیل زاده دوزال رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان و مهرداد آگاهی مدیرکل همکاری های فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی حضور داشتند.
سمینار بین المللی مختومقلی فراغی شاعر و عارف ایرانی ترکمن روزهای 20 تا 23 اردیبهشت 93 در استان گلستان و در شهر گنبدکاووس و در روز 24 اردیبهشت در عشق آباد مرکز جمهوری ترکمنستان برگزار خواهد شد.
602
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن