تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ذكر زبان حمد و ثناء، ذكر نفس سختكوشى و تحمل رنج، ذكر روح بيم و اميد، ذكر دل صدق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804764615




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

خريد نوروزي بدون اسکناس!


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران:
خريد نوروزي بدون اسکناس!
يکي از خطراتي که همواره خريداران و فروشندگان را در حمل پول تهديد مي کند خطر سرقت وجه نقد است.


به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، اين روزها بازار خريد بسيار داغ شده و همه در تب و تاب خريد عيد هستند، وقتي سوار مترو و يا هر وسيله نقليه عمومي ديگري مي شوي کيسه هاي پر از خريد را در دست مردم مي بيني و گفتگويشان را در اين خصوص مي شنوي. در مراکز خريد هم که رفت و آمد مي کني ازدحام مردم در پشت ويترين هاي رنگارنگ مغازه ها به چشم مي خورد انگار عيد آمدنش را به رخ همه مي کشد.
 
از طرفي حضور مردم در خيابان‌ها و بازار براي خريد شب عيد، موجب بروز ترافيک سنگين در شهرهاي بزرگ و به خصوص خيابان هاي منتهي به مراکز خريد شده است. قطعا در اين روزها سارقان نيز بيکار نمي نشينند و کيف و جيب پرپول مردم آنان را به وسوسه مي اندازد؛ اما پليس نيز بيکار ننشسته و تمهيدات ويژه‌اي براي روزهاي پاياني سال در دو بخش انتظامي و راهنمايي و رانندگي در نظر گرفته است.
 
يکي از خطراتي که همواره خريداران و فروشندگان را در حمل پول تهديد مي کند خطر سرقت وجه نقد است. طبيعي است که با استفاده از کارت هاي پرداخت، خطر سرقت منتفي مي شود و طرفين معامله در آسودگي خيال قرار مي گيرند. از طرف ديگر حمل پول به شکل فيزيکي به مقدار زياد، با مشکلات و سختي هايي همراه است که استفاده از کارت هاي پرداخت اين مشکل را نيز برطرف خواهد کرد.
 
فرمانده ناجا: مردم براي خريد از کارت هاي اعتباري استفاده کنند
 
فرمانده نيروي انتظامي کشورمان چندي پيش در گفتگو با اصحاب رسانه درباره طرح هاي پليس در برخورد با سرقت در ايام پاياني سال اظهار داشت: قطعا هرچه به روزهاي پايان سال نزديک مي‌شويم حضور ماموران در مراکز خريد ، معابر و گذرگاه‌ها افزايش خواهد يافت اما مردم نيز بايد از اموال خود مراقبت و سعي کنند پول نقد کم تري حمل کنند و براي خريد بيشتر از کارت هاي اعتباري استفاده نمايند تا مانع سوءاستفاده سارقان و جيب‌برها در اين ايام شوند.
 
وي همچنين يادآور شد: سعي مي‌کنيم در روزهاي پاياني سال محدوديت‌هاي خريد در را ساعات پاياني شب برداريم و ترافيک اين ايام تحت کنترل درآوريم.
 
معاون مبارزه با سرقت: مردم رمز کارت خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند
 
سرهنگ غياثوند در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اينکه در ايام پاياني سال، سرقت هاي خرد، جيب بري و کيف قاپي از جمله جرائمي است که افزايش مي يابد، اظهار داشت: پليس آگاهي ناجا در اين ايام، گشت هاي آشکار و پنهان را در اماکن خريد و شلوغ بکارگيري مي کند.
 
معاون مبارزه با سرقت پليس آگاهي ناجا، با تاکيد براينکه مردم براي خريد از کارت هاي اعتباري استفاده کنند، تصريح کرد: خوشبختانه در حال حاضر در بيشتر مراکز خريد، دستگاه پايانه فروش وجود دارد اما استفاده کنندگان در عين حال بايد به نکاتي توجه داشته باشند.
 
وي افزود: هموطنان رمز کارت خود را در کنار کارت قرار ندهند و از رمزهاي ساده و قابل حدس همانند تاريخ تولد استفاده نکنند، همچنين رمز خود را هنگام خريد در اختيار فروشنده قرار ندهند و خود اقدام به ثبت رمز کنند.
 
غياثوند در تشريح يکي از پرونده ها در خصوص سوء استفاده از رمز کارت بانک گفت: خانمي براي خريد به فروشگاهي مراجعه مي کند که به دليل ازدحام، رمز کارت خود را با صداي بلند به فروشنده مي گويد سپس وارد مغازه ديگري مي شود و هنگام پرداخت پول درمي يابد که عابر بانکش به سرقت رفته است.
 
به گفته اين مقام انتظامي، پس از طرح شکايت مالباخته، ماموران در مي يابند که ساعاتي پيش زني با استفاده از کارت بانک سرقتي، از يک طلافروشي سرويس طلا خريداري کرده، سرانجام پس از ساعت ها کار اطلاعاتي، پليس موفق به شناسايي سارق کارت شد.
 
وي با تاکيد براينکه استفاده از کارت هاي پرداخت بايد در کشور فرهنگ سازي شود، يادآور شد: يکي ديگر از مشکلات حمل پول نقد، افزايش جيب بري و کيف قاپي دراين ايام است؛ سرقت کيف قاپي طي 11 ماهه امسال، 13 درصد از سرقت ها را به خود اختصاص داده و پليس موفق شده بيش از 80 درصد از اين سرقت ها را کشف کند.
 
به ازاي هر 25 نفر يک دستگاه پايانه فروش در کشور وجود دارد
 
براساس اعلام سايت بانک مرکزي، تا دي ماه امسال 32 هزار و 904 خودپرداز ، 266 ميليون و 318 هزار و 807 کارت بانک و 2 ميليون و 888 هزار و 945 پايانه فروش در کشور وجود دارد بنابراين مي توان گفت، به ازاي تقريبا هر 25 نفر جمعيت کشورمان يک دستگاه پايانه فروش در کشور قابل بهره برداري است.
 
اما نکته اي که بايد به آن توجه داشت استقبال و يا عدم استقبال مردم از کارت هاي پرداخت است، «نسرين بهروزفر» در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قطعا ترجيح مي دهم هنگام خريد از کارت هاي پرداخت استفاده کنم در اين صورت نه اسکناس با خودم حمل مي کنم و نه واهمه سرقت آنها را دارم، اما يکي از مشکلات اين است که هنگام خريد، فروشندگان با صداي بلند رمز کارت را از ما درخواست مي کنند!
 
استفاده از خدمات الکترونيک بانکي کم کم جاي خود را در ميان مردم به خصوص جوانان پيدا کرده و همه با اين خدمات آشنا هستند اما اين سئوال مطرح است، «با در اختيار گذاشتن اين تعداد پايانه هاي فروش به فروشندگان آيا فرهنگ استفاده از آن، آموزش داده شده است؟» به هرحال مردم بايد مراقب باشند همانگونه که بارها پليس هشدار داده است تحت هيچ شرايطي رمز کارت خود را در اختيار افراد ناشناس قرار ندهند تا مورد سوء استفاده سارقان قرار نگيرند.

انتهای پیام/







تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۱





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 90]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن