تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814787146




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: صدای دار قالی در کرمان نباید خاموش شود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

استاندار: صدای دار قالی در کرمان نباید خاموش شود کرمان - ایرنا - استانار کرمان با تاکید بر اینکه نباید گذاشت صدای دار قالی در کرمان خاموش شود، گفت: صدای دار قالی که صدای هنر، تولید و صنعت است باید ادامه یابد.


به گزارش ایرنا، ˈعلیرضا رزم حسینیˈ شامگاه شنبه در نشست ستاد فرش استان کرمان افزود: فرش کرمان به دلیل مرغوبیت خود توانسته بود در دنیا معروف شود که باید این صنعت را به جایگاه اصلی آن بازگرداند.
وی بر تدوین سند توسعه فرش استان کرمان تاکید و خاطرنشان کرد: این سند باید به گونه ای تدوین شود که مورد تایید همه دست اندرکاران این صنعت باشد.
وی تاکید کرد: همه دست اندرکاران باید مشارکت کنند تا این سند تدوین شود و هیچ ساز مخالفی جای دیگر زده نشود.
رزم حسینی عنوان کرد: بزودی باید از سند توسعه فرش کرمان رونمایی شود.
وی گفت: در رابطه با صنعت فرش به دنبال هم اندیشی با متولیان این صنعت بودیم تا همه در یک جا جمع شوند و بدانند دولت دلسوز و علاقمند است و نگذاریم این صنعت توسط نسل خودمان کم فروغ شود.
وی نبود یک متولی خصوصی در صنعت فرش را عامل مشکلات این حوزه ذکر کرد و افزود: پیشنهاد می شود جلساتی به میزبانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی برگزار شود و در یک مدت زمان مشخص به ما بگویید چه می خواهید بکنید.
استاندار کرمان با اشاره به وجود سوله های بیکار در شهرک های صنعتی، افزود: امکانات وجود دارد اما هماهنگی لازم وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 70 هزار نفر در صنعت فرش همکاری می کنند، گفت: این صنعت اشتغالزایی خوبی دارد و به نسبت هم پایدار است.
وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد امکانات و تلاش خوبی در این زمینه دارد و باید با هم افزایی با سایر دستگاه ها از جمله شرکت فرش، میراث فرهنگی و سایر دست اندرکاران، گام های بهتری در این حوزه برداشه شود.
رزم حسینی با تاکید بر اینکه ستاد توسعه فرش باید هر ماه برگزار شود، تاکید کرد: جلسات باید به صورتی برگزار شود که مصوبه هم داشته باشد تا دولت هر کاری می تواند، انجام دهد.
وی با بیان اینکه تحریم ها و نوسانات نرخ ارز در صادرات فرش ما اثر گذاشت، تاکید کرد: مشکلات حوزه فرش کرمان مشخص است و ما به دنبال راهکار هستیم.
وی گفت: اگر هم اکنون در بازارهای اروپایی و آمریکایی نمی توانیم ورود کنیم، باید در بازارهای کشورهای همسایه از جمله عراق وارد شویم.
اعضای ستاد فرش استان کرمان نیز در این نشست نظرات و پیشنهادهای خود را برای رونق و توسعه این صنعت ارایه کردند.ک/2
7440/8154/2624
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 105]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن