تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821139639




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ نیکوکاری بااقدام خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی دربابل توسعه یافت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل: فرهنگ نیکوکاری بااقدام خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی دربابل توسعه یافت ساری - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل گفت : فرهنگ نیکوکاری با اقدام خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی در بابل توسعه یافته است.


ˈ جواد واثقی ˈ روز شنبه در مراسم چهل و دومین سالگرد مرحوم نوشیروانی خیر بزرگ بابلی که بر سر مزارش در روستای نوشیروانکلا و با حضور جمعی از مردم و مسوولان برگزار شد، افزود : هیچ توسعه ای در جامعه بدون معنویت ارزش ندارد لذا یکی از اهداف مهم مرحوم نوشیروانی برای توسعه علمی در بابل و دیگر مناطق کشور در راستای نیاز آینده مملکت بوده است.
وی با بیان این مطلب که توسعه دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل یکی از نیازهای ضروری شهر ، منطقه و کشور بوده است ، ادامه داد : در گذشته موسسه ای در این دانشگاه به نام موسسه مشارکت های مردمی شکل گرفت که ارتقاء دانشکده صنعتی به دانشگاه صنعتی نوشیروانی یکی از دستاوردهای آن بوده است.
واثقی احیای موسسه مشارکت های مردمی را برای جذب خیرین و توسعه علمی و فضای فیزیکی دانشگاه از نیاز ها و رویکرهای مهم برشمرد.
مدیر آموزش و پرورش بابل نیز در این مراسم گفت : مرحوم نوشیروانی در مدرسه سازی و کمک به آموزش و پرورش بابل نقش مهمی را ایفاء کرد.
ˈ عیسی لطیفی ˈ افزود : اقدام خیرخواهانه و تفکر بزرگ نیکوکاری مرحوم نوشیروانی سبب شد که امروز خیرین بزرگی به سمت مدرسه سازی و توسعه فضای علمی و فیزیکی آموزش و پرورش روی آورند.
وی ادامه داد: امروز از 500 مدرسه شهرستان بابل 120 مدرسه توسط خیرین ساخته شد که نشانگر تاثیر مهم اقدامات خیرخواهانه مرحوم نوشیروانی است.
مرحوم سید حسین فلاح نوشیروانی فرزند سید احمد در حدود سال 1281 هجری شمسی در روستای نوشیروانکلا از توابع شهرستان بابل دیده به جهان گشود و 23 اسفند سال 1350 پس از 69 سال خدمت و نیکوکاری به دیار باقی شتافت.
این مرحـوم بر اسـاس نوشته هایش بیشتر دارایی عظیـم خود را صـرف عمـران و آبـادی ، بویژه در شهرستان بابل کرد و شمار آثار ماندگار مرحوم نوشیروانی در این شهرستان به 50 مورد برجستـه می رسد که از آن جمله می توان به ساخت و احداث مدرسه ، هنرستان ، انیسیتو ، دانشـکده ، درمانـگاه ، زایشـگاه ، بانک خون ، پرورشـگاه ایتـام ، بیمارستـان ، مسجـد ، پل و غیره اشاره کرد.
ارزشمند ترین یادگار مرحوم نوشیروانی آغاز ساخت دانشکده صنعتی بابل در زمینی به مساحت حدود 17 هکتار در زمان حیاتش در سال 1348 بود که در سال 1352 یعنی دو سال پس از فوتش افتتـاح شد و در رشته های مهندسی برق ، عمران و مکانیک دانشجو پذیرفت.
نام دانشکده صنعتی بابل که توسط خود مرحوم نوشیروانی و از نام دانشکده صنعتی پلی کلینک تهران الگو گرفته شده بود از ابتـدای فروردین ماه سال 1387 به دانشـگاه صنعتـی نوشیـروانی بابل تغییر یافت که هم اکنون به عنوان دانشگاه مستقل چهار هزار دانشجو در پنج دانشکده برق و کامپیوتر ، عمران ، مکانیک و صنایع ، شیمی و دانشکده علوم پایه با حدود 200 عضو هیات علمی دارد.
مرکز نگهداری معلولان کشور در مازندران نیز از دیگر اقدامات ارزشمند و ماندگاری مرحوم نوشیروانی است که در سال 1344 تاسیس شد و تا سال 1360 به عنوان پرورشگاه یتیمان مشغول فعالیت بود و بعد از آن با نظارت سازمان بهزیستی کشور به عنوان مرکز خیریه نگهداری معلولان ذهنی و امدادرسانی به این افراد ادامه فعالیت می دهد.
در حال حاضر در این مرکز 135 معلول ذهنی و جسمی بالای 14 سال به صورت شبانه روزی و به صورت ایزوله نگهداری می شوند.
علاوه بر این، 300 معلول دیگر نیز در محلات مختلف شهرستان بابل توسط خانواده ها و تحت حمایت بهزیستی مازندران قرار دارند که امور مختلف این معلولان به عهده این مرکز است.
ارائه مشاوره های ژنیتیکی قبل از ازدواج برای پیشگیری از تولد نوزادان معلول یکی از اقدامات مهم این مرکز است.ک/3
7328/1654
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 45]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن