تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802686722




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدیران به تثبیت اشتغال در استان کمک کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مدیران به تثبیت اشتغال در استان کمک کنند اردیبل -ایرنا- استاندار اردبیل گفت: دستگاه های اجرایی و سیستم بانکی به عنوان مالک فرآیند جذب و توسعه سرمایه گذاری باید به تثبیت اشتغال و روند ایجاد کارآفرینی کمک کنند.


به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید خدابخش وز شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: وظیفه ایجاد اشتغال در واقع بر عهده بخش خصوصی و سرمایه گذاران است که البته دولت نیز باید بسترساز، حمایت کننده و هدایت کننده این بخش باشد.
وی بیان کرد: اگر این اتفاق در بستر قانونی و مناسب با رفع قوانین مزاحم انجام شود انقلابی در اشتغال اردبیل رخ می دهد و سال آینده می توانیم روند مثبتی را در ایجاد فرصت های اشتغال شاهد باشیم.
وی خاطر نشان کرد: این درست نیست که یک سرمایه گذار در پیچ و خم ادارات، مقررات و بخشنامه های بی مورد دچار سردرگمی شده و بهره وری به کم ترین میزان برسد بلکه بهتر است در یک فرآیند مثبت ، مدیران دستگاه های اجرایی و بانک ها به عنوان مالک فرآیند به ثمر نشستن طرح ها و پروژه های سرمایه گذاری خود پیگیر امور باشند و سرمایه گذاران را به حال خود رها نکنند.
او، وظیفه مدیران دستگاه های اجرایی و بانکی را برداشتن موانع از پیش روی سرمایه گذاران با از بین بردن قوانین مزاحم و دست و پا گیر اعلام کرد و ادامه داد: ما در این استان سرمایه گذاری را سراغ داریم که بیش از چندین سال است که در گیر و دار ادارات و دریافت استعلامات گرفتار شده است.
خدابخش یادآور شد: در برخی از ممالک دنیا قوانین و مقررات به حدی انعطاف پذیر است که در کم تر از یک روز برای سرمایه گذار مجوز صادر می شود و او به راحتی می تواند کار خود را انجام دهد.
رییس شورای اشتغال استان با بیان این که باید گره های کور را در این حوزه برطرف کنیم و مسیر اشتغال را تسهیل بخشیم، گفت: از مدیران اجرایی و بانک ها انتظار داریم فرآیند سرمایه گذاری و کارآفرینی را تسهیل کرده و از این طریق به اشتغال مولد کمک کنند.
وی با اشاره به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در اجرای اقتصاد مقاومتی افزود: رهبر معظم انقلاب به صراحت به دولت و مجلس تذکر دادند که مقررات مزاحم را از سر راه سرمایه گذاران بردارند و به جای آن که قوانین و مقررات تازه ای بنویسند به تسهیل امور کمک کنند.
استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی را در یک جمله تعریف کنیم یعنی این که کار را به مردم واگذار کنیم و دولت از تصدیگری دست بردارد چرا که مردم به راحتی می توانند در همه حوزه ها حضور داشته باشند.
خدابخش کار جهادی را در این حوزه و در خلق حماسه اقتصادی ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: سرمایه گذار ما باید از امنیت خاطر برخوردار باشد و در پیگیری روند امور با دقت و توجه جدی ورود پیدا کند و ما این بستر را می توانیم به راحتی فراهم کنیم و در کنار آن با رعایت قوانین و مقررات، برگزاری جلسات هفتگی، کنترل و رصد کارها اجازه سوءاستفاده های احتمالی در حوزه سرمایه گذاری را ندهیم.
وی اضافه کرد: آموزه های دینی ما به ما آموخته است که به مردم وعده دروغ ندهیم بلکه حقیقت را بگوییم و این برای مدیریت اجرایی و بانک ها بسیار بد است که با بهانه قرار دادن قوانین و مقررات زاید و تخصیص نیافتن اعتبار سرمایه گذار را همراهی نکنند و حوزه اشتغال را به حال خود رها کنند.
او همسویی و همراهی تمام دستگاه های اجرایی و تعامل در فضای عاطفی و مهر و محبت را برای حل مشکلات سرمایه گذاران ضروری اعلام کرد و یادآور شد: ایجاد پنجره واحد برای تسهیل امور سرمایه گذاران در اردبیل نتیجه خوبی نداشته و بنده از خود مدیران به عنوان مالک فرآیند انتظار دارم پیگیر کارهای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان باشند تا با مسوولیت پذیری و ایجاد روحیه جهادی بتوانیم در این زمینه کار کنیم.
استاندار اردبیل با انتقاد از تأخیر 23 ماهه در پاسخ برخی استعلامات و پرداخت تسهیلات با نرخ سود 27 درصد به سرمایه گذاران گفت: این خطا و اشتباه است که فکر کنیم با این شرایط سرمایه گذار حاضر به استفاده از ظرفیت موجود می شود.
رییس شورای اداری استان در بخش دیگری از سخنان خود افزود: اخیراً با رییس بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) جلسه ای داشتیم که آن ها اعلام آمادگی کردند بیش از 100 میلیارد تومان در استان اردبیل سرمایه گذاری کنند.
خدابخش تصریح کرد: تاکنون استان اردبیل از این ظرفیت بنیاد برکت که آمادگی دارد 49 درصد آورده اشخاص را در حوزه سرمایه گذاری تأمین کند، استفاده نکرده در حالی که سایر استان ها از این ظرفیت بهره مند شدند.
1234/530
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 50]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن