تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806877041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار استان شمال غرب کشور در زمینه گردشگری همکاری می کنند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

چهار استان شمال غرب کشور در زمینه گردشگری همکاری می کنند تبریز - ایرنا - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی گفت: با همکاری در زمینه های مختلف می توانیم به شناخت و معرفی بیشتر توانایی های چهار استان شمال غرب کشور دست یابیم که تاکنون به نوعی مورد غفلت واقع شده بودند.


به گزارش روز شنبه روابط عمومی این اداره کل، ˈفرزین حق پرستˈ در اولین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر منطقه شمال غرب کشور که با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل در تبریز برگزار شد، به برآیند مثبت نیروهای چهار استان در گردشگری ابراز امیدواری کرد.
وی تهیه بسته های تبلیغاتی مشترک درمنطقه شمال غرب برای ارایه به تورها ودفاتر خدمات مسافرتی و ایجاد تورهای بازدید از چهار استان را یکی از مواردی دانست که در این توافق ها می تواند حاصل شود.
وی با اشاره به اشتراکات زبانی و فرهنگی این چهار استان، حضور مشترک در هفته های فرهنگی در کشورهای دیگر و نمایشگاه های بین المللی همچون صنایع دستی را از جمله توافقاتی دانست که می توان در این نشست ها به آن دست یافت.
حق پرست خاطرنشان کرد: برگزاری تورهای آشنا سازی برای اصحاب رسانه و مدیران دفاتر خدمات مسافرتی این چهار استان با یکدیگر می تواند در ارایه بسته کامل به گردشگران خارجی کمک کند.
وی با بیان اینکه قرارگیری این منطقه در مسیر مهم جاده ابریشم مزیتی است که می توان از آن در جهت توسعه گردشگری شمال غرب بهره برد، تاکید کرد: ظرفیت های هر چهار استان در اجرای برنامه های مشترک باید به دقت و با کارشناسی شناسایی شود.
******
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان گفت: همگرایی چهار استان همجوار آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل می تواند به ایجاد یک برند ویژه مشترک برای منطقه شمال غرب کشور در گردشگری منجر شود.
ˈ یحیی رحمتی ˈ دراین نشست افزود: این همکاری مشترک در شمال غرب می تواند تمرین و آزمایشی برای فعالیت در سطح وسیع باشد که منجر به تولید برندی کشوری در گردشگری شود.
وی اظهارکرد: درمدیریت گردشگری اگر بتوانیم گردشگران منطقه را که فرهنگ مشترک داشته و هزینه کمتری دارد، جذب کنیم در جلب رضایت و علاقه گردشگران خارجی نیز موفق خواهیم بود.
رحمتی گردشگری را یکی ازراه های توازن درآمد منطقه ای خواند و گفت: گردشگری براساس مازاد و سرریز درآمد خانواده اتفاق می افتد و گردش مالی از طریق گردشگری می تواند راه حل مناسبی در توازن منطقه ای درآمد باشد.
وی اظهار کرد: گردشگر مهمان نیست، بلکه مشتری است و باید دقت داشت که با توجه به مساله اقتصادی گردشگری، حرمت مشتری بالاتر از مهمان است و باید برای جلب رضایتش و ارایه خدمات بیشتر تلاش کرد.
*****
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این ادامه این جلسه با اشاره به ویژگی های همجواری استان ها درگردشگری گفت: گردشگر وقتی داخل کشور و منطقه شروع به حرکت می کند، جاذبه های گردشگری را در داخل مرزهای سیاسی یک استان نمی بیند، بلکه بسته ای تهیه کرده و بر اساس آن حرکت می کند در حالی که ما دور این جاذبه ها خط کشیده ایم و سعی کرده ایم آن را برای خود کنیم.
ˈمظفر عباس زادهˈ خاطرنشان کرد: با این همکاری های مشترک می توانیم از حُسن همجواری چهار استان بهره جسته و در نقشه های معرفی هر استان، سه استان همجوار دیگر را نیز با درج هاله ای از نقشه اش و معرفی مثلا نخستین جاذبه های گردشگری ورودی به آنها مدنظر قرار دهیم.
وی با اظهار امیدواری به ثمرات مثبت این همگرایی در آینده ای نزدیک، یادآوری کرد: هرچند گردشگری محور اصلی این تفاهم نامه همکاری مشترک چهار استان است اما نباید از حوزه های مهم صنایع دستی و میراث فرهنگی نیز در این همکاری غافل شد.
عباس زاده با بیان اینکه نباید از یافته های جدید یکدیگر در این حوزه ها بی خبر باشیم، برپایی ورک شاپ ها و کارگاه های مشترک به صورت دوره ای و فصلی در این چهار استان را در تداوم همکاری های مشترک موثر خواند.
*****
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این نشست، این همکاری چهار جانبه را مولود جدیدی خواند که با تداوم می تواند منجر به رونق گردشگری استان های های شمال غرب کشور شود.
یحیی نقی زاده با بیان اینکه این ایده فعالیت مشترک از سوی استانداران چهار استان نیز مورد توجه و حمایت قرار گرفته است، خواستار استفاده از این ظرفیت شد و افزود: باید اهداف و منافع استراتژیک منطقه را مدنظر قرار داده و به تعریف راه های مشترک دسترسی در گردشگری و تعریف مقاصد برای بازارهای خارجی دست یابیم.
وی با بیان اینکه پنج اثر ثبت جهانی شده کشور از این چهار استان است، اظهار کرد: این منطقه هم در تجارت، هم زمینه اقوام و ادیان و ابنیه تاریخی داشته های فراوانی دارد که این پنج اثر معرف آنها در جهان هستند و با تکیه بر آنها می توان گردشگری منطقه را بیش از پیش توسعه داد.
587 / 1539
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 179]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن