تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حسـد ورزى به یکـدیگـر بپـرهیزیـد، زیـرا ریشه کفـر، حسـد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812970518




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهره گیری از افراد متخصص و بومی به پیشبرد صنعت برق کمک می کند


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

بهره گیری از افراد متخصص و بومی به پیشبرد صنعت برق کمک می کند سنندج- ایرنا- مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت: بهره گیری از افراد متخصص، با تجربه و بومی در مسوولیت ها می تواند به پیشبرد صنعت و وزارت نیرو کمک کند.


به گزارش ایرنا؛ ˈمحمد حاج رسولی هاˈ روز شنبه در آیین معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان در سنندج، بخش آب کشور را از بخش های حیاتی و کلید توسعه اقتصادی کشور بیان کرد و گفت: در یک دهه گذشته در سطح کشور با مشکل خشکسالی روبه رو بوده ایم.
وی افزود: بخش آب، از بخش های دشوار هر استان است و آغاز عملیات توسعه ای و اقتصادی بخش آب حرف نخست را می زند.
وی با اشاره به اینکه بحث اقتصادی آب هم اکنون یکی از چالش های مهم کشور است، گفت:ایران در مقایسه با سایر کشورهای در حال توسعه ، در زمینه آب عقب تر است.
وی نهادینه کردن اقتصاد آب را راهکاری برای رفع این چالش ها دانست و افزود:نبود توجه به ارزش ذاتی آب یکی از علل چالش در این بخش است.
مشاور وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب کشور گفت:رییس جمهوری بر برگزاری جلسات شورای آب و حل مشکلات و چالش های بخش آب تاکید دارد.
وی خواستار برگزاری جلسات پایدار شورای حوضه آبریز در کردستان شد و گفت: در جلسه شورای حوضه آبریز زاینده رود در وزارت نیرو این مهم در اولویت قرار گرفت.
وی با اشاره به 147 سد نیمه کاره در کشور افزود:از این تعداد،در یک گزینه 60 و در یک گزینه 70 سد در اولویت برنامه وزارت نیرو قرار گرفته است.
وی ساماندهی سدهای گاران، ژاوه، سیاه زاخ، چراغ ویس، زیویه و سنگ سیاه کردستان را اولویت وزارت نیرو عنوان کرد.
حاج رسولی ها افزود: هم اکنون بیش از 90 مورد از 609 محدوده مطالعاتی آب های زیر زمینی کشور با چالش جدی روبه رو است.
وی نصب کنتورهای هوشمند را راهکاری برای کاهش این چالش ها عنوان کرد.
استاندار کردستان نیز گفت:کردستان بیش از 10 درصد منابع آب کشور را تامین می کند.
ˈعبدالمحمد زاهدیˈ افزود: حوضه زاگرس بویژه کردستان گنجینه عظیمی از منابع آب و خاک است و بهره برداری از این منابع، زمینه توسعه پایدار را در این استان فراهم می کند.
وی درآمد سرانه مردم کردستان را کمتر از نصف میانگین سالانه کشور دانست و گفت: توسعه بخش کشاورزی می تواند درآمد سرانه مردم این استان را افزایش دهد.
زاهدی بر تغییر الگوی مصرف آب و الگوی کشت کردستان تاکید کرد و افزود:استفاده بی رویه از منابع آب سبب هدررفتن سرمایه ملی می شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه از هفت سد کردستان پنج سد از میانگین بالاتر از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است گفت: پروژه های بالای 80 درصد باید در اولویت ویژه قرار گیرد.
دراین آیین با قدردانی از ˈ شاهین پاکروحˈ مدیر عامل پیشین شرکت آب منطقه ای کردستان، ˈ اقبال شاه نظریˈ به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت معرفی شد.ک/2
7352/533 /640
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن