تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802212105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرثیه ای برای هنر - فریبا نجفی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

مرثیه ای برای هنر - فریبا نجفی زنجان – ایرنا – مرثیه ای بلند برای پیکر نیمه جان هنر دراستان زنجان، ساده بگویم هنر دراین دیار بی صاحب مانده و متولی ندارد.


به گزارش ایرنا سال هاست که مقوله هنردرزمینه های مختلف آن در استان زنجان به انحاء مختلف مهجور و استفاده از ظرفیت های هنری این دیارمغفول مانده است.
با هرفعال هنری و یا شاید بهتر است بگوییم با هرهنرمندی که صحبت می کنی گویا زخمی هزار ساله سرباز می کند و... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.
انگار کسی دلش به حال پیکر نیمه جان هنر در این استان که نفسش به شماره افتاده نمی سوزد، نه متولی خاصی، نه فعالیت خاصی، نه پاسخگوی خاصی فقط تنها و تنها این هنرمندان هستند که خاص اند ،آخر نه امکانات دارند،نه جا و نه کسی از آنان حمایت می کند با این وجود باز هم دست از سر آرزو و دلخوشی هایشان برنداشته و به بهانه های مختلف و قطعا به واسطه عشق به هنر فعالیت می کنند.
نه انجمن فعال و تخصصی برای شعر پیدا می شود، نه حمایتی از موسیقی می شود، نه فرصتی برای بروز استعدادهای جدید در عرصه های داستان وقصه پیدا می کنی و....
برخورد سلیقه ای وبرداشت شخصی از آیین نامه ها هنرمندان عرصه های مختلف هنری در استان زنجان را سردرگم کرده و زمینه برای فعالیت های هنری را با مشکل مواجه کرده است.
از سوی دیگر هنر در زنجان جشنواره زده شده وفعالیت های هنری صرفا برای قشر خاصی از جامعه اجرا می شود گویی پرداختن به حواشی غیر ضروری اولویت نخست متولیان هنر در این استان قرار گرفته است.
به قول یکی از هنرمندان خوشنویس، فرهنگ و هنر استان زنجان بس که افلیج شده و بر زمین مانده زخم بستر گرفته است.
به رغم قول هایی که از سوی مسولان عرصه هنر درراستای اعطای مشوق به هنرمندان به ازای فعالیت هنری داده می شود پس از انجام فعالت هنری اعم از برگزاری نمایشگاه یا اجرای سایر برنامه های هنری، نه تنها مشوق های قول داده شده عملیاتی نمی شود بلکه برخی از مسولان با رفتارهای تحقیر آمیز باعث دلسردی مطلق هنرمندان از ادامه فعالیت های هنری شان می شوند.
با ادامه روند کنونی باید فاتحه هنرمندان عرصه های مختلف دراستان زنجان خوانده شود چرا که سیاستگزاری های اعمال شده از سوی ناآشنایان به امور هنری منجربه سرخوردگی و عزلت نشینی هنرمندان زنجان شده است.
وضع دستورالعمل های دست و پاگیر خارج از ضوابط قانونی، بها دادن به یک سلیقه خاص واستفاده از نیروهای غیرکارشناسی نمی تواند گره ای از مشکلات هنرمندان استان زنجان باز کند.
در راستای سیاستگزاری و ارایه خدمات فرهنگی و هنری باید به همه آحاد مردم در تمامی مناطق پرداخته شود و این درصورتی است که متاسفانه بسیاری از اقشارمختلف مردم در زنجان نمی توانند از برنامه های فرهنگی و هنری تعریف شده استفاده کنند چرا که امکان دسترسی به مراکز هنری را نداشته و اگر بخواهند از برنامه ای استفاده کنند باید متقبل هزینه هایی فراتر از توان مالی خود شوند.
با پیشرفت کنونی دردی که سال هاست در پیکر نحیف هنر زنجان رخنه کرده هنر این استان از پای درخواهد آمد وبرای بهبود وضعیت هنر در زنجان نیازمند کار کارشناسی با ایده هایی نو بدون ارجحیت دادن به فرد و سلیقه خاص هستیم.
درد هنرمندان زنجان نبود مدیریت صحیح در زمینه های مختلف و عدم تخصیص بودجه بر اساس کارکارشناسی به انجمن های هنری است، وجود فرهنگسراها و گالری های محدود پاسخگوی نیازهای هنرمندان نبوده و باید با جذب بودجه های عمرانی زمینه توسعه بیش ازپیش فضاهای هنری فراهم شود.
7318/522
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن