تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ايمان مؤمن كامل نمى شود، مگر آن كه 103 صفت در او باشد:... باطل را از دوستش نمى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814271389




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

برف تکانی جایگزین خانه تکانی در مجن شاهرود شد/ وداع مردم با آخرین برفهای زمستان


واضح آرشیو وب فارسی:مهر:


استانها > مرکز > سمنان
برف تکانی جایگزین خانه تکانی در مجن شاهرود شد/ وداع مردم با آخرین برفهای زمستان
شاهرود - خبرگزاری مهر: اینروزها که زمستان در حال بستن کوله بار خود برای رفتن به دیاری دیگر است و همه مشغول خانه تکانی هستند. برف این زیبای خفته زمستانی شهر مجن را پوشاند که زمستان بار دیگر بگوید اگرچه می رود ولی هنوز قدرتمند است.



به گزارش خبرنگار مهر، مردم مجن درحالی به استقبال بهار می روند که برف سنگین روز گذشته، دست شان را در خانه تکانی عید بسته و به جای خانه تکانی، برف تکانی می کنند. هرچند باریدن برف این روزها شاید چندان به مذاق اهل خانه که در صدد خانه تکانی هستند، یا آنها که باید در این هوای برفی کارهای باقی مانده تا عید رابا سرعت زیادتری نسبت به گذشته انجام دهند و این برف جلوی سرعت کارهایشان را گرفته خوش نیاید اما برخی هم با این آخرین بارشهای برف به دامن طبیعت پناه آورده و در واقع با آن وداع می کنند.

در این راستا مردم روز گذشته با حضور در دامن طبیعت زمستانی با ساختن آدم برفی، سرسره بازی روی یخها و بازی در میان برفهایی که به اندازه کافی پاک و آرامش بخش هستند آخرین جمعه سال 92 را گذراندند و خاطراتی خوش برای خود ثبت کردند. در عین حال این ذخیره سودمند در این دوره از سال برای کشاورزان منطقه نویدی از بهار و تابستانی پر بار دارد و خوشحالی اهالی را فراهم آورده است.

مجنی ها، آخرین جمعه سال شاهد هوایی ابری همراه با بارش برف بودند که همراه با خانه تکانی مجبور به برف تکانی شدند. شهر مجن شاهرود از جمله مکانهای بسیار خوش آب و هوای منطقه محسوب می شود که میزان برف و سرمای زمستان آن برای اهالی شهرستان شاهرود زبانزد است اما این شهر نیز امسال همانند دیگر جاهای استان سمنان از کاهش چشمگیر نزولات آسمانی برخوردار بوده و این امر موجب نگرانی اهالی شده است.

برف منبع بسیار مهمی برای تأمین آب آشامیدنی به‌شمار می‌رود و از آن رو که رفته رفته به آب تبدیل می‌شود اهمیت بیش‌تری نسبت به باران پیدا می کند. برف چون محتوی مقدار زیادی هواست و به مرور جذب زمین می شود می تواند منابع زیر زمینی آب را غنی ساخته و آن ها را برای بهره برداری در تابستان آماده سازد، در حقیقت برف بزرگ‌ترین پشتوانه بر زندگی بشر در زمینه آبیاری و کشاورزی است.
















۱۳۹۲/۱۲/۲۴ - ۱۳:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن