تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 31 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خدا داناست به هر رازى كه مردم در دل نهان داشته اند، و به نجواى آهسته رازگويان و به هر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1807359881




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ناطق نوری آمدنی شد/ مجلس یا خبرگان؛ راست گرا یا اصلاح طلب؟


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز:
ناطق نوری آمدنی شد/ مجلس یا خبرگان؛ راست گرا یا اصلاح طلب؟

ناطق نوری آمدنی شد/ مجلس یا خبرگان؛ راست گرا یا اصلاح طلب؟
از حوزه علمیه لواسان خبر می رسد که ناطق نوری جلسات محفلی مستمری با چهره های سیاسی اصلاح‌طلب در این مکان دارد و در این جلسات حول موضوعاتی نظیر کاندیداتوری خویش در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان بحث و تبادل نظر می کند.
به گزارش نامه نیوز، رفته رفته اتفاقات و ماجراهای انتخابات ریاست جمهوری سال 92 به ورطه فراموشی سپرده می شود و جریان ها و گروه های سیاسی پیروز و شکست خورده در این انتخابات، هر یک به دنبال اهداف خود برای انتخابات بعدی کشور هستند. دولت و اصلاح طلبانی که خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری دیده اند حالا به فکر فتح سنگری دیگر و تصاحب کرسی های مجلس و حتی خبرگان رهبری افتاده اند. از سوی دیگر نیز اصولگرایانی که متحمل شکست در انتخابات 92 شدند برای جبران شکست و از دست ندادن جایگاه خود در مجلس شورای اسلامی، خود را آماده آزمونی دیگر می کنند. در این بین اما احمدی نژاد نیز فعالیت های گسترده ای را آغاز کرده و گام به گام در جهت بازگشت به قدرت تلاش می کند.  
 
در این راستا اما به غیر از گروه های حاضر در انتخابات 92، جریاناتی هستند که تاکنون نقش پشت پرده آنها از آنچه در ظاهر مشخص است بیشتر بوده و این بار گویا قرار است این جریان نیز برای دو انتخابات بعدی جمهوری اسلامی وارد گود شود. در این خصوص از حوزه علمیه لواسان خبر می رسد که ناطق نوری جلسات محفلی مستمری با چهره های سیاسی اصلاح‌طلب در این مکان دارد و در این جلسات حول موضوعاتی نظیر کاندیداتوری خویش در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی یا مجلس خبرگان بحث و تبادل نظر می کند.
 
شیخ راست گرای سنتی که چندی پیش به عنوان عضو هیئت مدیره دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شد این روزها از سوی رسانه های اصلاح طلب نیز به شدت مورد تقدیر و تشویق قرار می گیرد اما تاکنون شخصا واکنشی به این موضوعات نشان نداده است. این در حالی است که در فاصله چند ماه بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بود که شنیده شد برنامه ریزی های دولت و جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس آینده به شکلی است که به دنبال مطرح کردن ناطق نوری به عنوان یک چهره معتدل هستند تا بتوانند کرسی های مجلس دهم را به دست بگیرند.
 
مجلس یا خبرگان؛ اصولگرا یا اصلاح طلب
 
با نگاهی به تحولات سیاسی دو دهه اخیر به این نکته مهم دست می یابیم که ناطق نوری در طول این سال ها و بعد از آنکه در انتخابات سال 76 نتوانست مقابل محمد رضا خاتمی به پیروزی دست یابد، از حضور در صف اول صحنه سیاست خودداری کرد اما در پشت پرده تحولات بسیاری را رقم زد. تا جایی که حتی بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال جاری نیز به وی لقب  شیخ رئیس جمهور ساز دادند. چراکه گروهی از اهالی سیاست او را به عنوان مردی که محمود احمدی نژاد را به دنیای سیاست معرفی کرد می شناسند. این عده معتقدند که ورود احمدی نژاد به سیاست و رسیدن وی به ریاست جمهوری با حمایت های شخص ناطق نوری بوده است. اما اگر این نظر نیز درست باشد و ناطق نوری احمدی نژاد را وارد سیاست کرده باشد، باید گفت که ناطق خیلی زود و در همان سال های اول دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد در دولت نهم از وی برائت جست.
 
ناطق البته در انتخابات سال جاری نیز تاثیر بسزایی در به ریاست جمهوری رسیدن حسن روحانی داشت. در راستای انتخابات و در فاصله یک هفته مانده به 24 خرداد ماه این ناطق نوری بود که محمد رضا خاتمی، هاشمی رفسنجانی، محمد رضا عارف و حسن روحانی را وارد یک ائتلاف کرد. ائتلافی که در آن خاتمی و هاشمی نقش حامی و محمد رضا عارف با کنار کشیدن از صحنه انتخابات نقش ایجاد کننده موج حمایت از حسن روحانی را ایجاد کردند و این ائتلاف سرانجام به ریاست جمهوری حسن روحانی انجامید. حتی در راستای انتخابات نیز شنیده شد که ناطق نوری شخصا از محمد رضا عارف درخواست کرده که از حضور در صحنه انتخابات کنار بکشد. بنابراین از نقش آفرینی ناطق نوری در دو انتخابات 84 و 92 نمی توان به سادگی گذشت و همه این تاثیرات در شرایطی رقم خورد که نامی از این شیخ راست گرای سنتی در جامعه به میان نیامد.
 
از سوی دیگر با توجه به میزان تاثیرگذاری ناطق نوری در انتخابات گذشته ریاست جمهوری، حالا دو جریان غالب سیاسی کشور به دنبال این هستند تا برای انتخابات آینده ناطق نوری را با خود همراه ساخته و حتی الامکان از نام وی برای دست یابی به موفقیت بهترین استفاده را ببرند. از یک سو اصولگرایان ناطق را همچنان همان شیخ راست گرا می دانند و از سوی دیگر اصلاح طلبان از وی چهره ای جدید و نزدیک به اصلاحات ترسیم کرده اند و معتقدند که تفکرات ناطق با جریان اصلاحات بیش از جریان اصولگرا همخوانی دارد.  
 
به گزارش فردا، حالا با گذشت انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر نام ناطق نوری همچون دو سال پیش که برای انتخابات ریاست جمهوری به میان آمد و به حقیقت هم نرسید، این بار به عنوان رئیس احتمالی آینده مجلس به گوش می رسد. این در شرایطی است که شنیده می شود ناطق خود را برای حضور انتخابات مجلس خبرگان آماده کرده است.  باید منتظر ماند و  دید که این شیخ راست گرای سنتی همراه با کدام جریان سیاسی و در کدام یک از دو انتخابات آینده جمهوری اسلامی ایران حضور خواهد داشت.  






1392/12/24





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن