تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803911021




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب ایرانی زنده در مسکو رونمایی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا:

کتاب ایرانی زنده در مسکو رونمایی شد تهران- ایرنا- کتاب ایرانی زنده ترجمه خاطرات پرفسور جهانگیر دری با حضور سفیر کشورمان در رایزنی فرهنگی ایران در مسکو رونمایی شد.


به گزارش روز شنبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به منظور تجلیل از 50 سال تلاش مستمر جهت رشد و گسترش زبان وادبیات فارسی توسط پرفسورجهانگیر دری در روسیه، مراسمی با حضور مهدی سنایی سفیر ایران درفدراسیون روسیه، پرفسور جهانگیر دری مترجم و مدرس دانشگاه،اسماعیل پور استاد زبان و ادبیات فارسی از وزارت علوم ،سید حسین طباطبایی سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان و جمعی از میهمانان ایرانی و روسی علاقه مند به فرهنگ و ادبیات فارسی برگزار شد.
سرپرست رایزنی فرهنگی کشورمان در روسیه، جهانگیر دری را یکی از چهره های منحصر به فرد در معرفی ادبیات معاصر ایران به روس زبانان دانست که در طول بیش از پنجاه سال تلاش علمی خود، بار معرفی ادبیات معاصر ایران به علاقه مندان روس را بر دوش گرفته و در این مسیر ، با تمام دشواری ها ، توفیقات بسیاری را کسب کرده است.
سید حسین طباطبایی، خاطرات جهانگیر دری را که به زبان فارسی شده است را مقطعی از تاریخ تعاملات و روابط ادبی و فرهنگی ایران و روسیه دانست و اظهار امیدواری کرد: سنت حسنه خاطره نویسی، توسط دیگر اساتید و ایران شناسان روس نیز تداوم یابد و امکان شناخت دقیق تر مناسبات ایران و روسیه در ابعاد مختلف فراهم آید.
اسماعیل پور استاد اعزامی وزارت علوم نیز ضمن تبریک انتشار این اثر به جهانگیر دری و آرزوی سلامتی و طول عمر برای وی، به تفصیل در خصوص ادبیات معاصر ایران اعم از نظم و نثر و تفاوت های آن با ادبیات کلاسیک پارسی نکات مهم و ارزنده ای را ارائه کرد.
وی مقارنت این بزرگداشت با ایام تولد شاعران بزرگ معاصر، سیاوش کسرایی، هوشنگ ابتهاج و پروین اعتصامی، نکاتی از سبک ادبی و شیوه های شعری این شاعران را همراه با خوانش نمونه ای از اشعار آنان بیان داشت که مورد توجه و استقبال جمع قرار گرفت.
سنایی با قدردانی از تلاش های گسترده این مترجم پرکار و ایرانشناس ارجمند و با اشاره به خاطراتی از آشنایی و مراوت با جهانگیر دری در دوران مسئولیت رایزنی فرهنگی ایران در روسیه ، بزرگانی امثال او را تربیت کنندگان نسل آینده متخصصان و کارشناسان روابط دو کشور در همه ابعاد دانست.
درادامه جهانگیر دری با تشکر از برگزاری این مراسم ، به بیان خاطراتی از دوران پرنشیب و فراز تلاش های علمی و فرهنگی خود به ویژه در حوزه ترجمه ادبیات معاصر ایران پرداخت و با نقل نکاتی شیرین و بعضا ناب از مناسبات شخصی خود با بزرگان ادب معاصر ایران ، حلاوتی خاص به مجلس بخشید .
وی درباره کتاب ایرانی زنده گفت: این کتاب فرازهایی از زندگی من است ؛ زمانیکه از کودکی مجبور شدم در روسیه زندگی و تحصیل کنم و آن زمان در این کشور هیچکس یک ایرانی را ندیده بود و دوستان در مدرسه نام من را ایرانی زنده گذاشته بودند .
فراهنگ(1)** 1355**1588
انتهای پیام /*










این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


فرهنگ و هنر

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن